تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه پرهيز از حرامها است همچنانكه شخص از خوردنى و نوشيدنى پرهيز مى‏كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815329554




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيانيه نمايندگي ايران در سازمان ملل درباره گزارش البرادعي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بيانيه نمايندگي ايران در سازمان ملل درباره گزارش البرادعي
نمايندگي ايران در سازمان ملل متحد در بيانيه اي، گزارش اخير مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي را شاهدي بر ماهيت صرفاً صلح آميز برنامه هسته‌اي ايران و نشان دهنده ناعادلانه و غير قانوني بودن اقدامات اخير شوراي امنيت عليه كشورمان توصيف كرد.

به گزارش رجانيوز به نقل از بخش مطبوعاتي نمايندگي ايران در سازمان ملل متحد، در بيانيه اي كه روز گذشته درباره آخرين گزارش مديركل آژانس بين المللي انرژي از سوي اين نمايندگي منتشر شد، آمده است : گزارش اخير شاهدي بر ماهيت منحصراً صلح آميز برنامه هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران در گذشته و حال است. گزارش مذكور همچنين نشان مي‌دهد كه ايران به عنوان عضو مسئول و شفاف در معاهده عدم گسترش سلاحهاي هسته‌ اي، كاملا به تعهدات بين المللي اش در زمينه برنامه هسته‌اي صلح آميز متعهد است و به طور تنگاتنگ با آژانس همكاري مي نمايد.

در اين بيانيه همچنين آمده است : همكاري ايران با آژانس فراتر از تعهدات معاهداتي‌ اش است. در اين زمينه گزارش تاكيد مي‌كند كه از مارس 2007 تاكنون، 14 بازرسي سرزده انجام شده؛ همه مواد هسته ‌اي در كارخانه غني سازي سوخت نطنز و سانتريفيوژهاي نصب شده در كارخانه مزبور تحت نظارت و مراقبت آژانس است، تمام اورانيوم تبديل شده به گاز UF6 (به عنوان خوراك سانتريفيوژ) در تاسيسات اصفهان تحت نظارت و مراقبت آژانس قرار دارد؛ آژانس همچنان قادر است كه عدم انحراف مواد هسته‌اي اظهار شده در ايران را راستي آزمايي كند. ايران دسترسي به مواد هسته‌ اي اظهار شده را براي آژانس ميسر كرده و گزارشهاي لازم درباره حسابرسي مواد هسته‌اي در فعاليتهاي مربوطه را نيز به آژانس ارائه نموده است.

دفتر نمانيدگي دائمي ايران در نيوريورك در بيانيه خود آورده است: جمهوري اسلامي ايران از يكسو با حل و فصل شش موضوع باقي مانده قبلي طبق برنامه كاري توافق شده ميان ايران و آژانس، و از سوي ديگر با انجام تمام فعاليتهاي كنوني از جمله غني سازي تحت نظارت كامل و مستمر آژانس بر اساس موازين و مقررات مندرج در اساسنامه آژانس، معاهده عدم گسترش سلاحهاي هسته‌اي و توافقنامه جامع پادمانها، هرگونه به اصطلاح نگراني يا ابهامي درباره فعاليتهاي هسته‌اي صلح آميزش در گذشته و حال را مرتفع كرده است.

در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است : همانطور كه در گزارشهاي قبلي آژانس اعلام شده، برنامه كاري توافق شده ميان ايران و آژانس به طور كامل اجرا شده و شش موضوع باقيمانده كاملا فيصله يافته است. اين دستاورد قابل توجه كه تنها در نتيجه حسن نيت و همكاري فعالانه و فراتر از تعهدات ايران با آژانس ميسر شد؛ گواهي بر اين مدعاست كه تمام اتهامات صورت گرفته از جانب كشورهاي خاص درباره برنامه هسته اي صلح آميز ايران از ابتدا به طور كامل بي اساس بوده‌ است.

به گزارش مهر، اين بيانيه در ادامه آورده است : موضوع مطالعات ادعايي به عنوان يك موضوع باقي مانده ميان ايران و آژانس محسوب نمي‌شود و صرفاً اتهاماتي بي اساس است كه از جانب محافل خاص به منظور تضعيف فضاي مثبت ايجاد شده ناشي از همكاري ايران و آژانس طرح شده‌اند. با وجود اين واقعيت، جمهوري اسلامي ايران در يك حركت ديگر كه نشانه جديت و عزم ايران در همكاري با آژانس است، همكاري نزديكي با آژانس درباره مسائل مربوط به اين موضوع انجام داده است. اين همكاريهاي صميمانه توسط ايران درحالي صورت گرفته‌ است كه از همان ابتدا مشخص بود اتهامات مذكور كذب محض است. همانطور كه در گزارش اخير آژانس گفته شده است، حتي آژانس اصل اسناد مربوط به اتهامات را در اختيار ندارد، چه برسد به اينكه اسناد لازم در اين زمينه را در اختيار ايران قرار دهد.

در ادامه اين بيانيه تاكيد شده است : اجراي كامل برنامه كاري و حل و فصل و خاتمه تمام شش موضوع باقيمانده مسلماً بهانه‌هايي را كه بر مبناي آنها موضوع برنامه هسته ‌اي صلح آميز ايران به شوراي امنيت فرستاده شد،از بين برده است و اين امر نشان مي‌دهد كه اقدامات اتخاذ شده در شوراي امنيت عليه جمهوري اسلامي ايران ناعادلانه، ناموجه و غيرقانوني است.

در پايان اين بيانيه آمده است : طبق برنامه كاري، ايران و آژانس توافق كرده بودند كه پس از اجراي برنامه مذكور و مداليته و حل و فصل مسائل باقيمانده، اجراي پادمانها در ايران به حالت عادي انجام خواهد شد. بنابراين، به دنبال گزارش اخير آژانس، بايد به برنامه صلح آميز هسته‌اي ايران فقط در چارچوب آژانس و به عنوان يك موضوع عادي پرداخته شود و همانطور كه در برنامه كار پيش بيني شده بود، اجراي پادمانها در ايران بايد به روال عادي درآيد.

به گزارش مهر، محمد البرادعي مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي شامگاه دوشنبه ششم خرداد،آخرين گزارش خود از فعاليتهاي هسته اي ايران را در اختيار اعضاي شوراي حكام آژانس قرار داد كه براي دوازدهمين بار متوالي بر صلح آميز بودن فعاليتهاي هسته اي جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرده است.

همچنين اين گزارش بار ديگر به همكاري روبه افزايش ايران و مفيد بودن سه دور مذاكره اخير و نيز بازرسي هاي اين سازمان از تاسيسات اتمي ايران اشاره كرده است.
 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 311]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن