تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان مؤمن، در پشت دل اوست و دل منافق، در پشت زبان او، زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814798610




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون آموزشي ديوان عدالت اداري: عملكرد ديوان عدالت اداري، مانند شوراي نگهبان است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: معاون آموزشي ديوان عدالت اداري: عملكرد ديوان عدالت اداري، مانند شوراي نگهبان است
به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ايرنا وي درهمايش ديوان عدالت اداري؟ چالش هاي دادرسي اداري و راهكارها افزود: دانشگاهها مي‌توانند با افزايش رشته هاي تحصيلي حقوق اداري به مراجع عالي رسيدگي اداري كمك كرده و پشتوانه اي براي استحكام آراي صادره از محاكم قضايي ديوان است .

شريعت باقري گفت: دادرسي اداري اصولا كتبي و غيرحضوري است و براساس قانون جديد ديوان عدالت اداري طرح دعوا بايد توسط وكيل رسمي دادگستري اقامه شود و دادرسي اداري فاقد مدعي العموم است.

وي افزود: ديوان عدالت اداري مرجع كاملا قضايي است كه آيين دادرسي ديوان عدالت اداري در مجلس در حال بررسي است و مجامع دانشگاهي بايد در جريان آن قرار گرفته و در آينده نيز آيين دادرسي مدني، كيفري و اداري خواهيم داشت.

معاون ديوان عدالت اداري با تاكيد بر اينكه ساختار ديوان نيازي به دادستان اداري يا مدعي العمومي ندارد ، گفت : ديوان عدالت اداري ايران با حقوق فرانسه، بلژيك و لوكزامبورگ متفاوت است و ديوان درآن كشورها دولتي است ولي دركشورايران در دل قوه قضاييه است .

وي با قرائت بيانيه پاياني اين همايش بر ضرورت آموزش حقوق اداري و عمومي ، رسيدگي به موضوعات اداري متمركز در ديوان عدالت اداري ، مفهوم دولت در قانون اساسي به معناي حاكميت نه به معناي قوه ي مجريه ، جايگاه ديوان عدالت اداري، شوراي نگهبان دولت و انطباق مقررات دولتي با قوانين تاكيد كرد .

در پايان اين مراسم به اساتيد وافرادي كه مقاله آنان در همايش -ديوان عدالت اداري، چالش‌هاي دادرسي و راهكارها> پذيرفته شده بود، جوايزي اهدا شد.
 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 194]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن