تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در روز جمعه هيچ عملى برتر از صلوات بر محمد و خاندان او (ع) نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820117690




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اقتصاد ایالات متحده در کوره آتش ؛ بوش همچنان خوشبین


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:

بی خانمان شدن صدها هزار نفر از شهروندان آمریکایی، ورشکسته شدن صدها بانک، گران شدن سرسام آور قیمت بنزین و سقوط ارزش سهام حوادثی هستند که آمریکاییها با آن روبه رو بوده و دولتمردان که چند روز دیگر به پایان عمر سیاسیشان باقی نمانده از حل این مشکل عاجز مانده اند.  خبریرئیس بانک مرکزی آمریکا اخیرا در گزارش خود به مجلس سنا از بحران مسکن، افزایش قیمت مواد سوختی و رکود تهدیدکننده برای کشور سخن به میان آورده است.   درحالی که شهروندان آمریکایی در وضعیت بسیار سختی بسر برده و حقوق آنان با توجه به تورمی که سراسر کشور را فراگرفته است، مکفی نیست. شاهد هستیم که دولت واشنگتن در تمامی امور جهان دخالت کرده و میلیون میلیون دلار برای اعزام سربازان و ساخت تجهیزات مرگبار هزینه می کند که نتیجه این اقدامات چیزی جز تحت فشار بودن مردم خود و بوجود آمدن ناامنی در اقتصاد آن نخواهد بود.  

   رئیس بانک مرکزی آمریکا   براساس پیش بینی اخیر بانک مرکزی آمریکا، ضریب رشد تولید ناخالص ملی آین کشور در سال 2009 میلادی بین 2 تا 8/2 درصد خواهد بود.   در شرایط کنونی، سران کاخ سفید ضمن اعتراف به نداشتن کفایت لازم جهت برقراری رفاه در کشور، تنها به دادن امید به مردم برای آینده اکتفا می کنند.   جرج بوش در سخنان هفتگی خود ضمن اشاره به اینکه شرایط اقتصادی آمریکا در وضعیت بسیار سختی قرار دارد، با ناامیدی می گوید: اقتصاد ما همچنان در حال رشد است و مردم به فروشگاه ها می روند و خرید می کنند، شرکت های آمریکایی نیز به سرمایه گذاری های خود ادامه می دهند و سطح تولید در کشور نیز همچنان بالاست.   بوش در شرایط کنونی به کاهش مالیات ها از شهروندان اشاره می کند.   

  کارشناسان عقیده دارند که وضعیت بحرانی در اقتصاد آمریکا بطور قطعی در سال 2009 نیز ادامه خواهد داشت و جانشین رئیس جمهوری کنونی آمریکا باید وارث این بحران ها که نتیجه سیاست های ضعیف دولت بوش است، باشد.   "جان هاتسیوس" از کارشناسان اقتصادی آمریکا در این باره به شبکه های این کشور می گوید: اقتصاد و بازار کار در حال حاضر ضعیف هستند. ما معتقدیم این وضعیت مدتی ادامه خواهد یافت و سال 2009 نیز سال نسبتا ضعیفی خواهد بود.   وی افزود: در این راستا، پروژه های ویژه برای تحرک بخشیدن به اقتصاد کشور موثر خواهد بود و کاهش مالیات ها نیز کمک خوبی در این زمینه خواهد بود. کاهش بهره بانکی نیز می تواند موثر باشد.   در همین حال، برخی از کارشناسان عقیده دارند که کاهش دریافت مالیات ها که جزو اصول اجتناب ناپذیر کشورهای توسعه یافته است، تنها می تواند همچون یک داروی تسکین دهنده موقت مورد استفاده قرار گیرد.   ازسوی دیگر، 2 نهاد بنیادین وام مسکن در آمریکا به نامهای "فنی مای" (Fannie Mae) و "فردی مک" (Freddie Mac)  که از خریداران وامهای بانکهای کوچکتر محسوب می شوند، در ماه های اخیر با مشکلات مالی فراوانی روبه رو شده اند.   این دو بانک قدرتمند، همواره به منزله پشتوانه ای برای سایر نهادهای مشابه عمل می کردند اما اکنون بحران بازار مسکن دامنگیر این 2 نیز شده، به نحوی که طی چند روز گذشته سهام آنها تا 50 درصد سقوط کرده است.  

   Fannie Mae   به گزارش مهر، واحد پول یورو نیز همچنان به افزایش فاصله خود با دلار ادامه می دهد. ارزش هر یورو به بیش از 6/1 دلار رسیده و موجب ترس سهامداران اروپایی شده است.   اروپایی ها به علت نگرانی از سرایت بحران مالی آمریکا به بازارهای خود، دارایی هایشان را از بورس خارج می کنند. کشور فرانسه نمونه جالبی از وجود بحران مالی است. تظاهرات و اعتراضات گسترده ای که در ماههای اخیر سراسر این کشور را فراگرفته بود، به نوعی به شیوه های اجرایی سیاست های اخیر نیکلا سارکوزی مرتبط است.   سارکوزی که پس از به قدرت رسیدن خود را تابع سیاست های کاخ سفید دانسته و علنا به این موضوع اعتراف کرده، با به اجرا گذاشتن سیاست های آمریکایی ، کشور خود را نیز با بحران های مالی مواجه کرد و اکنون نیز نوبت هم که باشد نوبت خود آمریکاست که به پای سیاست های اشتباه و غلط خود بسوزد.   





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 283]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن