تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820510394




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شكايت از دويچه تلكام به اتهام جاسوسي تلفني از خبرنگاران


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: شكايت از دويچه تلكام به اتهام جاسوسي تلفني از خبرنگاران


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي - ارتباطات

به دنبال اعتراف دويچه تلكام به جاسوسي تلفني از خبرنگاران و مديران ارشد اين شركت، اعضاي هيات مديره‌ي دويچه تلكام و دو نشريه‌ي آلماني اعلام كردند از اين شركت شكايت خواهند كرد.

به گزارش سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در پي اوج‌گيري رسوايي بزرگ‌ترين شركت تلفني اروپا پس از اعتراف آن به جاسوسي از خبرنگاران و مديران ارشدش، مقر دويچه تلكام مورد بازرسي دادستان‌ها قرار گرفت.

اعضاي هيات مديره‌ي دويچه تلكام نيز در اين بين اعلام كردند براي ردگيري مكالمات تلفني‌شان و نقض شدن حريم خصوصي از اين شركت شكايت خواهند كرد.

يك روزنامه‌ي اقتصادي نيز اين شركت را به جاسوسي از كارمندانش متهم كرده و مدير اجرايي فعلي اين شركت در حال بررسي خطر درگير شدن در اين ماجراست.

دويچه تلكام اوايل هفته‌ي گذشته به استخدام كارآگاهاني به‌منظور ردگيري صدها هزار مكالمه تلفني مديران ارشد خود و خبرنگاران براي شناسايي منابع درز اطلاعات به مطبوعات اعتراف كرد.

اين شركت تاكنون به جاسوسي از مجله Capital اعتراف كرده اما فاينشيال تايمز دويچه لند (FTD) ادعا كرده اين نشريه نيز قرباني جاسوسي دويچه تلكام بوده است.

بر اساس گزارش اين نشريه، دويچه تلكام هشت سال قبل كارآگاهاني براي جاسوسي از خبرنگاران آن و حتي فيلمبرداري مخفيانه اتاق خبري‌اش استخدام كرده بود.

هر دو نشريه‌ي FTD و Capital به مركز انتشارات Gruner und Jahr تعلق دارند كه به نوبه خود به غول رسانه‌يي آلماني Bertelsmann متعلق است؛ اين ناشر هشدار داده در حال بررسي اتهامات كيفري و مدني عليه دويچه تلكام است.

شركت مخابراتي ضمن اعتراف به اقدامات غيرقانوني خود، تاكيد كرده كه شركتي كه براي جاسوسي استخدام كرده به مكالمه تلفني خبرنگاران گوش نكرده و تنها جزئيات تماس گيرندگان و مدت زمان تماس آن‌ها را ثبت مي‌كرده است.

انتهاي پيام
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 242]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن