تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820276612




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دادستان كل كشور: امام خميني (ره) احياگر واقعي قرآن و امامت است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دادستان كل كشور: امام خميني (ره) احياگر واقعي قرآن و امامت است
خبرگزاري فارس: دادستان كل كشور گفت: امام خميني (ره) احياگر قرآن و امامت به معناي واقعي كلمه است.


به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، قربانعلي دري‌نجف‌آبادي دوشنبه شب در جمع مردم مشهد با اشاره به تاكيد امام راحل بر حديث ثقلين در وصيت‌نامه‌شان، افزود: مطالب فصل اول وصيت‌نامه امام خميني (ره)، از سطح عادي بالاتر است و به همين دليل خيلي مورد توجه عموم نبوده است.
دري‌نجف‌آبادي افزود: امام (ره) در اين بخش از وصيت‌نامه خود بر حديث شريف ثقلين، قرآن و عترت رسول اكرم (ص) تاكيد داشتند.
وي ادامه داد: حديث ثقلين كه در فرق اسلامي از جمله شيعه و سني آمده، بهترين سند براي توجه به قرآن و عترت رسول اكرم (ص) است بطوريكه اين حديث مي‌گويد؛ قرآن و عترت تا قيامت از يكديگر جدا ناشدني هستند.
دادستان كل كشور با بيان اينكه امام خميني (ره) از مهجوريت قرآن و عترت حضرت محمد (ص) گلايه داشتند، افزود: امام (ره) قرآن و عترت را از مهجوريت خارج كرد يعني اينكه جهاد، مبارزه و رهبري امام خميني (ره)، براي بيرون آوردن قرآن و عترت از مهجوريت بود.
وزير اسبق اطلاعات، افزود: اسلامي كه در آن قرآن و عترت رسول اكرم (ص) مهجور باشد، اسلام آمريكايي يا اسلام غرب‌زده است كه امام بشدت با اين اسلام‌ها مخالف بودند.
دري‌نجف‌آبادي تصريح كرد: مي‌توان امام (ره) را در دو عبارت احياگر قرآن و امامت و ولايت به معناي واقعي كلمه دانست بطوريكه امام توانست اسلام را از گوشه كتاب‌هاي مدرسه به عرصه ولايت‌فقيه، قانون اساسي و نظام در تمامي مسائل خرد و كلان آن بياورد.
وي تصريح كرد: امام (ره) در عمل در ارتباط با احياي قرآن و امامت بي‌نظير بود و كار بي‌نظيري انجام داد بطوريكه خود و انقلاب خود را وابسته به عاشورا، كربلا و امام صادق (ع) مي‌داند.
وي با اشاره به تاثير‌گذاري سه تن بر امام خميني (ره)، گفت: آيت‌الله حائري موسس حوزه علميه قم، شهيد مدرس با مبارزاتش در زمان قبل و بعد از رضا‌خان و آيت‌الله شاه‌آبادي يكي از سرسخت‌ترين مبارزان با رضاخان، تاثير‌گذارترين شخصيت‌ها بر امام و قيام ايشان هستند.
دري‌‌نجف‌آبادي ادامه داد: افراد ديگري همچون ميرزاي‌نائيني و آخوند‌خراساني در مشروطيت و آيت‌الله بروجردي نيز بر امام تاثير داشتند.
دادستان كل كشور با اشاره به روند فعاليت‌هاي قضايي، تعداد پرونده‌هاي سال گذشته در دادسراها را دو ميليون و680 هزار پرونده ذكر كرد و گفت: 70 درصد از اين پرونده‌ها در دادستاني مختومه شده‌اند و حدود 30 درصد از آنان به دادگاه‌هاي ذيربط ارجاع داده شده است.
انتهاي پيام؛/ك
 پنجشنبه 16 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 279]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن