تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بنده «خدا» مى‏دانست كه در ماه رمضان چيست [چه بركتى وجود دارد] دوست مى‏داشت كه تم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821087275




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جزئيات برگزاري مزايده وايمكس تشريح شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جزئيات برگزاري مزايده وايمكس تشريح شد
به گزارش ايرنا، مهندس لطف‌الله صبوحي در همايش شبكه‌هاي وايمكس و شهر الكترونيكي در مشهد افزود: با توجه به قوانين وزارت فناوري اطلاعات و ارتباطات، مباحث مربوط به آزادسازي و خصوصي‌سازي ، لزوم ايجاد فضاي رقابتي و جلوگيري از انحصار از وظايف سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي محسوب مي‌شود.

مجري پروژه وايمكس و معاون سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در خصوص جزئيات برگزاري اين مزايده گفت: جمعيت فعلي كشور حدود ‪ ۷۰‬ميليون و و ‪ ۵۰۰‬هزار نفر است و طي برآورد ما حدود ‪ ۱۴‬ميليون كاربر نياز به سرويسهاي باند پهن در كشور دارند.

او ادامه داد: برآورد استفاده از فناوري ‪ Wimax‬در كشور حدود دو و نيم ميليون كاربر در پنج سال آينده است.

وي موضوع صدور مزايده را خدمات انتقال داده مبتني بر وايمكس ذكر كرد و گفت: نوع كاربري وايمكس ثابت بوده و قابليت حركت(‪ (mobility‬را نيز دارا نمي‌باشد.

معاون سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي قلمرو فعاليت وايمكس را در سطح كشور،استاني ذكر كرد و گفت: براي هراستان حداكثر سه پروانه وايمكس صادر خواهد شد.

وي مدت اعتبار پروانه‌هاي وايمكس را شش سال دانست و افزود: اعتبار اوليه اين پروانه‌ها يك سال است و در صورت مجاز بودن قابل تمديد براي پنج سال بعدي نيز مي‌باشد.

او ادامه داد: نحوه واگذاري پروانه وايمكس از طريق مزايده و احراز شرايط فني و مالي است و شركت‌هاي حقوقي(غير دولتي) مي‌توانند در اين مزايده شركت نمايند.

وي در خصوص سرويسهاي قابل ارايه در اين پروژه گفت: ارائه سرويس صوت، ارائه سرويس تلفن اينترنتي (‪ (VOIP‬يكسويه به سمت خارج، ارائه خدمات اينترنت و اينترانت از طريق شركت خدمات‌دهنده اينترنت(‪ (ISP‬و تامين‌كننده و توزيع‌كننده پهناي باند(‪ (ISDP‬و ساير خدمات باند پهن با رعايت قوانين جاري كشور از جمله سرويس‌هاي قابل ارايه در وايمكس است.

وي درخصوص شرايط مالي مزايده وايمكس گفت: پرداخت حق‌الامتياز صدور پروانه براساس مزايده بوده كه در مرحله اول ‪ ۴۰‬درصد در زمان صدور و مابقي هر سال ‪ ۱۰‬درصد به صورت اقساط در شش سال پرداخت خواهد شد.

او ادامه داد:پرداخت حق استفاده از فركانس شبكه دسترسي و انتقال، هزينه هاي اتصال متقابل بر اساس توافق باساير اپراتورها، دريافت هزينه كاركرد و تعرفه رقابتي با تاييد سازمان از ديگر شرايط مالي مزايده وايمكس است.

وي درخصوص اهداف سازمان تنظيم مقررات در صدور پروانه وايمكس گفت: ايجاد زمينه جديد براي فعاليت بخش خصوصي، ايجاد فضاي رقابتي، گسترش سرويسهاي باند پهن در كشور و استفاده بهينه از باند فركانسي در كشور از جمله اهداف اين سازمان جهت ارايه پروانه وايمكس است.

همايش شبكه‌هاي وايمكس و شهر الكترونيكي از سلسله همايش‌هاي اله سيت، امروز با حضور كارشناسان و مسوولان فناوري اطلاعات سراسر كشور در هتل پرديسان برگزار شده است.ك/‪۲‬
‪۶۵۹/۵۸۹/۶۶۳/۷۵۰۰‬

---> داخلي.اقتصادي.جامعه اطلاعاتي
 پنجشنبه 9 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 254]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن