تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترین کارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نیکی به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820777527




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير راه: *30 ميليون تن آسفالت در سال صرف نوسازي راه‌ها مي‌شود *در صورت تامين اعتبار، آزاد راه تهران ـ شمال 3.5 سال آينده به بهره‌برداري مي‌رسد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: وزير راه: *30 ميليون تن آسفالت در سال صرف نوسازي راه‌ها مي‌شود *در صورت تامين اعتبار، آزاد راه تهران ـ شمال 3.5 سال آينده به بهره‌برداري مي‌رسد


خبرگزاري دانشجويان ايران - ساري
سرويس: راه و ساختمان

وزير راه و ترابري گفت: اگر اعتبارات لازم براي تكميل پروژه آزاد راه تهران ـ شمال تامين شود، اين پروژه طي سه سال و نيم بعد به بهره‌برداري مي‌رسد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهندس محمد رحمتي در جمع خبرنگاران درباره آزاد راه تهران ـ شمال گفت: پيمانكار چيني همچنان مشغول به‌كار بوده و حدود هفت ماه نيز از قرارداد 40 ماهه براي انجام پروژه قطعه سمت تهران گذشته است.

وي افزود: قطعه طرف چالوس كه حدود 20 كيلومتر است توسط پيمانكار بنياد مستضعفان نيز در حال انجام است.

رحمتي پيشرفت فيزيكي آزاد راه تهران ـ شمال در قسمت مازندران را 75 درصد عنوان كرد و از بازديد رييس سازمان حفاظت محيط زيست طي هفته جاري براي پيگيري نكات زيست محيطي اين پروژه خبر داد.

وزير راه در پاسخ به خبرنگار ايسنا مبني بر هزينه‌هاي صرف شده براي آزاد راه تهران ـ شمال گفت:10 سال از اجراي اين پروژه مي‌گذرد و هزينه‌هاي زيادي بابت آزادسازي راه‌ها و كارهاي مطالعاتي شده ولي به طور دقيق اطلاعي از هزينه‌هاي انجام شده ندارم و اين قضيه را مي‌توانيد از مجري پروژه بپرسيد.

وي حفر تونل شش كيلومتري در زير تونل كندوان را يكي از اقدامات مهم و پرهزينه اعلام كرد و گفت: در حال حاضر حفر حدود پنج كيلومتر از اين تونل انجام شده است.

رحمتي در پاسخ به اين سوال كه چه زمان پروژه آزاد راه تهران ـ شمال به اتمام مي‌رسد، تصريح كرد: زماني مي‌توانيم زمان اتمام پروژه را اعلام كنيم كه اعتبار هزار و 300 ميليارد توماني اين پروژه تامين شود.

وي با اشاره به اينكه اعتبار پروژه آزاد راه تهران ـ شمال مي‌تواند توسط سرمايه‌گذار خارجي نيز تامين شود، گفت: متاسفانه به غير از قطعه اول كه توسط پيمانكار چيني در حال انجام است سرمايه گذار دو قطعه ديگر آن هنوز مشخص نشده است.

وزير راه و ترابري با اعلام اينكه اين وزارتخانه با نصب سرعت‌گير در راه‌هاي اصلي مخالف است، افزود: طبق مقررات نصب سرعت گيرها فقط در حد 2.5 سانتي متر مجاز است و اگر مغاير آن در جاده‌ها مشاهده مي‌شود بر اثر دخالت خود مردم، بخشداران و فرمانداران و به دليل تصادفات زياد در آن مناطق است.

وي در رابطه با ترافيك و قفل شدن جاده‌ها كه به دليل عدم توسعه راه‌هاي استان به وجود مي‌آيد، گفت: در زمان اوج ترافيك، جاده‌هاي همه جاي دنيا قفل مي‌شود و نمي‌توانيم توسعه راه‌ها را بر اساس اوج ترافيك برنامه‌ريزي و طرح‌ريزي كنيم.

رحمتي ترافيك موجود در شهرها را برعهده وظايف وزارت راه و ترابري ندانست و گفت: اين انتظار كه وزارت راه بايد كمربندي هر هزار شهر ايران را يكجا بسازد امري غير ممكن است و ما در اين رابطه به تدريج پيش مي‌رويم.

وزير راه و ترابري اعتبارات در نظر گرفته شده براي نگهداري راه استان را سه ميليارد تومان برشمرد و تاكيد كرد: با توجه به اينكه حدود يك ميليون خودرو سالانه به ناوگان حمل و نقل اضافه مي‌شود ايجاد زيربناها و توسعه راه‌ها در چارچوب اعتبارات امري ضروري است.

وزير راه با بيان اينكه30 ميليون تن آسفالت در سال صرف نوسازي راه‌ها مي‌شود، گفت: هزينه اين پروژه تاكنون حدود600 ميليون تومان قبل از تغيير و تحولات در قيمت قير بوده است.

رحمتي با بيان اينكه انجام آسفالت در استان‌هاي مازندران و گيلان با مشكل زمان مواجه است، افزود: بارندگي و سرما از عواملي هستند كه فعاليت ما در اين خصوص را محدودتر مي‌كند.

وي در پايان دو بانده كردن جاده فيروزكوه، رفع نقاط حادثه‌خيز محور هراز، چهار خطه ساحلي يا كناره گيلان تا گلستان با اعتبار40 ميليارد تومان براي تكميل قطعات ناتمام اين پروژه را از اقدامات در دست اقدام اين وزارت عنوان كرد و گفت: كمربندي تنكابن، فريدونكنار و كمربندي شمال ساري تا پايان سال به بهره‌برداري مي‌رسد و ساماندهي كمربندي رامسر و شروع ساخت كمربندي بابل تا حدود چهار كيلومتر نيز از برنامه‌هاي سال 87 در اين وزارتخانه است.

به گزارش ايسنا، محمد رحمتي همچنين در مراسم توديع عبدالحسين بيگدلي و معارفه موسي رحيمي به عنوان مديركل راه و ترابري مازندران گفت:‌ براي اين وزارتخانه خطوط و مرزهاي سياسي معنا ندارد و انجام كار راه و حمل و نقل در ايران به صورت يكپارچه صورت مي‌گيرد.

نگوييد يك مدير بومي نمي‌تواند در محل خود به خوبي خدمت كند بلكه بايد با كاهش توقعات و انتظارات شخصي وي را براي خدمت رساني به مردم ياري كرد.

وي با بيان اينكه دوستي من با استاندار يا نماينده مجلسي باعث اختصاص اعتبار بيشتر به آن منطقه نسبت به ساير استان‌ها نمي‌شود، تصريح كرد: از طرف ديگر مردم هيچ شهري را به خاطر برخورد نماينده يك شهر محروم نكردم.

رحمتي افزود: براي وزارت راه و ترابري خطوط و مرزهاي سياسي معنا ندارد و انجام كار راه و حمل و نقل در ايران به صورت يكپارچه صورت مي‌گيرد.

وي توسعه بنادر، فرودگاه‌ها و راه‌ها در مازندران را بر اساس يك طرح ملي عنوان كرد و گفت: اين استان به دليل ويژگي‌هاي گردشگري مردم ايران را به اين خطه مي‌كشاند پس هر كاري كه براي اين استان انجام دهيم به خاطر رفاه عموم مردم ايران است.

او همچنين از عملكرد عبدالحسين بيگدلي مديركل سابق راه و ترابري استان قدرداني كرد و گفت: اميدوارم مديركل جديد همانند مهندس بيگدلي بتواند در راستاي اهدف جمهوري اسلامي ايران و خدمت به مردم كارهاي به مراتب بهتري را در دستور كار خود قرار دهد.

به گزارش ايسنا، ابوطالب شفقت ـ استاندار مازندران ـ نيز در اين مراسم به ورود پنج ميليون و 700 هزار مسافر نوروزي در سال 87 به مازندران اشاره كرد و گفت: ميانگين جمعيت ترددي به غير از سه ميليون نفر ساكن در استان 15 ميليون نفر مسافر است كه براي تداوم و استفاده از ظرفيت گردشگري منطقه بايد ايحاد راه هاي مناسب را در دستور كار خود قرار دهيم.

وي با بيان اينكه توسعه راه‌آهن از برنامه‌هاي مورد تاكيد استان است، افزود: ايجاد خط راه آهن قائمشهر به رشت، اتصال خط اردبيل ـ گلستان ـ مشهد موقعيت اقتصادي و خدماتي ويژه‌يي را در مازندران ايجاد مي‌كند.

شفقت با اشاره به اعتبارات محدود عمراني استان، سهم بودجه اختصاصي راه و ترابري مازندران از 156 ميليارد تومان اعتبار عمراني را 18.5 درصد عنوان كرد و گفت: براي رسيدن به ميانگين 20 درصدي در كشور بايد تلاش بيشتري را از خود نشان دهيم.

استاندار مازندران با تصريح بر اينكه در طول 30 سال گذشته مردم استان در بخش راه‌سازي مغفول واقع شده‌اند، گفت:500 كيلومتر راه شرياني در استان وجود دارد كه در صورت عدم توسعه راه‌هاي شرياني و چهار بانده شدن جاده‌هاي هراز و فيروزكوه، اين منطقه شبيه قيفي مي‌شود كه گردشگر را براي تردد با مشكل مواجه مي‌كند.

وي از تخصيص 50 ميليارد تومان بودجه از محل تبصره 13 به اين استان خبر داد و افزود: با اين اعتبار جهش جدي را در بخش راه‌سازي استان نظاره‌گر خواهيم بود.

انتهاي پيام
 شنبه 18 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 300]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن