تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مردم اگر در يارى حق كوتاهى نمى كرديد و در خوار ساختن باطل سستى نمى نموديد، كسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814292841




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آقاى براون لطفا استعفا بده!


واضح آرشیو وب فارسی:رسالت: آقاى براون لطفا استعفا بده!
سعيد سبحاني

گوردون براون آخرين ماههاى خود در خانه شماره 10 داونينگ استريت را سپرى مى كند!اين نهاينكه پيش بينى سياسي،بلكه حقيقتى است كه با استناد به شواهد و واقعيت موجود حزب كارگر چاره اى جز پذيرش آن وجود ندارد.نخست وزير انگلستان پس از دو شكست متوالى در انتخابات شهرداريها و انتخابات ويژه ديگر بخت واقبال چندانى جهت حضور در خانه شماره ده داونينگ استريت ندارد.در اين راستا بسيارى از اعضاى حزب كارگر نيز با مخالفان براون از حزب محافظه كار به رهبرى ديويد كامرون همصدا گرديده و خواهان بركنارى هرچه سريع تر وى از قدرت هستند.حتى برخى محافل و رسانه هاى انگلستان از تعيين جان كروداس ياديويد ميليبند به عنوان جايگزين براون خبر داده اند.

در اين ميان نمايندگان حزب كارگر بارها به براون توصيه كرده اند كه قبل از وخامت بيشتر اوضاع،از سمت خود استعفا نمايد تا حزب بتواند جانشين مناسبى رابراى وى تعيين نمايد.البته براون هنوز با اين درخواست موافقت ننموده است.در هر صورت با توجه به اوج گرفتن نارضايتى عمومى از دولت انگليس به رهبرى گوردون براون ، ائتلاف چپ‌ها و راست‌ها در حزب كارگر تصميم دارد با معرفى جان كروداس به رهبرى حزب ، براون را از نخست وزيرى و رهبرى حزب بركنار كند.

چارلز كلارك يكى از مسئولان بلندپايه حزب كارگر و وزير كشور سابق انگليس ، از جان كروداس ، رهبر ائتلاف چپ گرايان در اين حزب خواسته است كه خود را براى رهبرى حزب نامزد كند. وى هشدار داده است كه دولت انگليس در زمان نخست وزيرى براون، گرفتار ناشنوايى پيام راى‌دهندگان شده است . اين هشدار از سوى فردى مطرح شده است كه رقيب درجه يك براون براى رهبرى حزب كارگر شمرده مى‌شود.

چارلز كلارك يك فهرست بلند از اعضاى چپ گراهاو راست گراهاى حزب را براى شركت در اين ائتلاف تهيه كرده است‌. تعدادى از نمايندگان پارلمان انگليس نيز در اين فهرست قرار دارند.

اين اقدام حزب كارگر حاكى از آن است كه اين حزب در صدد است كه خود را از چنگ مخمصه براون خلاص كند، چراكه نارضايتى عمومى از عملكرد دولت وى به اوج خود رسيده است .

در زمان حاضر با توجه به اوج نارضايتى عمومى از براون ، بحثهايى در سطوح رده بالاى حزب كارگر براى خارج كردن براون از صحنه قدرت مطرح است .

هم اكنون سطوح بالاى احزاب كارگر و محافظه كار هردو بر اين عقيده‌اند كه انتخابات سراسرى سال 2010براى از ميان برداشتن براون كه بدون ترديد پايان كار وى در عرصه قدرت خواهد بود، زمان طولانى است و بايد پيش از آن موعد، دست به اقدامى مقتضى زد.

كروداس به براون هشدار داده است كه انتخابات مياندوره‌اى استانهاى كرو و نانتويچ آخرين فراخوان بيدارى براى حزب كارگر است . لرد دزايى عضو مجلس اعيان انگليس از حزب كارگر هم از براون خواسته است كه يا خود را تغييردهد يا كناره‌گيرى كند. نتيجه انتخابات كرو و نانتويچ ، كه با پيروزى محافظه كاران همراه بود، حزب كارگر را با فاجعه انتخاباتى براى آزمودن بخت خود در انتخابات آتى مواجه كرده است . گفته مى‌شود جان ميجر نخست‌وزير اسبق انگليس از حزب محافظه كار هم در اين اقدام هماهنگ مشاركت دارد.

از سوى ديگر،درپى انتشار مقالات انتقادى از گوردون براون ، برخى از شخصيتهاى مطرح حزب كارگر در حمايت از نخست وزير انگليس بسيج شده اند. جان پريسكات معاون سابق نخست وزير انگليس در اين خصوص تصريح كرد صحبت از استعفاى گوردون براون “بى معنا” است. اين درحالى است كه مخالفان گوردون براون مى گويند وى يا بايد سياستهاى خود را تغيير بدهد يا اينكه بايد از سمتش استعفا كند.

درواقع، شخصيتهاى مطرح حزب كارگر مى خواهند با سخنرانى هاى خود بر اين نكته تاكيد كنند كه سياستهاى گوردون براون درست است و وى توانسته است در عرصه اقتصادى سياستهاى مناسبى را اجرا كند. ديويد ميليبند وزير امورخارجه انگليس ، گوردون براون را بهترين گزينه براى نخست وزيرى انگليس مى داند. حمايتهاى مهره هاى اصلى حزب كارگر از گوردون براون درحالى صورت مى‌پذيرد كه شمارى از آنها از جمله كسانى بودند كه مى توانستند رقيب بالقوه اى براى نخست وزير كنونى انگليس باشند. در شرايط كنونى بويژه وضعيت اقتصادى جارى به نظر نمى رسد كه حتى تغيير رهبر حزب كارگر بتواند آينده اين حزب را بهبود ببخشد. برخى از اعضاى برجسته حزب كارگر خواستارآن هستند كه گوردون براون تغييرات اساسى در سياستهاى خود بوجود بياورد پيش از آنكه حزب كارگر در نشست سراسرى خود درباره رئيس جديد اين حزب كه درواقع نخست وزير انگليس مى شود تصميم گيرى كند. بروز اختلافهاى داخلى در حزب كارگر سبب شده است حزب محافظه كار قدرت بيشترى بگيرد. ديويد كامرون رئيس حزب محافظه كار مخالف دولت درپى انتخابات مياندوره اى اخير در انگليس كه حزب گوردون براون درآن شكست خورد بسيار به آينده خوشبين شده است. فشارهاى زيادى در حال حاضر بر حزب كارگر وارد است زيرا منتقدان اقدامات وى را توام با شكست توصيف مى كنند و خواستار استعفاى وى هستند.

اما هنوز اين سوال مطرح است كه جانشين گوردون براون جهت احراز پست نخست وزيرى انگلستان كيست؟در اين خصوص متحدان سياسى ديويد ميليبند از وى خواسته‌اند در صورتى كه گوردون براون نتوانست اعتماد همكاران ارشد خود در حزب كارگر را به دست آورد، آماده‌ رهبرى حزب شود.

حاميان ديويد ميليبند، وزير امور خارجه انگليس معتقدند كه وى تنها سياستمدار مشهور حزب كارگر است كه صلاحيت به چالش كشيدن ديويد كامرون، رئيس محافظه‌كاران را دارد.

اين در حالى است كه منتقدان گوردون براون، نخست وزير انگليس مى‌گويند ميليبند نمى‌تواند گوردون براون را مجبور به خروج از دفترش كند؛ با اين حال نگرانى‌ها نسبت به وخيم‌تر شدن اوضاع حزب در ميان اعضاى پارلمانى حزب كارگر مشهود است به همين دليل وزيران ارشد حزب سعى دارند براون را متقاعد به كناره‌گيرى نمايند.

اما ميليبند درعوض به حزب كارگر هشدار داد كه حزب براى شكست محافظه‌كاران بايد “عزم و اراده” خود را نشان دهد. حاميان وزير امور خارجه انگليس كه سال گذشته وى را از رويارويى با براون منع كرده بودند، اكنون معتقدند زمان براى ارتقاى وى به زودى فرا مى‌رسد.

وزيران برجسته‌ كابينه از قبيل جك استرا، وزير دادگسترى و جف هون ناظر پارلمانى حزب كارگر در ميان كسانى هستند كه مى‌توانند درباره كناره‌گيرى گوردون براون با وى گفتگو كنند. زمانى كه تونى بلر از قدرت كناره گيرى كرد، ميليبند به شدت قصد رويارويى با براون در سال گذشته داشت، اما پى برد كه نمى‌تواند به اندازه كافى به حمايت‌ها براى كسب راى اميدوار باشد.

در صورتى گوردون براون كناره‌گيرى كند، ميليبند با چالش از سوى ديگر رقيبان شامل هريت هارمن و اندى برنهام، وزير كشور در امور فرهنگى مواجه خواهد شد.

لازم به ذكر است كه دولت انگليس از بيم كاهش محبوبيت، ممكن است برنامه افزايش عوارض ورود خودروها به مراكز شهرهاى بزرگ اين كشور را لغو كند. در حالى كه محبوبيت دولت گوردون براون نزد شهروندان انگليسى بسيار پايين است، بيم آن مى رفت به اجرا گذاشتن برنامه افزايش عوارض ورود خودروها به مراكز شهرهاى بزرگ اين كشور، كه دولت براون آن را ماليات سبز ناميده است، مردم اين كشور را بيش از پيش از دولت اين كشور منزجر نمايد. از همين رو وزراى كابينه گوردون براون اعلام كردند اين برنامه كاملا حذف يا به شدت تعديل خواهد شد.
 دوشنبه 20 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: رسالت]
[مشاهده در: www.resalat-news.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 375]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن