تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816255399




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نبود اعتبار، اجراي ليزينگ را ناممكن كرده است


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: نبود اعتبار، اجراي ليزينگ را ناممكن كرده است


عرضه‌و تقاضا- گروه اقتصادي:
طرح ليزينگ لوازم خانگي از جمله طرح‌هايي است كه قرار بود با اجراي آن به اقشار كم‌درآمد به‌ويژه زوج‌هاي جوان، وام خريد لوازم خانگي تعلق گيرد.

عليرضاطهماسبي، وزير سابق صنايع و معادن در زمان وزارت خود از طرفداران جدي اين طرح بود و حتي آذر سال گذشته در نمايشگاه لوازم خانگي تاكيد زيادي بر اجراي آن كرده بود. اجراي اين طرح در زمان وزير فعلي نيز پيگيري ‌شد و صندوق مهر رضا به عنوان يكي از متوليان آن، از اين طرح به عنوان برنامه‌اي‌ براي كمك به اقشار كم‌درآمد و كمك به جوانان براي ازدواج نام مي‌برد.

اين طرح با مشاركت صندوق مهر‌رضا نتوانست به مرحله اجرا درآيد به همين دليل بانك ديگري جايگزين صندوق مهر رضا شد تا اعتبار لازم براي اجراي اين طرح را فراهم كند. چند روز پيش اعلام شد كه بانك منتخب براي اجراي اين طرح نتوانسته است اعتبار مربوطه را تامين كند و اين طرح دوباره منتفي‌شد.

در رابطه با دلايل اجرايي نشدن طرح ليزينگ لوازم خانگي گفت و گويي با حبيب‌الله انصاري، دبير كل شوراي صنايع گاز و لوازم خانگي انجام داده‌ايم كه در زير مي خوانيد:

* طرح ليزينگ لوازم خانگي از چه زماني آغاز شد و اينكه هدف شوراي صنايع گاز و لوازم خانگي از اجراي چنين طرحي چه بوده است؟

طرح ليزينگ لوازم خانگي حدود يك سال و نيم پيش و با پيگيري هاي شوراي صنايع گاز و لوازم خانگي شروع شده است. خوشبختانه توليد بسيار خوبي ازچه لحاظ كمي وچه از لحاظ كيفي در لوازم خانگي ايران وجود دارد و از طرف ديگراستفاده از لوازم خانگي در كشورعموميت دارد.

همين عوامل سبب شد كه طرح ليزينگ لوازم خانگي از سوي شوراي صنايع گاز و لوازم خانگي به طور جدي دنبال شود. همچنين درصدي از مردم جامعه قدرت خريد لوازم خانگي را به صورت نقد ندارند، از اين رو به دنبال اين بوديم كه از طريق موسسات مالي بتوانيم تسهيلاتي را ايجاد كنيم تا مردم بتوانند لوازم خانگي قطعي مورد نياز خود را تهيه كنند.

* در مرحله اول اجراي اين طرح شما با صندوق مهر رضا به توافق رسيده بوديد. چه عاملي سبب شد كه همكاري ميان شوراي صنايع گاز و لوازم خانگي با صندوق مهر رضا قطع شود؟

شوراي صنايع گاز و لوازم خانگي با صندوق مهر‌رضا براي اجراي طرح ليزينگ لوازم خانگي به توافق رسيدند. با همكاري يكديگر سبد لوازم خانگي را در نظر گرفته بوديم و قرار بر اين بود كه با اعتبار صندوق مهر رضا اين طرح اجرايي شود. پس از مذاكراتي كه با صندوق مهر رضا انجام شد تفاهمنامه‌اي را به طور مشترك امضا كرديم كه بر اساس آن قرار بود محل توزيع يا فروش لوازم خانگي فروشگاه‌هاي مجاز لوازم خانگي و نمايندگي كارخانه‌هايي باشد كه محصولات آنها در ليزينگ به فروش مي‌رسد. به اضافه اين دو محل توزيع، فروشگاه هاي مجاز هم مي‌توانستند محل توزيع لوازم خانگي باشند.

* دليل خاصي داشت كه نحوه توزيع را به اين شكل در نظر گرفته بوديد يا خير؟

علت اينكه مكان هاي متنوعي را براي توزيع در نظر گرفته بوديم اين بود كه نمي‌خواستيم توزيع لوازم خانگي را در 2 يا 3 فروشگاه بزرگ محدود كنيم. به همين خاطر در تفاهمنامه‌اي كه با صندوق مهررضا امضا كرديم تاكيدمان بر اين بود كه محل‌هاي توزيع همان مواردي باشد كه به آن اشاره كردم.

* در نهايت گويا با صندوق مهر رضا به توافق نرسيديد. علت اين امر چه بود؟

علت اينكه طرح ليزينگ لوازم خانگي با همكاري صندوق مهر‌رضا نتوانست به مرحله اجرا درآيد اين بود كه صندوق مهر رضا پيشنهاد داد كه محل توزيع لوازم خانگي فقط فروشگاه‌هاي بزرگ سراسر كشور باشد. اين نظر آنها مخالف تفاهمنامه‌اي بود كه ما با آنها امضا كرده بوديم. بر اساس تفاهمنامه‌اي كه امضا شده بود نبايد محل توزيع لوازم خانگي را در محدوده چند فروشگاه بزرگ قرار مي داديم. متاسفانه با وجود اينكه با صندوق مهر‌رضا تفاهم‌نامه امضا كرده بوديم اين طرح متوقف شد.

* يعني تنها دليلي كه سبب شد اين طرح در مرحله اول به اجرا در نيايد همين عامل بود؟

بله. تنها به دليل عدم توافق بر سر محل توزيع لوازم خانگي اين طرح با همكاري صندوق مهر رضا به اجرا در نيامد و متوقف شد. هرچند در ابتدا بر سر محل توزيع لوازم خانگي نيز به توافق رسيده بوديم و تفاهمنامه امضا كرديم.

* پس از اينكه اجراي اين طرح با همكاري صندوق مهررضا متوقف شد باز هم از شوراي صنايع گاز و لوازم خانگي طرح ليزينگ لوازم خانگي را پيگيري كرديد؟

بله اين كار را انجام داديم. بانكي ابراز تمايل كرد كه در اجراي طرح ليزينگ لوازم خانگي جايگزين صندوق مهر‌رضا شود. شوراي صنايع گاز و لوازم خانگي هم اعتقاد دارد كه با توجه به امكانات بالقوه‌اي كه در لوازم خانگي كشور وجود دارد و سرمايه گذاري كه انجام شده است اين طرح بايد به مرحله اجرا درآيد اما متاسفانه آن بانك هم نتوانست در اجراي اين طرح با شوراي صنايع گاز و لوازم خانگي همكاري كند.

* كدام بانك در اجراي ليزينگ لوازم خانگي قصد داشت جايگزين صندوق مهر رضا شود؟

اگر اجازه بدهيد اسم اين بانك را مطرح نكنم.

* دليل اينكه اين بانك هم نتوانست در ليزينگ لوازم خانگي همكاري لازم را با شما داشته باشد چه بود؟

اين بار طرح ليزينگ لوازم خانگي به دليل تامين نشدن اعتبار لازم منتفي شد. بانك منتخب براي اجراي اين طرح نتوانست اعتبار مربوطه را تامين كند.

* باز هم به دنبال اجراي اين طرح هستيد يا خير؟

بله. چرا كه اعتقاد داريم اول اينكه با اجراي اين طرح نياز زوج هاي جوان بر طرف مي‌شود و همچنين تمامي مردمي كه به نوعي به لوازم خانگي نياز قطعي دارند مي توانند به آن دسترسي داشته باشند. از طرف ديگر با اجراي طرح ليزينگ لوازم خانگي فروش بالا مي رود و سبب مي شود تا توليد افزايش پيدا كند كه اين افزايش توليد موجب كاهش بيكاري در جامعه خواهد شد. به طور كلي با اجراي طرح ليزينگ لوازم خانگي مي‌توانيم شاهد رونق اقتصادي در كشور باشيم. ما هنوز هم اميدوار هستيم كه طرح ليزينگ لوازم خانگي به مرحله اجرا درآيد.

* طرح ليزينگ لوازم خانگي به چه شكلي است؟ گروهي اين طرح را همانند طرحي مي‌دانند كه در رابطه با ليزينگ خودرو اجرا مي شود.

بله بسياري بر اين باورند كه اين ليزينگ لوازم خانگي مانند ليزينگ خودرو است. اما بارها تاكيد كرديم كه اين دو با هم ديگر فرق دارند. در ليزينگ خودرو اجاره به شرط تمليك است اما لوازم خانگي سندي ندارد كه بخواهيم چنين كاري را انجام دهيم، به همين دليل با يك سود بسيار پايين و در زمان طولاني قصد داريم كه طرح ليزينگ لوازم خانگي را اجرا كنيم.

* در حال حاضر و پس از منتفي شدن 2بار اجراي اين طرح با موسسه مالي يا بانك خاصي مذاكره كرديد؟

ما به دنبال اين هستيم كه با موسسات مالي ديگري در رابطه با اجراي ليزينگ لوازم خانگي به توافق برسيم. تا كنون كه اين اتقاق نيفتاده است اما هر موسسه مالي مي‌تواند براي اجراي اين طرح متقاضي باشد و ما از آن استقبال به عمل مي‌آوريم. حالا اينكه اعتبار لازم را نتوانند فراهم كنند مسئله‌اي است كه ميان بانك ها و بانك مركزي است و ما نمي توانيم در رابطه باآن اظهار نظركنيم اما در اجراي اين طرح بحث سود نبايد به آن شكل مطرح باشد چرا كه اين طرح، طرح بسيار جامع و خوبي است كه مي‌تواند در جامعه خود نمايي كند.

تاريخ درج: 11 خرداد 1387 ساعت 14:02 تاريخ تاييد: 11 خرداد 1387 ساعت 15:12 تاريخ به روز رساني: 11 خرداد 1387 ساعت 15:04
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 273]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن