تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، انسان را خوش اخلاق، با سخاوت و پاكيزه جان مى‏نمايد و روزى را زياد مى‏كند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816395617




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار هفتگي اديان جهان/تأكيد رهبران ديني بر گفتگو بدون دستاويز قرار دادن موانع


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اخبار هفتگي اديان جهان/تأكيد رهبران ديني بر گفتگو بدون دستاويز قرار دادن موانع
خبرگزاري مهر - گروه دين و انديشه: تأكيد بر گفتگوي بين اديان بدون دستاويز قرار دادن هيچ نوع مانعي، ممنوعيت استفاده از بمبهاي خوشه‌اي، دعوت براي كمك به گرسنگان جهان و نمايشي از آثار ديني مهمترين فعاليتهاي ديني هفته گذشته بودند.

تفاوتهاي ديني و فرهنگي نبايد مانعي براي گفتگو باشند

رئيس شوراي پاپي عدالت و صلح گفت: تفاوتهاي فرهنگي، ديني ، اجتماعي، اقتصادي و يا سياسي نبايد مانعي براي گفتگو و همكاري باشند .

كاردينال رناتو مارتينو رئيس شوراي پاپي عدالت و صلح طي يك سخنراني براي دانشجويان و استاتيد دانشگاه پلي تكنيك مارسي گفت: كليسا معتقد است دانه‌هاي حقيقت و ارزشهاي انساني در تمام فرهنگها وجود دارد، از اين رو گفتگو با تمام فرهنگها براي خير مشترك تمام انسانها ارزشمند و ضروري است . گفتگو بايد به حفظ تماميت كرامت انسان منتهي شود.

وي اظهار داشت: زندگي اجتماعي عرصه خوبي است كه چنين گفتگوهايي اجرايي شوند، به ويژه آنكه چالشهايي كه پيش رو داريم در اين گفتگوها خود را بيشتر مشخص مي كنند.

رئيس شوراي پاپي عدالت و صلح تصديق كرد كه گفتگو كافي نيست، اين گفتگوها بايد به همكاري منتهي شوند و همكاري ابزاري است كه روابط بين المللي مي تواند از آن براي تضمين درك و وحدت عمل انضمامي ميان كشورها، سازمانهاي بين المللي و دولتها استفاده كند.

وي همچنين همكاري در توسعه انساني را وظيفه همه مؤمنان دانست كه بايد در تمام بخشهاي جهان مورد توجه قرار گيرد.

اين كاردينال كاتوليك يادآور شد: همكاري بين المللي بايد به تعهدي انضمامي و ملموس براي همبستگي منتهي شود.

كاتوليكهاي ايرلند خواستار ممنوعيت كامل استفاده از بمب خوشه‌اي شدند

كميسيون عدالت و امور اجتماعي اسقفهاي كاتوليك ايرلند و سازمان ناظر بر تحولات كليساي كاتوليك روم خواستار ممنوعيت كامل استفاده از بمب خوشه‌اي شدند.

دو سازمان كاتوليك ايرلند طي بيانيه‌اي مشترك پيرو برگزاري همايش بين‌المللي دوبلين براي منع استفاده از بمب خوشه‌اي اظهار داشتند هر گونه اقدام جنگي با هدف تخريب تمام شهرها يا مناطق وسيع به همراه جمعيت آنها جرمي عليه خداوند محسوب مي‌شود.

اسقفها و اين سازمان امدادي به نقل از آموزه‌هاي اجتماعي كاتوليك درباره تناسب، وظيفه حفظ شهروندان و موضوعات اخلاقي و انسان دوستي كليدي خواستار ممنوعيت كامل استفاده از بمبهاي خوشه‌اي شدند.

بمبهاي خوشه‌اي از طريق هواپيما به زمين پرتاب، پيش از رسيدن به زمين منفجر شده و صدها بمب كوچكتر در يك محدوده وسيع پخش مي‌كند، بمبهايي كه به زمين رسيده و منفجر نشده‌اند مي‌توانند ماهها مخفي بمانند ، براساس آمار سازمان ملل صدها كودك تاكنون روي آنها پا گذاشته يا آن را با اسباب بازي خود اشتباه گرفته و جان خود را از دست داده‌اند.

در اين بيانيه مشترك، هر دو گروه ابراز نگراني كرده‌اند كه برخي كشورها به دنبال محدود كردن هر گونه قراردادي در اين رابطه بوده و از هيئت شركت‌كننده در اين همايش مي‌خواهند در مقابل اين تلاشها مقاومت كنند.

اين همايش طي روزهاي 30 ارديبهشت تا 13 خرداد برگزار شد.

بيش از 100 نفر از نمايندگان كشورهاي مختلف براي بحث درباره ممنوعيت استفاده از بمبهاي خوشه اي در دوبلين، ايرلند گردهم جمع شده‌اند، اما نمايندگان كشورهايي كه اين بمبها را توليد مي‌كنند چون رژيم صهيونيستي، آمريكا، روسيه و چين در اين همايش شركت ندارند.

بنياد ايمان توني بلر افتتاح شد

نخست وزير سابق بريتانيا روز جمعه 30 مي ( 10 خرداد) "بنياد ايمان" خود را با هدف تقويت درك بين اديان افتتاح كرد.

توني بلر نماينده كميته چهارجانبه در امور خاورميانه (متشكل از اتحاديه اروپا، روسيه، ايالات متحده، سازمان ملل) و نخست وزير سابق بريتاني طي سخنراني در نيويورك گفت: اديان جهان در قرن بيست و يكم از همان ميزان اهميتي برخوردارند كه ايدئولوژي سياسي در قرن بيستم از آن برخوردار بود.

بلر كه سال گذشته پس از 10 سال از قدرت كناره گيري كرداستدلال كرده است كه اديان را بايد از دست آنهايي كه مي خواهند به ايجاد تفرقه كمك كنند نجات داد. بلر گفت: در عصر جهاني شدن مسئله اي مهمتر از درك ميان اديان و فرهنگهاي مختلف ، زندگي مسالمت آميز و ارائه جايگاه شايسته دين وجود ندارد.

در پايگاه اطلاع رساني بنياد ايمان آمده است كه اين بنياد با هدف ترويج احترام، دوستي و درك ميان اديان بزرگ جهان تأسيس شده است .

بلر كه پيش تر انگليكن بود و سپس به مذهب همسر خود يعني كليساي كاتوليك روم ملحق شد تصديق كرده دين يكي از عواملي بوده كه سياست وي را در در طول قدرت تحت تأثير قرار داده بود.

بلر تصريح كرد: هيچ امري مهمتر از درك ميان اديان و فرهنگها نيست، خصوصيات جهان در حال تغيير است و دز پي آن جهاني پديد مي‌آيد كه مفهوم وابستگي متقابل در آن رشد مي كند. نتيجه اين است كه ما احساس مي كنيم اين حس وابستگي متقابل از طريق همزيستي مسالمت آميزي و همكاري براي حل چالشهاي مشترك ضروري است.

اين درحالي است كه بسياري ترديد دارند بلر در نقش سفير گفتگوي بين ديني بتواند موفق عمل كرده و در اين ميان به حمايت سرسختانه و مصمم وي از جنگ بوش عليه عراق اشاره مي كنند.

پاپ با رهبران اديان مختلف استراليا ديدار مي‌كند

بنديكت شانزدهم در اقدامي به نشانه وحدت و نزديكي اديان از رهبران و نمايندگان اديان مختلف خواست هنگام حضور وي براي مراسم روز جهاني جوانان كاتوليك در سيدني با وي ديدار كنند.

اين ديدار كه در ماه ژوئيه برگزار مي شود دربرگيرنده ديدار پاپ رهبران فرق مختلف مسيحي و رهبران اديان مختلف است.

اسقف آنتوني فيشر برگزار كننده اين مراسم گفت: بسياري از مردم اين پرسش را مطرح كرده‌اند كه چرا به جاي آنكه اين روز را روز جوانان كاتوليك بدانيم آن را روز جهاني جوانان نامگذاري كرده ايم. علت آن است كه مي‌خواهيم در اين مراسم از تمام جوانان براي حضور دعوت كنيم و هركس بخواهد در فعاليتهاي آن سهم شود بتواند از آن سود ببرد. اين مراسم را مي‌توان بزرگترين مراسم جوانان در استراليا و حتي بزرگترين مراسم دين‌محور استراليا تا امروز دانست.

پاپ با رهبران يا نمايندگان مذاهب مسيحي چون انگليكنها، پروتستانها، ارتدكسها، لوتريها، مشايخي ها و كليسهاي شرقي ديدار مي‌كند. در دومين نشست بنديكت با 4 نفر از رهبران ساير سنتهاي ديني چون مسلمانان، يهوديان، بودائيان و هندوها ديدار خواهد داشت.

روز جهاني جوانان كاتوليك طي روزهاي 15 تا 20 ژوئيه برگزار مي‌شود و انتظار مي‌رود حدود 125 هزار نفر به سيدني سفر كنند.

پاپ از تلاشهاي بين‌ديني الكسي دوم تجليل كرد

پاپ بنديكت شانزدهم در نامه‌اي كه توسط رئيس شوراي پاپي ترويج وحدت مذاهب مسيحي به پاترياك كليساي ارتدكس روسيه ارائه شد اقدامات و ابتكارعملهاي الكسي دوم را مورد تقدير و تجليل قرار داد.

پاپ بنديكت در نامه خود نسبت به الكسي دوم و كليساي ارتدكس روسيه و همچنين تعهد به تقويت روابط بين كاتوليك و ارتدكس ابراز احترام كرده است. در متن نامه، بنديكت نسبت به نزديكي درحال رشد بين‌شان كه به واسطه ميل مشترك به ترويج ارزشهاي حقيقي مسيحيت صورت گرفته ابراز مسرت كرده است.

ژان پل دوم، سلف بنديكت شانزدهم در تحقق ميل خود براي ديدار از روسيه پيش از مرگ درسال 2005 ناكام ماند چرا كه الكسي دوم و شخصيتهاي ارتدكس روسيه با اين ديدار مخالفت مي‌كردند. درحال حاضر نيز با تلاشهاي به وجود آمده در راه رفع مشكلات رهبر هر دو كليسا، اين دو تاكنون ديدار نكرده‌اند. اين درحالي است كه بنديكت در نامه خود اشاره كرده كه روابط دو كليسا درحال بهبود است.اين دو كليساي برسر تبليغ ديني كليساي كاتوليك در سرزمينهاي ارتدكس‌نشين روسيه پس از فروپاشي اتحاد جماهير شوروي تنشهايي با يكديگر پيدا كردند.

ديدار اخير الكسي دوم با شخصيتهاي كاتوليك در سفر وي به فرانسه و استقبال وي از اسقف اعظم كاتوليكهاي مسكو در تعطيلات كريسمس مورد اشاره پاپ قرار گرفته‌اند. رهبركاتوليكهاي جهان همچنين سفر رئيس شوراي پاپي ترويج مذاهب مسيحي به تاتارستان را فرصتي براي رويارويي با مسلمانان دانست كه در احترام به حضرت مريم(س) با كاتوليكها و ارتدكسها مشترك هستند.

پاپ خواستار كمك مؤمنان به گرسنگان جهان شد

پاپ بنديكت شانزدهم در آستانه اجلاس غذا كه قرار است اوايل ماه آينده ميلادي در رم برگزار شود، از مسيحيان سراسر دنيا خواست به تلاشهاي بين‌المللي براي حل بحران افزايش قيمت غذا در جهان كمك كنند .

پاپ با اشاره به عشاي رباني مسيحيان گفت: هركس در اين مراسم شركت كرده باشد نمي تواند نسبت به افرادي كه به نان روزانه خود محتاج هستند بي تفاوت باشد.

پاپ آلماني در مراسم دعاي آنجلس كه به يادبود تجلي مسيح خوانده مي شود به زائران ميدان سنت پيتر در رم گفت: اين مشكل جدي تر مي شود و جامعه جهاني تلاش مي كند آن را حل كند.

سازمان كشاورزي و غذاي سازمان ملل طي روزهاي 3 تا 5 ژوئن اجلاسي را در رم، ايتاليا برگزار مي كند تا به بحث درباره دشواري هايي بپردازد كه به واسطه افزايش قيمت غذا در سراسر جهان ايجاد شده است.

با اعتراضات و اعتصابهايي كه در حال حاضر در كشورهاي در حال توسعه جهان مشاهده مي شود اين اجلاس به بحث درباره تأثير غذا بر امنيت و محيط زيست مي پردازد.

باارزش‌ترين مجسمه‌هاي بودايي ويتنام به نمايش درمي‌آيند

مجموعه‌اي از 18 مجسمه بودا كه تاريخ ساخت آنها به قرن هفدهم و نوزدهم باز مي‌گردد در موزه تاريخ شهر هو چي مين در ويتنام به نمايش گذاشته مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از ويتنام بريج، اين مجسمه‌ها بخشي از مجموعه 300 شي‌ء هستند كه به موزه تاريخ شهر هوچي مين اختصاص دارند. 200 شي‌ء از اين اشيا ارزشمندترين اشيايي هستند كه در اين كشور وجود دارند.

تاريخ برگزاري اين همايش و همچنين تاريخ خاتمه آن تاكنون اعلام نشده است. مجسمه‌هايي كه در اين موزه به نمايش گذاشته ‌شده‌اند با حمايت صندوق فرهنگ حفظ آثار تاريخي بين ماههاي دسامبر سال گذشته تا ماه مي امسال مورد ترميم و مرمت قرار گرفتند.

اين صندوق همچنين هزينه مرمت چند پروژه ديگر را چون جشن كايت گروه قومي شام را برعهده گرفته است.از ديگر پروژه‌هاي ترميمي اين صندوق مي‌توان به ترميم معبد باستاني‌ هاي هوا اشاره كرد.
 دوشنبه 13 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 357]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن