تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802583635




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

۱۹ خرداد: در شهر چه خبر


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: ۱۹ خرداد: در شهر چه خبر


رفتارها- وقتي خودرو اختراع شد كمتر كسي گمان مي‌كرد كه اين كالاي آهني به وسيله امرار معاش خيلي از مردم تبديل شود.

پول زور

اما تقريباً به مخيله هيچكس خطور نمي‌كرد كه جاي پارك خودرو‌ها هم به يك بخش‌درآمدزا در جامعه تبديل شود. دراين خصوص الگوي پاركومتر و پاركبان براي برخي افراد به اندازه‌اي جالب بوده كه آنها تصميم گرفته‌اند به هر نحوي كه شده از جاي پارك خودرو‌ها نان بخورند.

هرچند پرداخت پول به پاركبان‌ها براي پارك كردن خودرو در محل‌هاي تعيين شده كاملا قانوني است اما تعدادي از افراد در خيابان‌هاي اطراف محل‌هاي پر رفت و آمد از جمله فروشگاه‌ها و مراكز خريد، بدون اينكه پاركبان باشند از مردم پول زور مي‌گيرند.

جالب است كه اين افراد لباس فرمي به تن دارند كه روي آن هيچ مشخصاتي ذكر نشده است. از سوي ديگر آنها در مقابل پارك خودرو، بدون اينكه قبضي صادر كنند از رانندگان 100 تومان مي‌گيرند و اگر راننده از پرداخت پول امتناع كند اين افراد آنها را تهديد به صدور قبض جريمه مي‌كنند.

با توجه به افزايش تعداد اين افراد در مناطق مختلف شهر، خوب است اين موضوع پيگيري شود تا در صورتي كه كلاهبرداري در كار است، هرچه سريع تر جلوي آن گرفته شود.

عابربانك‌ها هم به تعطيلات مي‌روند

موضوع عابر بانك و مشكلات مربوط به آن به اندازه‌اي كهنه و تكراري شده كه ديگر كار از گلايه و انتقاد گذشته است. اما تماس‌هاي تلفني اخير مردم با ستون در شهر چه خبر موجب شد تا بار ديگر موضوع خدمات رساني عابر بانك‌ها در ايام تعطيل مطرح شود.

به گفته بسياري از شهروندان عابر بانك‌ها به پيشواز تعطيلات مي‌روند و حتي قبل از اينكه تعطيلات شروع شود جمله تكراري «در حال حاضر امكان سرويس دهي وجود ندارد» را روي صفحه خود حك مي‌كنند.

اين درحالي است كه مردم در تعطيلات بيش از هر زمان ديگري به عابر بانك نياز پيدا مي‌كنند اما با وجود انتقاد‌هاي مكرر تا كنون اقدامي جدي به منظور حل اين مشكل صورت نگرفته است. پس همچنان مي‌توان گفت عابر بانك‌ها هم به تعطيلات مي‌روند!

لطفا آشغال نريزيد

با گرمتر شدن هوا آمار پشه‌ها و حيوانات موذي علاقه‌مند به زباله بيشتر شده و اين موضوع در مورد محله‌هاي داراي «ديوار‌هاي پر زباله»‌ بيشتر صدق مي‌كند.

با اينكه ساكنان شهر سعي مي‌كنند با شعار‌هايي مانند «لطفا در اين محل آشغال نريزيد» و ... از ديوار‌ها و محوطه‌هاي خالي، در مقابل زباله‌ساز‌ها دفاع كنند اما تجربه نشان داده اين شعار‌ها و تهديد‌ها هميشه نيز تاثير گذار نيست.

گويا پس از چندي زباله‌ساز‌ها عادت مي‌كنند زباله‌هاي خود در محلي واحد بيندازند و مسافتي كوتاه تا سطل زباله را طي نكنند.

با اينكه حركات اينچنيني آنها باعث بدبو شدن تمامي محل مي‌شود اماآنها باز هم دست از كار‌هاي غير فرهنگي خود بر نمي‌دارند و براي حشرات موذي كارت دعوت به ميهماني زباله‌ها مي‌فرستند.

شايد اگر هر چه زودتر با قانون‌شكني اين دسته از شهروندان برخورد نشود امراض و بيماري‌هاي ناشي از اين كار به مراتب بيشتر شود.

سرريز پاركينگ مجاني

در نبود جاي پارك كافي در شهر، فضاي خالي وبدون استفاده زير برخي پل‌ها به پاركينگ مجاني خودرو‌ها تبديل شده و از اين محل اندكي از كمبود‌هاي مربوط به جاي پارك جبران مي‌شود.

با وجود اين، در برخي روز‌هاي شلوغ، راننده‌ها به زير پل راضي نشده و صف خودرو‌ها را تا حريم خيابان امتداد مي‌دهند و راه ديگر راننده‌ها را مسدود مي‌كنند.

سرريز شدن پاركينگ زير پل‌ها، تبعات ديگري نيز دارد. بدين معني كه برخي راننده‌ها براي اينكه خودروي خود را در پاركينگ جا دهند آن را بدون رعايت فاصله مناسب از ديگر راننده‌ها پارك مي‌كنند و بدين وسيله از رفت و آمد باقي راننده‌ها جلوگيري مي‌شود. البته اين مشكل در پاركينگ‌هاي غيررايگان به مراتب كمتر مشاهده مي‌شود.

تاريخ درج: 19 خرداد 1387 ساعت 22:28 تاريخ تاييد: 19 خرداد 1387 ساعت 22:51 تاريخ به روز رساني: 19 خرداد 1387 ساعت 22:49
 يکشنبه 19 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 262]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن