تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821201699




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرار صهيونيستها از اولمرت!


واضح آرشیو وب فارسی:رسالت: فرار صهيونيستها از اولمرت!
حامد رشيدي

گويا تاريخ مصرف ايهود اولمرت،نخست وزير رژيم صهيونيستى به روزهاى پايانى خود نزديك مى شود و اراده عمومى در تل آويو جهت كنارگذاشتن وى از قدرت تشديد شده است.اين در حالى است كه پس از شكست سنگين اسرائيل از رزمندگان حزب الله، تل آويو به كانون بحرانهاى پايدار تبديل شده است.

نتايج يك نظرسنجى جديد نشان داد كه بيش از دو سوم صهيونيست‌ها معتقدند كه ايهود اولمرت نخست وزير اين رژيم به علت اتهام به فساد مالى بايد از سمت خود استعفا كند.

نتايج اين نظرسنجى كه در روزنامه اسرائيلي”هيوم” منتشر شد، نشان مى‌دهد 70درصد اسرائيلى‌ها با استعفاى ايهود اولمرت نخست وزير اسرائيل موافقند. بر اساس نتايج اين نظرسنجي، تنها 17درصد شركت كنندگان از ادامه نخست وزيرى اولمرت حمايت مى‌كنند و 13درصد ديگر هيچگونه نظرى در اين باره نداشتند.اين نظرسنجى همچنين نشان داد كه 62 درصد شركت كنندگان اعلام كردند كه پس از استعفاى اولمرت خواهان برگزارى انتخابات زودهنگام هستند و 25درصد ديگر از تشكيل دولت جديد بدون انحلال پارلمان استقبال كردند. اواخر سال سال2010 دوره پارلمان فعلى رژيم صهيونيستى به پايان مى‌‌رسد. اين نظرسنجى با شركت 500 اسرائيلى و با ضريب خطاى 4/5درصد برگزار شد.

پيش از اين “ايهود باراك” وزير دفاع رژيم صهيونيستى از اولمرت خواسته بود به علت دريافت بيش از 150 هزار دلار از يك تاجر آمريكايي، به خاطر مصالح اسرائيل هم شده از سمت خود استعفا كند. در پى درخواست باراك، زيپى ليونى وزير امور خارجه رژيم صهيونيستى از حزب كاديما، حزب حاكم اين رژيم خواست تا جانشينى براى ايهود اولمرت نخست وزير اين رژيم كه متهم به فساد مالى است، بيابد. ناظران سياسى از ليونى و “شائول موفاز” وزير حمل و نقل رژيم صهيونيستى كه از حمايت اولمرت نيز برخوردار است براى جانشينى اولمرت ياد مى‌كنند كه از شانس بيشترى براى احراز اين سمت برخوردارند.

“موريس تالانسكي” تاجر آمريكايى و مشهورترين شاهد اتهامات اولمرت گفت در دوره‌هاى متعدد 150‌هزار دلار به اولمرت كمك نقدى كرده است، البته وى مدعى شده است كه اين كمك‌ها به صورت رشوه نبوده است. اولمرت نيز با رد اتهامات خود اعلام كرده اين كمك‌ها به عنوان رشوه به وى پرداخت نشده و اين امرى معمول و عادى است. تحقيقات در حالى درباره اتهامات اولمرت ادامه دارد كه وى اعلام كرد در صورت اثبات اتهامات از نخست‌وزيرى كناره‌گيرى خواهد كرد.

وزير امور خارجه رژيم صهيونيستى از حزب كاديما، حزب حاكم اين رژيم خواست تا جانشينى براى ايهود اولمرت نخست وزير اين رژيم كه متهم به فساد مالى است، انتخاب كند. زيپى ليونى اخيرا در همايشى در قدس اشغالى تاكيد كرد، حزب كاديما بايد آمادگى‌هاى لازم را براى مقابله با هرگونه سناريوى احتمالى از جمله انتخابات زودهنگام كه وى به شخصه با آن مخالف است، اتخاذ كند. وى همچنين از برگزارى انتخابات زودهنگام در داخل حزب كاديما براى انتخاب رهبر جديد اين حزب حمايت كرد و آن را راهى براى بازگرداندن اعتماد دوباره به اين حزب دانست. فشارها بر ايهود اولمرت نخست وزير رژيم صهيونيستى در پى درخواست زيپى ليونى وزير امور خارجه و معاون وى براى كناره‌گيرى از قدرت به اتهام فساد، تشديد شد. در پى اين درخواست، درگيرى براى كسب قدرت در درون حزب كاديما شدت يافته است.

ناظران سياسى از ليونى و “شائول موفاز” وزير حمل و نقل رژيم صهيونيستى كه از حمايت اولمرت نيز بر خوردار است براى جانشينى اولمرت ياد مى‌كنند كه از شانس بيشترى براى احراز اين سمت برخوردارند. آريل شارون نخست وزير سابق رژيم صهيونيستى كه در كما بسر مى‌برد در نوامبر سال 2006 يعنى پيش از انتخابات قانونگذاري، حزب كاديما را تاسيس كرد كه به پيروزى اين حزب جديد التاسيس انجاميد. پيش از اين “ايهود باراك” وزير دفاع رژيم صهيونيستى به دليل فساد مالى نخست‌وزير اين رژيم از وى خواسته بود از سمت خود رسما كناره‌گيرى كند.
 شنبه 18 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: رسالت]
[مشاهده در: www.resalat-news.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 336]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن