تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايمان، آس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815613752




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برگزاري نشست تخصصي بررسي انديشه هاي فلسفي امام (ره) در مسكو


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: برگزاري نشست تخصصي بررسي انديشه هاي فلسفي امام (ره) در مسكو
نشست تخصصي بررسي انديشه هاي فلسفي حضرت امام خميني (ره) باپيام حجت الاسلام سيد حسن خميني در انستيتو فلسفه مسكو آغاز بكار كرد.
به گزارش شبكه خبر به نقل از خبرنگار صدا و سيما از مسكو ، غلامرضا انصاري سفير كشورمان در فدراسيون روسيه در اين نشست يك روزه كه در آن جمعي از انديشمندان ، فلاسفه و نويسندگان روس ازجمله ديميتري ژوكوف نويسنده كتاب شرح حال و زندگاني امام خميني (ره) حضور داشتند ، گفت : امام خميني (ره) با پيروزي انقلاب اسلامي در ايران به اسلام حياتي دوباره بخشيد و امروز اسلام بعنوان يك ايدئولوژي پويا و مترقي فراتر از محدوده هاي اعتقادي و عبادي بعنوان يك روش زندگي مطرح است ، بطوري كه اكنون دين اسلام يكي از مهمترين موضوعات مورد بحث و تحقيق در دنياست.

سفير كشورمان بااشاره به ابعاد شخصيتي حضرت امام خميني(ره) گفت : امام خميني (ره) علاوه برآن كه در علوم ديني و فقه ، عالم بود ، در جامعه ايران بعنوان يك دين مدار نوانديش كه همواره براي آرائ مردم ارزش و احترام قائل بود ،شناخته مي شود، موضوعي كه امروز غرب از آن بعنوان دموكراسي ياد مي كنند.

انصاري گفت : ما به غربي ها مي گوئيم بجاي اين كه همچون 30 سال گذشته بفكر جنگ با ايران باشند ، كمي هم براي شناختن ايران انديشه كنند.

ابوذر ابراهيمي رايزن فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در مسكو نيز گفت : امام (ره) همواره به مسلمانان تاكيد مي كردند ، اسلام بعنوان يك دين كامل ، توان پاسخگويي به تمام نيازهاي بشري را دارد و لذا مسلمانان كه داراي دين ، شخصيت و فرهنگ مستقل هستند ، لازم است براي رهايي از اسارت شرق و غرب خودشان را بشناسند.

ديميتري ژوكوف نويسنده كتاب امام خميني (ره) هم با بيان اين كه بطور اتفاقي در نيمه دوم دهه 1990 به ايران و سپس به جماران رفته است ، گفت : من تلاش كردم بعنوان يك نويسنده شخصيت و چهره واقعي امام را ارائه كنم .
امام شخصيتي بود كه هيچگاه در برابر ظلم عقب نشيني نمي كرد.
اين نويسنده روس افزود : من در چهار مرتبه سفر به ايران به اين نتيجه رسيدم كه امام انساني كاملا شريف بود و زندگي زاهدانه داشت و من هرچه كوشش كردم نكته اي منفي در زندگي ايشان پيدا كنم چيزي نيافتم.

وي همچنين به پيام امام خميني (ره) به ميخائيل گورباچف آخرين رهبر شوروي اشاره كرد و گفت : امام در اين پيام از موضع بالا برخورد كردند و نيز پيش بيني هائي درباره آينده سياسي روسيه داشتند ، ولي گورباچف در پاسخ گفت ملت شوروي راه خود را در سال 1917 انتخاب كرد و ما هم اين راه را انتخاب كرديم، ولي دو سال بعد گورباچفي در كار نبود.

عبدالسلام حسين اف رئيس انستيتو فلسفه روسيه از فلسفه امام خميني (ره) بعنوان راهنما و الهام بخش انجمن فلاسفه مسكو در پژوهش و تحقيق فلسفه اسلامي و كشورهاي شرق ياد كرد و گفت : پيام تاريخي امام به گورباچف باعث علاقمندي انجمن فلاسفه مسكو به جهان بيني فلسفي و ميراث معنوي و سياسي امام شده است.

گراسيم يوگاي رئيس بخش اورآسياي انجمن فلاسفه مسكو هم با بيان اين كه انديشه هاي فلسفي امام خميني (ره) در اوراسيا مهمترين و سازنده ترين نقش را در آينده خواهد داشت ، گفت : انديشه فلسفي امام خميني (ره) اوراسيا را از تهاجم فرهنگي و فلسفه بيمار و ضدمعنوي غرب نجات مي دهد.

ايگور ليسيف رئيس انجمن فلسفه مسكو به سابقه برگزاري نشست بررسي انديشه هاي فلسفي امام در مسكو اشاره كرد و گفت : يكسال قبل همايش بررسي انديشه هاي فلسفي امام خميني (ره) با موضوع همكاري هاي فرهنگي در شرايط جهاني شدن در انستيتو فلسفه مسكو برگزار شد كه نتيجه آن انتشار آثار و مقاله هاي جامع علمي و فلسفي امام خميني (ره) در جهان بيني شرق و غرب است .

گفتني است نمايشگاهي از آثار فلسفي امام خميني (ره ) به زبان فارسي و روسي در حاشيه اين نشست برپا شد كه مورد توجه حاضران قرار گرفت.
 چهارشنبه 15 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 194]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن