تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813042609




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت الله جنتي در خطبه‌هاي نماز جمعه : * حكومت مردمي عراق نبايد از آمريكايي‌ها بترسد * انتخاب مقام معظم رهبري ادامه مسير انقلاب را تضمين كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: آيت الله جنتي در خطبه‌هاي نماز جمعه : * حكومت مردمي عراق نبايد از آمريكايي‌ها بترسد * انتخاب مقام معظم رهبري ادامه مسير انقلاب را تضمين كرد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

آيت الله جنتي با اشاره به بحث‌هايي در مورد موافقت‌نامه امنيتي آمريكا و عراق اظهار داشت: من مي‌خواهم در اين جا مطالبي در مورد موافقتنامه‌اي كه آمريكايي‌ها پيگيري مي‌كنند و متاسفانه زمزمه‌ها و مكالمه‌هايي بين آمريكا و عراق صورت گرفته است عرض كنم.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، آيت الله جنتي خطيب موقت نماز جمعه امروز تهران در خطبه دوم نماز جمعه افزود: اين موافقتنامه چيزي نيست كه عملي شود و من در اينجا لازم مي دارم از آيت الله سيستاني به خاطر اين صحبت‌شان كه گفتند تا من زنده هستم نمي‌گذارم اين موافقتنامه عملي شود تشكر كنم. عالم بايد اين گونه باشد.

وي ادامه داد: رساله نويسي و فتوا دادن كار سختي نيست، اما در عين حال كار اصولي، اساسي و نجات بخش نيست؛ كار نجات بخش آن است كه هرجا اسلام مي‌خواهد هدف قرار بگيرد و با آن مبارزه شود وارد ميدان شود و از اسلام دفاع كرد.

وي با بيان اينكه مردم عراق راضي به انعقاد اين موافقتنامه نيستند گفت:‌ من تعجب مي كنم چطور عده‌اي تصور مي‌كنند كه مي توانند اين موافقتنامه را امضا كنند.

جنتي در ادامه گفت: در واقع آمريكايي‌ها با اين قطعنامه دنبال اين هستند كه حكومت مردمي عراق را از مردم عراق جدا كنند و در واقع اين حكومت را غير مردمي كنند تا ديگر پشتوانه مردمي نداشته باشد؛ به نحوي كه در برابر مردم اين حكومت هيچ ارزش و اعتباري نداشته باشد. اين مي‌شود حكومت آمريكايي؛ مانند حكومت شاه. و چون اين حكومت ديگر پشتوانه مردمي نخواهد داشت مجبور به آن مي‌شود كه تابع آمريكا باشد و هرچه آمريكايي‌ها مي‌گويند عمل كند. وگرنه آن را از سر كار بر مي دارند. و با امضاي اين موافقتنامه در واقع چنين سرنوشتي حكومت عراق پيدا مي‌كند.

وي گفت: اگر اين حكومت مردمي عراق، واقعا بخواهد بماند و حكومت ديني بماند و حكومت اسلامي برقرار شود، بايد بايستند و همانطور كه امام (ره) فرمودند آمريكايي‌ها هيچ غلطي نمي‌توانند بكنند. نبايد از آمريكايي‌ها بترسند. بلكه بايد از خدا بترسند؛ آنها بايد بدانند كه آمريكايي‌ها آنها را حفظ نمي‌كنند و خداست كه آنها را حفظ مي‌كند. و اميدواريم همه سر عقل بيايند و بفهمند كه اين كارها، كارهاي عاقلانه‌اي نيست و آمريكا اگر مصلحت خودش را نيز بخواهد بايد به اشغال عراق خاتمه دهد و بايد بروند خانه‌هايشان تا مردم عراق راحت زندگي كنند و بتوانند نفس راحتي بكشند.

به گزارش خبرنگار سياسي ايسنا، ‌آيت الله جنتي همچنين در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به رحلت امام خميني (ره) گفت: رحلت امام خميني (ره) همه را داغدار كرده و غم پايان نيافتني است كه به ما وارد شده است.

وي در ادامه با اشاره به خصوصيات و ويژگي‌هاي امام (ره) گفت: امام (ره) به واقع يك موجود واقعا استثنايي در تاريخ است و يكي از دلايل موفقيت امام دوران خودسازي است كه امام طي كرده است و در محضر استادان بزرگاني كسب علم كرد. و در طول زندگي‌شان براي رضاي خدا و با توكل به خداوند حركت كردند. اين دوران تمام شد و مساله انقلاب پيش آمد و انقلاب ميوه درخت خودسازي است؛ ميوه شيريني است كه حاصل از خودسازي امام (ره) است.

‌آيت الله جنتي با بيان اينكه حركتي كه امام (ره) آغاز كرد حركتي براي خدا بود و مردمي كه سالها رژيم پهلوي بر روي آنها كار كرده بود كه از اسلام واقعي به دور باشند همراه امام شدند؛ به واقعه 15 خرداد اشاره كرد و گفت: در واقعه 15 خرداد شما ديديد كه مردم جان و خونشان را در راه دفاع از اسلام نثار كردند. و ديديد كه مردم چگونه بدون ترس از رژيم پهلوي وارد صحنه شدند. و در واقع بايد گفت 15 خرداد پايه گذار اين حركت است و ريشه‌ انقلاب اسلامي را در اعماق تاريخ مستحكم كرد.

وي به تبعيد امام (ره) اشاره كرد و گفت:‌ امام در موقع تبعيد از راه دور انقلاب را رهبري كرد و با كمك مردم به ثمر رساند و در هر مقطعي كه پيام امام به مردم مي رسيد اين پيام راهگشا و راهنماي مردم بود و روز به روز دشمنان ضعيف‌تر مي‌شدند و قدرت انقلابيون و امام زيادتر مي‌شد. بعد از مدتي انقلاب پيروز شد و امام خميني وارد كشور شدند و حكومت اسلامي را تشكيل دادند؛ و اين اولين حكومت اسلامي در تاريخ بعد از حكومت حضرت علي (ع) بود و اين حكومتي كه تشكيل دادند صد در صد الهي و مردمي بود و رهبر آن نيز الهي بود؛ رهبر آن و پيروان آن براي خدا كار مي كردند، اين رهبر با اقتدار در صحنه بود و با راهنمايي‌هاي خود و تدبير خود توطئه‌هاي را از بين مي‌برد.

جنتي در ادامه به اهميت ولايت فقيه اشاره كرد و گفت:‌ انقلاب اسلامي را ولايت فقيه به ثمر رساند و در آينده نيز در چارچوب حركت براساس ولايت فقيه است كه مسير انقلاب به پيش مي‌رود و توطئه‌هاي دشمنان نيز خنثي مي‌شود و در واقع اگر ولايت فقيه را از ما بگيرند و از بين برود همه چيز از بين مي‌رود.

‌آيت الله جنتي گفت:‌ براساس تدبير امام هر فتنه‌اي كه در كشور بعد از پيروزي انقلاب اسلامي مشتعل مي‌شد؛ امام با تدبير خود به سرعت خاموش مي‌كردند و اجازه نمي‌دادند كه دشمنان انقلاب به موفقيت برسند؛ در واقع امام خميني (ره) انقلاب را قدم به قدم پيش برد و بعد از آن مساله جنگ پيش آمد. امام (ره) بهترين فرماندهي تاريخ را در بعد نظامي در طول جنگ انجام دادند. كدام فرمانده مي‌توانست خرمشهر را آزاد كند؛ امام با يك پيام خود كه بايد خرمشهر آزاد شود، اين كار را انجام دادند و اين يعني فرماندهي. خرمشهر با اين پيام آزاد شد و امام (ره) بعد از آزاد شدن خرمشهر فرمودند : خرمشهر را خدا آزاد كرد.

وي گفت: مساله‌اي كه براي امام دغدغه بود ادامه مسير انقلاب و رهبري انقلاب بعد از خودشان بود و ايشان اين دغدغه را داشتند كه انقلاب در مسير صحيح حركت كند. چرا كه اگر رهبري خللي پيدا كند همه چيز از بين مي‌رود. بنابراين نياز ديدند كه يك جراحي محكم و ضربتي انجام دهند و دستور دادند عكس‌هاي كسي كه در مظان رهبري بعد از ايشان بود را به صورت شبانه و آني پايين بياورند. و در واقع امام با اين كار خود آينده انقلاب را تضمين كردند و اگر اين مساله اتفاق نمي‌افتاد همان مي‌شد كه ضد انقلاب‌ها مي‌خواستند.

‌آيت الله جنتي گفت: بعد از اين مساله باز هم امام نمي‌توانست نسبت به رهبري انقلاب بي‌تفاوت باشد. و از طرف ديگر نيز به صورت صريح هم نمي‌خواست كسي را معرفي كند؛ ولي در جلسات و سخنراني‌ها خود و در لابه لاي صحبت‌هايشان آيت الله خامنه‌اي را براي تصدي اين سمت معرفي كردند و ايشان را فردي شايسته در اين ارتباط مي‌دانستند. و تعبيرات مناسب براي ايشان به كار مي‌بردند و خوشبختانه اين خواست امام عملي شد و با تحقق اين خواسته ادامه مسير انقلاب تضمين شد.

وي گفت: وقتي كه امام فوت كردند و از دنيا رفتند در 14 خردادماه مجلس خبرگان تشكيل شد و در يك روز در مورد مساله‌اي به اين مهمي به سادگي تصميم گرفتند. چيزي كه جهانيان تصور آن را نمي‌كردند و رهبر شايسته‌اي را انتخاب كردند. من يادم هست كه آيت الله خامنه‌اي با تمام وجود مخالف پذيرش اين سمت بودند و تعبيري به كار مي‌بردند كه البته من با تعبير ايشان موافق نيستم كه خلاصه تعبير ايشان اين بود كه من صلاحيت اين كار را ندارم. دنيا ببيند كه در حكومت اسلامي اين امور چگونه است در ديگر كشورها رهبران براي كسب قدرت و قدرت طلبي جنگ مي‌كنند و در حكومت اسلامي از كسي كه براي تصدي رهبري انتخاب شده درخواست مي‌كنند كه اين سمت را بپذيرد ولي خود قبول نمي‌كند.

وي گفت: براساس انتخاب خبرگان و بيعت شما مردم عزيز، رهبر جديد تصدي امور را در دست گرفت و پا جاي پاي امام گذاشت و در هر موردي كه وارد ميدان مي شود قاطعيت و رهنمودهاي امام (ره)‌را دارد؛ شما پيام اخيرشان به مجلس هشتم را ببينيد؛ من در اينجا افتتاح مجلس هشتم را تبريك مي‌گويم و از همه نمايندگان مجلس مي‌خواهم كه منشور و پيام رهبري را جلوي چشماشان قرار دهند و اين منشور را عمل كنند.

وي به تدبير مقام معظم رهبري در حل مسائل اشاره كرد و گفت: هرجا يك بيماري مي‌خواهد پيدا شود؛ ايشان مانند طبيب، برق آسا حاضر مي‌شوند و اين بيماري را معالجه مي‌كنند و در برابر فشارها مي‌ايستند كه نمونه‌اش را شما در موضوع هسته‌يي ديديد كه فشارهاي زيادي وارد شد ولي در پي مقاومت مقام معظم رهبري و شما مردم عزيز مساله هسته‌يي دارد به ثمر مي‌رسد و دشمنان واقعا بسيار نااميد شده‌اند.

وي گفت: وجود چنين رهبري براي انقلاب اسلامي ما نعمت بزرگي است كه خداوند به ما داده است و ما بايد هرچه بيشتر در راستاي اجراي دستورات ايشان حركت كنيم.

‌آيت الله جنتي در واكنش به شعار جمعيت كه مي‌گفتند" انرژي هسته‌يي حق مسلم ماست". گفت:‌ انشاءالله اين حقتان را تا آخر خواهيد گرفت و بايد براي گرفتن حق تا آخر در صحنه بود و سختي‌ها و مشكلات را بايد تحمل كرد. بايد در برابر مشكلات تحمل و صبر داشت تا موفقيت‌ و پيروزي حاصل شود.

به گزارش ايسنا، آيت الله جنتي در خطبه اول نماز جمعه خود با تسليت فرا رسيدن شهادت حضرت زهرا (س) به تشريح ابعادي از زندگي حضرت زهرا (س) بعد از فوت پدر بزرگوارشان و دفاع ايشان از همسر بزرگوارشان امير المومنين (ع) پرداخت.

همچنين سخنران پيش از خطبه اين هفته نماز جمعه تهران نماينده ولي فقيه در وزارت جهاد كشاورزي بود.

انتهاي پيام
 جمعه 17 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 210]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن