تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805747987




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پروژه شهر تمدن‌ها در مشهد اجرا مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: پروژه شهر تمدن‌ها در مشهد اجرا مي‌شود
داخلي. اقتصادي. شهر تمدن‌ها
پروژه بين‌المللي شهر تمدن‌ها با ‪" ۱۲۰‬آلمان" بين‌المللي در مقياس و اندازه‌هاي ديدگاهي و يا نزديك به واقعي در مشهد اجرا مي‌شود.

اين پروژه قرار است با سرمايه‌گذاري يك شركت بزرگ سرمايه‌گذاري چيني به نام هانلنگ "‪ " Hanlong‬و مشاركت طرف ايراني با توجه به شرايط خاص و جذابيت‌هاي بالاي گردشگري شهر مشهد ايجاد شود.

مدير عامل شركت ايراني اجراكننده پروژه روز چهارشنبه در ديدار با استاندار خراسان رضوي گفت:قرارداد اجراي اين پروژه از هشت ماه پيش با مسوولان و سرمايه‌گذاران ايراني و چيني منعقد شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، بهروز امامي افزود:تا كنون مطالعات فيزيكي مقدماتي طرح انجام و ارائه شده است.

وي گفت:شهر تمدن‌ها در زميني به مساحت ‪ ۱۲۰‬هكتار و در دو فاز با مجموع يكهزار و ‪ ۲۰۰‬ميليارد ريال اعتبار ساخته مي‌شود كه ‪ ۴۰‬درصد از سرمايه مورد نياز اين پروژه توسط شركت ايراني و ‪ ۶۰‬درصد بقيه توسط طرف چيني تامين خواهد شد.

امامي مدت زمان اجراي پروژه را سه سال ذكر كرد و افزود:طي چند ماه آينده با تصويب طرح در كميسيون‌هاي گردشگري و شهرسازي استان عمليات اجرايي آن آغاز مي‌شود.

وي اظهار داشت:‪ ۵۰‬هكتار از فضاي مركزي اين پروژه به ساخت هتل‌ها و رستوران‌ها در ‪ ۱۴‬مجموعه براي مليت‌ها و اقوام مختلف اختصاص دارد كه نام اين بخش پنجره‌اي به جهان است.

او افزود:در اين بخش همچنين دو مركز فروش و محوطه‌اي ويژه بازي‌ها و ورزش‌هاي مورد علاقه جوانان ساخته خواهد شد.

امامي گفت:در حلقه بعدي مجموعه شهر تمدن‌ها ايجاد پارك و فضاي بازي براي كودكان ، دو مجموعه عرضه‌كننده غذاهاي آماده، مركز آموزش زبان‌هاي مختلف، يك مركز درماني طب مكمل و سنتي و يك مركز آموزش و همايش‌هاي بين‌المللي در نظر گرفته شده است.

وي افزود:ايجاد يك مركز اقامتي و خدماتي، مركز خدمات اورژانش ، امداد و آتش نشاني نيز در طراحي شهر تمدن‌ها پيش بيني شده است.

امامي گفت:‪ ۱۲۲‬طرح از آثار و بناهاي تاريخي، مذهبي و تمدني برجسته و معروف جهان در شهر ايجاد خواهد شد كه ‪ ۹۱‬مورد آن آلمان‌هايي است كه در مقياس‌هاي يك پنجم تا يك پانزدهم ساخته مي‌شود و كاربرد ديدگاهي و نمايشي خواهد داشت.

وي افزود:‪ ۳۱‬آلمان معروف ديگر در اندازه‌هاي بزرگتر و نزديك به واقعي و يا واقعي ساخته مي‌شود و كاركرد فرهنگي و خدماتي خواهد داشت.

او گفت:در شهر تمدن‌ها برج ايفل در مقياس يك دوم با كاركرد فرهنگي و ديدگاهي،هرم موزه لوور به عنوان گالري، اهرام ثلاثه مصر با كاركرد موزه، خيابان شانزه‌ليزه پاريس به عنوان محل فروشگاه‌هاي كوچك، بخشي از كاخ ورساي و كاخ گلستان به عنوان تالار عروسي بازسازي و ساخته مي‌شود.

امامي افزود:در اين طرح برج پيزا با همان ساختار كج هم در مقياس يك دوم ساخته مي‌شود كه شش طبقه پاييني آن به عنوان رستوان و دو طبقه هم به عنوان چشم انداز كاربرد خواهد داشت.

وي ادامه داد:مسجد ابن تولون و چند مجموعه ديگر هم با مقياس واقعي با كاربرد فرهنگي و نمازخانه و مانند آن در اين شهر احداث مي‌شود.

امامي گفت:نمونه بازسازي شده باغ فين كاشان هم در اين مجموعه به عنوان مركز فرهنگي ايران ، باغ ارم محل اداري و بسياري از آلمان‌هاي ديگر با كاربردهاي مختلف ساخته مي‌شود.

استاندار خراسان رضوي هم در اين جلسه گفت:رويكرد ما در اجراي اين پروژه توجه به بحث اوقات فراغت و غني‌سازي اين اوقات و تفريح مردم است.

محمد جواد محمدي‌زاده افزود:در اين رويكرد افزايش سطح معلومات و اطلاعات جامعه و جهت بخشي به تفريح و تفرج شهروندان و مسافران مد نظر است.

وي ادامه داد:هدف آن است با وجود بارگاه منور رضوي و حضور سالانه ميليون ها مسافر در مشهد با استفاده از شهر تمدن‌ها و المانهاي مطرح و شناخته شده بين‌المللي فضاي فكري با محتواي غني ايجاد شود.

استاندار خراسان رضوي گفت:با اين فضاسازي‌هاي فيزيكي تلاش آن است به سطحي از محتوا و معرفت نزديك شويم كه ضمن ارتقا اطلاعات عمومي فرد و دانش مذهبي وي ، زمينه آشتي با طبيعت ، تفريح و آسايش را هم در كنار خانواده فراهم نماييم.

وي اين طرح را ارزشمند و بزرگ خواند و افزود:با توجه به اينكه اجراي اين طرح با سرمايه‌گذاري خارجي محقق شده اكنون بايد موانع جزيي در مسير اجراي پروژه هم پيگيري و به سرعت مرتفع شود.

محمدي زاده از كارگروه‌هاي گردشگري و شهرسازي استان خواست به دقت و سرعت طرح را از نظر توجيه و پشتيباني‌هاي فني و فرهنگي بررسي و گزارش دقيقي ارائه دهند.

وي با بيان اينكه بررسي فني طرح در مراحل پاياني است گفت: كميسيون شهر سازي هم بايد به همراه كميسيون گردشگري اظهار نظر قطعي خود ارائه دهند.

استاندار خراسان رضوي با بيان اينكه بايد طرح از جهات فرهنگي ،اقتصادي اجتماعي و شهرسازي به طور جامع ديده شود،بر رفع تمامي نواقص آن تاكيد كرد و افزود:اين شهر يك طرح جامع بين‌المللي است كه در خارج كشور هم كمتر در اين وسعت و جامعيت و غلبه نگاه فرهنگي ديده شده است.

وي با بيان اينكه كارگروه‌هاي تخصصي بايد حداكثر تا پايان تيرماه اظهار نظر و گزارش قطعي خود را اعلام كنند،گفت:مباحث معرفتي ، فكري و فرهنگي پروژه بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرد.

استاندار خراسان رضوي از اين پروژه به عنوان نوعي دست اندازي به فرهنگ‌ها، تاريخ و اديان مختلف ياد كرد و گفت:در اين طرح همه چيز بايد به گونه‌اي ديده شود كه خدشه‌اي به اين حوزه‌ها و حريم‌هاي معرفتي وارد نشود.

وي افزود:بايد كارگروهي متشكل از متخصصان و خبرگان حوزه تاريخ ، ملل و اديان همزمان با كار ساير كارگروه‌ها تمامي اين مطالعات را بررسي و تاييد كنند تا مطمئن شويم كه به هيچ ملل ، فرهنگ و ديني كم اعتنايي و تعرضي نشده است.

محمدي زاده تاكيد كرد:همزمان با مطالعات ، امور اجرايي مربوط به طرح چون گرفتن مجوزهاي شهرداري ، خدمات آب و برق و گاز و مباحث امنيتي آن هم بايد سامان پذيرد.

وي از مسوولان مربوطه خواست تا ضمانت‌هاي لازم را براي سرمايه‌گذاري طرف خارجي با جديت دنبال كنند تا زمان به حداقل ممكن رسيده و آسيبي به سرمايه گذاري وارد نشود.ك/‪۳‬
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 325]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن