تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق زبان، دور داشتن آن از زشت گويى، عادت دادنش به خير و خوبى، ترك گفتار بى فايده و ني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821195835




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آينده «ملموس» ويندوز


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: آينده «ملموس» ويندوز
در طي سال‌هاي آتي، صوت، تصوير و قلم نقش بزرگي در تعامل با كامپيوتر ايفا خواهد كرد.
ارسلان شهلا- مايكروسافت سه‌شنبه گذشته اعلام كرد سيستم‌عامل بعدي‌اش براي برنامه‌هايي طراحي خواهد شد كه از فناوري صفحه لمسي بهره مي‌برند و به اين ترتيب جايگزين مناسبي براي موس و كيبورد خواهد بود. علاوه بر اين، مايكروسافت باز هم علاقه‌ خود را براي همكاري با ياهو اعلام كرد.
استيو بالمر، مدير‌عامل مايكروسافت در كنفرانس «همه چيز ديجيتال» وال استريت ژورنال يك قابليت صفحه لمسي، مشابه تلفن همراه iPhone را به نمايش درآورد و عنوان كرد كه اين تنها يكي از امكانات كوچك سيستم‌عامل ويندوز 7 است كه اواخر سال 2009 منتشر خواهد شد.
در اين كنفرانس، يكي از كاركنان مايكروسافت، برنامه‌ها و امكانات گوناگوني را مانند كوچك و بزرگ كردن تصاوير و ناوبري در نقشه GPS از طريق لمس صفحه نمايش، به نمايش درآورد. همچنين بيل گيتس، رييس مايكروسافت، هم عنوان كرد كه تحولي در رابطه‌هاي كاربري مثل ماوس صورت خواهد پذيرفت.
گيتس گفت: امروزه تقريبا تمام كاربري‌ها با كامپيوتر از طريق ماوس و كيبورد صورت مي‌پذيرد. اين در حالي است كه در طي سال‌هاي آتي، صوت، تصوير و قلم نقش بزرگي در تعامل با كامپيوتر ايفا خواهد كرد.
دو مدير‌عامل مايكروسافت با اذعان به وجود برخي اشتباهات، از ويندوز ويستا، آخرين سيستم‌عامل مايكروسافت دفاع كردند. گيتس هيچ‌گاه از هيچ كدام از محصولات مايكروسافت صد‌درصد راضي نبوده است، اما با اين وجود مايكروسافت از اصلاحاتي كه در نسخه‌هاي بعدي محصولات خود صورت داده است، احساس سربلندي مي‌كند. به گفته گيتس، ويندوز ويستا در مقايسه با ساير محصولات مايكروسافت اين امكان را فراهم كرده است كه بزرگ‌ترين غول نرم‌افزاري، دستاورد‌هاي خود را محك بزند. در اين كنفرانس، گروهي از دانشجويان سابق دانشگاه هاروارد سوالات متعددي ‌را مطرح كردند كه بيش از يك ساعت به طول انجاميد و در ادامه گيتس درباره كناره‌گيري از مسووليت‌ها و امور روز‌مره‌اش در مايكروسافت در ماه ژوييه و تمركز بيش‌تر روي كار‌هاي بشر دوستانه به صحبت پرداخت.
بالمر اعلام كرد كه مايكروسافت پس از رد پيشنهاد 5/47 ميليارد دلاري اين شركت در ماه گذشته، همچنان مذاكره با ياهو را دنبال كرده است.
بالمر گفت: ما پيشنهاد مجددي به ياهو ارايه نمي‌كنيم، بلكه تمام حرف من اين است كه براي نوعي همكاري با آنها وارد مذاكره مي‌شويم.
در حالي كه گيتس، پاسخ به سوالات مربوط به ياهو را به بالمر واگذار كرده بوده، در مورد عقيده خود گفت: من از تمام اقدامات استيو حمايت مي‌كنم و كاملا با تصميم‌هاي او موافقم.
بالمر درباره وضعيت مايكروسافت و ياهو عنوان كرد كه مذاكره با غول اينترنتي را از هجدهم ماه مه از سر گرفته است. به اعتقاد بالمر شكست مذاكرات پيشين، تاثيري در وجهه مايكروسافت نداشته و در هر صورت همه مي‌دانند كه مايكروسافت زمينه آنلاين را يك تجارت جدي به حساب مي‌آورد.
مايكروسافت جزييات كمي را در مورد سيستم عامل ويندوز 7 ارايه كرده است. اين در حالي است كه مايكروسافت براي انتشار ويندوز ويستا سرو‌صداي زيادي را به راه انداخته بود. كريس فلورس، (Chris Flores)، يكي از مديران گروه ارتباط با مشتريان ويندوز در بلاگ مايكروسافت اعلام كردكه ملاحظه‌‌كاري و احتياط در مورد ويندوز 7 كاملا حساب شده است و به منظور اجتناب از اعلام نقشه‌هايي است كه شايد عملي نشود.
فلورس در بلاگ مايكروسافت نوشت: ما سعي مي‌كنيم در به اشتراك‌‌گذاري اخبار مربوط به ويندوز 7 با صرف‌كنندگان و شركا، محتاطانه‌تر عمل كنيم.
گيتس و بالمر در كنفرانس همه چيز ديجيتال در مورد چگونگي آشنايي با يكديگر و روز‌هاي اول مايكروسافت به صحبت پرداختند. بالمر كه در مراسم ازدواج بيل گيتس، ساقدوش او بود، از وي به عنوان فردي آرام و خجالتي در دانشگاه هاروارد ياد كرد كه از زيركي خاصي برخوردار بود و اين امر سال‌هاي بعد خود را نشان داد. گيتس هم از سوي ديگر، از بالمر به عنوان فردي پر‌ا‌نرژي ياد كرد كه هنوز هم اين چنين است.
گيتس در مورد بالمر مي‌گويد: استيو در مقايسه با ديگران، كار‌هاي بيش‌تري انجام مي‌داد و در آن دوران سرش خيلي خيلي شلوغ بود.
بالمر اظهار داشت كه در ابتداي كار مايكروسافت، مي‌بايست تعداد كاركنان اين شركت را از 30 نفر افزايش دهد و در عين حال امور اداري و حسابداري را هم زير نظر مي‌داشت كه اين كار به عهده خود وي قرار داشت. از طرف ديگر، گيتس هم به درستي نگران ورشكستگي مايكروسافت بود.
هنگامي كه بالمر از گيتس در مورد دليل ترك دانشگاه سوال كرد، وي در پاسخ اذعان كرد كه هدف وي، وجود يك كامپيوتر سر هر ميزي بوده است كه نتيجه آن همكاري 28 ساله او با بالمر بوده است.
بالمر كه يك متخصص بازار‌يابي است، طي 8 سال گذشته و به دنبال كناره‌گيري گيتس از سمت مدير‌عاملي، زير دست وي بوده است. بالمر در اين باره گفت: من هيچ وقت از شهرت بيش‌تر گيتس ناراحت نبوده‌ام، اما بايد اذعان كنم كه در سازگاري روابط خود با وي در سال اول مدير‌عاملي‌ام دچار مشكل بودم. در واقع دقيقا نمي‌دانستم چقدر بايد به گيتس فضا بدهم.
 جمعه 10 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 232]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن