تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):در پاسخ به كسى كه عرض كرد: من در عمل ناتوانم و نماز و روزه كم به جا مى آورم اما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816031867




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشي به بهانه 50 سالگي انجمن مددكاري ايران‌ جايگاه مهجور مددكاري در نظام سلامت كشور


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: گزارشي به بهانه 50 سالگي انجمن مددكاري ايران‌ جايگاه مهجور مددكاري در نظام سلامت كشور
جام جم آنلاين: «نيم‌قرن عمر!» دقيقا در همين چند روز گذشته بود كه انجمن مددكاري ايران تولد 50 سالگي‌اش را جشن گرفت، اما هنوز رشد اجتماعي حرفه مددكاري با عمر نسبتا طولاني‌اش همخواني ندارد و همچنان، مهجور و ناشناخته، بدون نظام جامع و حمايت قانوني باقي مانده است. ارتقاي كيفيت زندگي و توسعه شاخص‌هاي سلامت اجتماعي دو واژه آشنايي است كه هر 5 هزار فارغ‌التحصيل مددكاري پيش‌تر بارها آن را در كلاس‌هاي درس، به عنوان ماموريت مددكاران اجتماعي شنيده‌اند، اما كمتر كسي از چگونگي عملي كردن آن سخني به ميان آورده است.


فرق امدادگري با مددكاري‌

دكتر حسن موسوي چلك در حاشيه نخستين همايش مددكاري ايران كه در گناباد برگزار شد در گفتگو با جام‌جم اظهار داشت: «مرز امدادگري و مددكاري اجتماعي در ايران ناشناخته است و با وجود تلاشمان هنوز نتوانسته‌ايم قابليت‌ها و ظرفيت‌هاي واقعي اين رشته را به مردم بشناسانيم».

به گفته دبير علمي همايش مددكاري اجتماعي، سال‌هاست كه كميته امداد امام خميني، سازمان‌هاي مردم‌مدار، سازمان بهزيستي، زندان‌ها و... در حوزه مددكاري اجتماعي فعاليت مي‌كنند، اما برخي از آنها به شيوه‌اي غيرتخصصي كمك‌هاي مالي ماهيانه و حمايت‌هاي خيريه‌اي را جايگزين مددكاري اجتماعي كرده‌اند.

مديركل دفتر آسيب‌‌هاي اجتماعي درباره دلايل مهجور ماندن مددكاري اجتماعي گفت: «رشته مددكاري هنوز مددكاران حرفه‌اي در حوزه‌هاي تخصصي را كم دارد و واحدهاي آموزشي دانشگاه‌ها براساس نيازهاي روز جامعه نيستند.»

وي ادامه داد: «در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي، منابع آموزش داخلي بسيار محدود است و منابع خارجي نيز با شرايط ايران مطابقت ندارند.»

جاي خالي نظام جامع مددكاري‌

دبير علمي نخستين همايش مددكاري، جاي خالي نظام جامع مددكاري را مهم‌ترين مشكل اين حرفه دانست و تصريح كرد: «نبود نظام جامع مددكاري امكان حمايت از شاغلان اين حرفه و خدمت‌ گيرندگانش را گرفته است.»

وي نبود نظام جامع مددكاري را عامل محدوديت‌هاي قانوني براي فعاليت مددكاران اعلام كرد و توضيح داد: «بدون اين نظام جامع مددكاران نمي‌‌توانند نقش ضابط اجتماعي را بازي كنند و به اين ترتيب دست آنان براي مدعي‌‌‌العموم شدن، مداخله در شرايط بحراني اجتماعي و حتي امكان سنجش پيامدهاي اجتماعي برخي از قوانين تصويب شده بسته است.»

بخشنامه‌هاي ناروا

موسوي چلك همچنين با تاكيد بر اين كه صدور برخي از بخشنامه‌ها در سازمان‌ها حيطه فعاليت مددكاران را محدوده كرده است، گفت: «تاكيد به انجام تحقيقات و بازديدهاي محلي، ثبت كامل مشخصات و ضبط مصاحبه و گزارش مددجويان، خلاف اصول حرفه‌اي است و با الفباي مددكاري سازگاري ندارد.»
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 246]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن