تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به آنچه می ‏داند عمل كند، خداوند دانش آنچه را كه نمی ‏داند به او ارزانى م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810003078




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تكميلي / سلطانيه : فشار بر ايران موجب چشم پوشي از حقوقمان نمي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: تكميلي / سلطانيه : فشار بر ايران موجب چشم پوشي از حقوقمان نمي‌شود
دكتر علي اصغر سلطانيه كه در حاشيه چهارمين روز نشست شوراي حكام در وين با خبرنگاران سخن مي‌گفت ، افزود: اگر آنهايي كه تلاش مي‌كنند كه پرونده ايران را در آژانس بازنگهدارند فكر مي‌كنند كه با اين كار مي‌توانند ايران را مجبور به چشم پوشي از حقوق و فعاليتهاي هسته‌اي خود و از جمله غني‌سازي اورانيوم كنند، سخت در اشتباه هستند.

وي با اشاره به اينكه طي پنج سال گذشته موضوع ايران با انگيزه‌هاي سياسي در آژانس پيگيري مي‌شود، گفت: اين موضوع در حالي دنبال مي‌شود كه ما و آژانس از نزديك در حال همكاري هستيم .

سفير ايران افزود: انگيزه‌هاي سياسي به ويژه از سوي آمريكا با اين اميد دنبال مي‌شود كه پس از هر قعطنامه ما از ان .پي .تي خارج شويم و همكاري خود را با آژانس قطع كنيم اما چنين اتفاقي هيچگاه نمي‌افتد.

*** مقابله جويي نكنيد، گام داوطلبانه برمي داريم
سفير ايران ضمن هشدار به پرهيز از مقابله جويي گفت : ايران همواره دعوت‌كننده به مذاكره بوده است ولي چون انگيزه‌هاي سياسي در اين بين برانگيزه‌هاي مثبت غلبه دارد، برخي كشورهاي غربي تلاش مي‌كنند كه اين پرونده بازنگهداشته شود.

وي با اشاره به پيشنهاد اخير ايران به گروه ‪ ۵+۱‬گفت: در صورتي كه انگيزه‌هاي سياسي كنار گذاشته شود و اجراي پادمان در ايران عادي شود، تهران مي‌تواند گامهاي داوطلبانه‌اي را كه در جريان حضور مدير كل در ايران درباره آن بحث شد، بردارد.

سلطانيه با تاكيد بر اينكه مردم ايران با تمدني ‪ ۲‬هزار ساله هيچگاه تحقير و ارعاب را تحمل نمي‌كنند، گفت : البته اگر فضاي گفت و گو و همكاري غالب شود، ايران مي‌تواند انعطاف نشان دهد و گامهاي داوطلبانه را بردارد
*** آمريكايي‌ها نارحتند، با آنها همدردي مي‌كنيم
وي در ادامه با ابراز تاسف از اين كه آژانس در حال حاضر فقط بر موضوع پادمان متمركز است و اين موضوع فقط يكي از اركان اين نهاد به شمار مي رود، افزود: به همين دليل تلاش مي‌شود كه چنين القا شود كه آژانس ديده بان هسته‌اي (‪ )Watchdog UN‬سازمان ملل است در حالي كه چنين چيزي نيست ، آژانس مسوول امور فني و تكنيكي در مسايل هسته‌اي است .

سلطانيه با تاكيد بر اينكه ايران دربرابر چنين فشارها و اتهام‌هايي براساس عقلانيت عمل خواهد كرد، افزود: اين موضوع آمريكايي‌ها را ناراحت مي كند و از اين بابت ما با آنان ابراز همدردي مي‌كنيم .

وي با اشاره به اينكه طي پنج سال گذشته حدود ‪ ۷۰‬اتهام در اين زمينه مطرح شده است، گفت: همكاري ايران با آژانس در حالي مطرح مي‌شود كه بازرسان اين نهاد تا كنون بيش از ‪ ۲۵۰‬نمونه برداري محيطي از جمله در تاسيسات نظامي ايران انجام داده اند.

وي در بخش ديگري از گفت و گوي خود با خبرنگاران با طرح اين سوال كه با گذشت اين مدت از ايجاد درگيري براي آژانس ، چه كسي پاسخگوي لطمه‌هاي وارد شده به اعتبار اين نهاد و نيز ايران است ، گفت : طي اين مدت هزينه و وقت زيادي صرف رسيدگي به اتهاماتي شده كه آمريكايي‌ها يكي پس از ديگري عليه ايران مطرح كرده اند.

*** براي ساختگي بودن مطالعات ادعايي مستندات داريم
سفير ايران با تاكيد بر پاسخگويي ايران به تمامي اين اتهامات و انعكاس آن در گزارشهاي مدير كل افزود: اين كه گفته شود موضوع مطالعات ادعايي را ايران به سادگي ساختگي مي‌داند، عادلانه نيست .

وي افزود: طي چندين دور مذاكره و ارايه مستندات ، ساختگي بودن اسناد مطالعات ادعايي كه حتي اصل آن در اختيار آژانس نيز قرار داده نشده را ثابت كرده‌ايم .

وي اضافعه كرد: در همين زمينه مداركي از جمله درباره پروژه نمك سبز ارايه شد كه آنها تاييد كردند كه درباره ساختگي بودن مدارك قانع شده اند.

*** نيروگاه بوشهر تحت استاندارد بالا است
سلطانيه در بخش ديگري از اين گفت و گو درباره نيروگاه هسته‌اي بوشهر و پيوستن ايران به پيمان ايمني هسته‌اي گفت : به دليل آنگه سلامت و ايمني مردم ايران و نيز مردم منطقه براي ما اهميت دارد، از قبل استانداردهاي با كيفيت بالا را در مراحل ساخت و فعاليت اين نيروگاه اجرا كرده و آنرا عمل مي‌كنيم .

وي با تاكيد بر آنكه مدارك و مستندات در اين زمينه در اختيار آژانس نيز قرار دارد، افزود: موضوع اين پيمان در جريان است اما مهمتر از آن اعمال استانداردهاي مورد نياز است كه در حال حاضر رعايت مي‌شود.
 پنجشنبه 16 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن