تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816140686




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

«اعتياد به موادمخدر يكي‌ازدغدغه‌هاي جامعه ايران» رييس پليس مبارزه با موادمخدر نيروي انتظامي لرستان: بيشترين شيوع و گرايش به اعتياد در سنين 15تا25 سالگي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: «اعتياد به موادمخدر يكي‌ازدغدغه‌هاي جامعه ايران» رييس پليس مبارزه با موادمخدر نيروي انتظامي لرستان: بيشترين شيوع و گرايش به اعتياد در سنين 15تا25 سالگي است


خبرگزاري دانشجويان ايران - خرم‌آباد
سرويس: شهرستان‌ها

رييس پليس مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي استان لرستان با اشاره به آمارهاي موجود در نيروي انتظامي اعلام كرد: بيشترين شيوع و گرايش به اعتياد بين سنين 15 تا 25 سالگي است.

سرهنگ "عزيز حيدري چگني"،‌ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه لرستان، در خصوص انواع مواد مخدر موجود در اين استان، گفت: بيشترين مواد مخدر موجود در بازار به ترتيب فراواني شامل ترياك، داروهاي روان‌گردان از جمله آمپول‌هاي تمچيزك، نورچيزك، تيرچيزك، بن‌چيزك و قرص‌هاي اكستازي از جمله X ،XTC وMDMA كه كد اختصاري متيلن دي‌اكس، آمفتالين، كراك، حشيش، هروئين و شيشه است.

وي با بيان اين كه كراك موجود در كشور تركيبي از هروئين درجه 3 كه تقريبا 60 تا 70 درصد آن مرفين با مخلوطي از اندريك استيك است، اظهار كرد: بر اساس آمارهاي نيروي انتظامي شيوع و گرايش به اعتياد از رده سنين نوجواني و جواني و بين 15 تا 25 سال است.

رييس پليس مبارزه با مواد مخدر لرستان ادامه داد: ضروري است برنامه‌ها و هزينه‌هايي در جهت درمان معتادين، رها كردن افراد از دام اعتياد، پيشگيري از ورود، توزيع و مصرف مواد مخدر صرف شود.

وي در خصوص مقابله با توزيع و ورود مواد مخدر به كشور، مسدود كردن نوارهاي مرزي، حفر كانال، استحكامات بتوني، سيم خادار و مين‌گذاري مناطق مشكوك، استقرار دكل‌هاي ديده‌باني، احداث پاسگاه، تشكيل گروهان‌ها، گردان‌ها وهنگ‌هاي مرزي، ايجاد قرارگاه‌هاي عملياتي و ايستگاه‌هاي ايست بازرسي ثابت و سيار مقطعي با بكارگيري نيروهاي مجرب و كارآزموده در امر چهره‌زني، تشخيص، جاسازي در خودروهاي سبك وسنگين، استفاده از حيوان‌هاي موادياب، رديابي باندهاي تهيه و توزيع مواد مخدر، شناسايي قاچاقچيان عمده و خرده‌فروش، تعقيب و مراقبت از بازرسي خانه به خانه موادفروشان، اجراي گشت‌زني در جاده‌هاي ترانزيتي و كوچه و خيابان‌ها را، از اقدامات مؤثر نيروي انتظامي عنوان كرد.

سرهنگ حيدري افزود: حدود 70 تا 75 درصد زندانيان كشور را قاچاقچيان و افراد در ارتباط با مواد مخدر تشكيل مي‌دهند.

وي گفت: به منظور مبارزه با روي آوردن افراد جامعه به اين معضل، همت ارگان‌ها و نهادهاي مسؤول از جمعه صدا و سيما، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، مراكز آموزشي و فرهنگي، وزارات فرهنگ و ارشاد اسلامي، شبكه بهداشت و بهزيستي ضروري است.

وي خاطرنشان كرد: طبق ماده 30 قانون مبارزه با مواد مخدر، 12 وزارتخانه در اين امر مسؤولند كه در حال حاضر نيروي انتظامي و قوه قضائيه در اين خصوص بيشترين فعاليت را دارند و بقيه ارگان‌ها كاري را كه بايد انجام دهند به نحو شايسته انجام نداده و بايد در امر ريشه‌كني اين معضل وارد عمل شوند.

سرهنگ حيدري تصريح كرد: بايد مردم با اطلاعات صحيح، مسؤولين با تلاش و دلسوزي و خانواده‌هاي رنج‌كشيده معتادين در جهت ريشه‌كني اين معضل تلاش كنند.

وي تاكيد كرد: نيروي انتظامي در بخش فرهنگي با برپايي نمايشگاه، تهيه فيلم، انجام مصاحبه، تشكيل جلسات متعدد در راديو و تلويزيون، دانشگاه‌ها و مراكز آموزشي با محوريت اطلاع‌رساني و شناساندن انواع مواد مخدر و برشمردن مضرات آن و همچنين چاپ بروشور تلاش مضاعف داشته است.

همچنين دكتر نواب قاسمي، پزشك متخصص داخلي در لرستان گفت: مواد مخدر به سه حالت تزريقي، استنشاقي و خوراكي مصرف مي‌شود و علاوه بر اين كه بر روي سيستم بدن تاثير منفي دارد، نحوه استفاده آن اثرات منفي بر زندگي فرد نيز خواهد گذاشت.

وي گفت: استفاده از مواد مخدر به صورت استنشاقي به ريه فرد آسيب شديدي مي‌رساند كه حتي پس از ترك اعتياد اين عارضه برگشت‌پذير نيست و عارضه برونشيت ريوي را ايجاد مي‌كند.

دكتر قاسمي يادآور شد: معتادان تزريقي كه از سرنگ‌هاي مشترك استفاده مي‌كنند عامل سرايت بيماري‌هايي از جمله هپاتيت نوع B و C و ايدز هستند.

وي گفت: در حال حاضر بيشترين انتقال بيماري ايدز از طريق معتادين و روابط جنسي آنها صورت مي‌گيرد.

دكتر قاسمي اظهار كرد: مواد مخدر يك سري اثرات منفي بر روي مغز دارد كه معمولا در ابتداي مصرف در شخص حالت سرخوشي و بعد از آن خماري و افسردگي ايجاد مي‌كند.

وي با اشاره به تاثير داروهاي روان‌گران يادآور شد: اين داروها توهمات سنگيني براي فرد ايجاد كرده كه اكثر اوقات اين توهمات به خودكشي فرد منتهي مي‌شود؛ از سوي ديگر مواد مخدر و داروهاي توهم‌زا بر روي مغز اثرات منفي گذاشته و باعث ايجاد سكته‌هاي مغزي و قلبي و خونريزي شديد مغزي مي‌شود و موجب مرگ اين افراد خواهد شد.

دكتر قاسمي افزود: مصرف هروئين باعث وجود عارضه ادم ريوي مي‌شود كه در اين حالت عروق داخل ريه نفوذپذيري خود را از دست داده و مايعات داخل ريه بيشتر مي‌شود كه اين امر باعث تنگي نفس در اين افراد و موجب مرگ آنها مي‌شود.

وي ادامه داد: استفاده از مواد مخدر بر روي سيستم گوارشي تاثيرات منفي دارد و باعث ايجاد بيماري‌هاي التهابي از جمله التهاب پانكراس، كيسه صفرا، سرطان مثانه و كليه و انسداد ادراري و ايجاد سنگ صفرا، نارسايي كليه، كاهش عملكرد جنسي، التهاب غده تيروئيد و تيروئيديد مي‌شود.

دكتر قاسمي با اشاره به ترك اعتياد در افراد معتاد، تصريح كرد: وابستگي رواني معتاد مهمتر از وابستگي جسمي است و معتاد در حد 15 تا20 روز مي‌تواند وابستگي فيزيكي به مواد را ترك كرده، ولي وابستگي رواني فرد با پشتيباني و حمايت خانواده كمتر خواهد شد.

وي گفت: اگر فرد ترك كرده و با گروه معتادي برخورد كند، امكان بازگشت وي به اعتياد بسيار زياد است.

وي گفت: اگر معتاد در زنجيره افراد ترك كرده و سالم قرار بگيرد، وابستگي رواني وي نسبت به اعتياد كمتر خواهد شد.

انتهاي پيام
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 382]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن