تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 30 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ثروت فراوان، دشمن مؤمنان و پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807164179




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ساخت «شهر تمدن‌ها» در مشهد براي جذب گردشگر بيشتر


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: ساخت «شهر تمدن‌ها» در مشهد براي جذب گردشگر بيشتر
مشهد - خبرنگار اطلاعات: معاون امور عمراني استانداري خراسان رضوي گفت: با توجه به شرايط ويژه مشهد در حوزه گردشگري و رشد 30 درصدي ورود گردشگر به اين شهر در 3 سال گذشته، به پروژه‌هايي همچون شهر تمدن‌ها بايد بيشتر توجه شود.‌

سعيد حسين‌پور در جلسه كارگروه تخصصي معماري و شهرسازي استان خراسان رضوي با بيان اين مطلب افزود: پروژه شهر تمدن‌ها حركتي ارزشمند در توسعه حوزه گردشگري و اشتغالزايي است و اميدواريم عمليات اجرايي آن در دهه فجر امسال آغاز شود.

وي با اشاره به افزايش 80 درصدي ورود گردشگران مذهبي به مشهد گفت: براي افزايش ماندگاري اين گردشگران در مشهد، توجه به اماكن تفريحي و اقامتي مناسب ضروري است كه شهر تمدن‌ها مي‌تواند گامي موثر در اين راستا باشد.

حسين‌پور ادامه داد: اين شهر مي‌تواند مركزي شايسته براي نمايش قوميت‌ها، فرهنگ و آداب و رسوم متنوع كشور عزيزمان باشد و فضايي براي ايجاد ارتباط متقابل بيشتر با فرهنگ‌هاي مختلف ايران فراهم آورد.

معاون امور عمراني استانداري خراسان رضوي با اشاره به منويات رهبر معظم انقلاب اسلامي در خصوص تهيه پيوست فرهنگي براي طرح‌ها گفت: جزئيات فرهنگي اين طرح از 5 ماه گذشته توسط تيمي متشكل از استادان حوزه و دانشگاه در حال بررسي است.

وي بر لزوم تهيه پيوست پدافند غيرعامل طرح شهر تمدن‌ها، در آينده‌اي نزديك تاكيد كرد و افزود: در صورت تشكيل كميته راهبردي براي اين طرح، مي‌توانيم تغييرات احتمالي و ضروري در هنگام اجراي آن را ساماندهي و مديريت كنيم.

حسين‌پور زمان اجراي اين پروژه را 2 تا 5 سال پيش‌بيني كرد و گفت: بايد در برنامه‌ريزي‌هاي خود اهداف چشم‌انداز 20 ساله براي حضور بيش از 40 ميليون گردشگر در مشهد را لحاظ كنيم.

مديرعامل گروه شركت‌هاي تمدن نيز در اين جلسه گفت: شهر تمدن‌ها با نمايش دادن المان‌هاي فرهنگي و تاريخي متعدد، نمايشگاهي مينياتوري از تاريخ ايران، اسلام و جهان خواهد بود.

وي افزود: شهر تمدن‌ها از طرح‌هاي نو و ارزشمندي است كه براي اولين بار در كشور اجرا خواهد شد و علاوه بر معرفي فرهنگ و تاريخ جهان اسلام و ايران، مركزي تفريحي و گردشگري خواهد بود.

بهروز امامي هدف از اجراي اين طرح را جذب گردشگر خارجي و افزايش درآمد ارزي، اشتغالزايي، معرفي دين اسلام با ظرفيت هنر، تعامل فرهنگي ملل و ايجاد زمينه‌هاي آموزشي اعلام كرد و گفت: اين طرح از چهار قسمت اصلي پنجره‌اي به جهان، پنجره‌اي به ايران، پنجره‌اي به جهان اسلام و مراكز اقامتي و خدماتي تشكيل شده است.

او مجموعه مشاهير، آداب اجتماعي، لباس‌ها و نواهاي محلي و اطلاعات عمومي را از ديگر بخش‌هاي موجود در شهر تمدن‌ها اعلام كرد و افزود: مطالعات امكان‌سنجي اين طرح به اتمام رسيده و در مركز اسناد ملي ثبت شده است.

وي گفت: اين شهر داراي هتل ملل خواهد بود كه در هر طبقه سبك معماري، لباس‌هاي سنتي ، ابزار و وسايل زندگي و آداب و رسوم كشورهاي مختلف به نمايش گذاشته مي‌شود.

وي به طراحي شهر تاريخ در اين مجموعه بزرگ اشاره كرد و افزود: شهر تاريخ تغييرات سياسي ايران و نوع سازه‌ها را با نگاه هنري و معماري به نمايش مي‌گذارد.‌

وي از ساخت رستوران ايرانيان و رستوران ملل در شهر تمدن‌ها خبر داد و گفت: رستوران ايرانيان در دو طبقه، 14 سبك معماري و غذاهاي مناطق مختلف كشورمان را به نمايش مي‌گذارد و رستوران ملل نيز در چند طبقه، به ارائه سبك معماري و غذاهاي برخي از كشورهاي جهان مي‌پردازد.

مديرعامل گروه شركت‌هاي تمدن همچنين از در نظر گرفتن مراكز خدماتي مختلف از جمله بانك‌ها در اين شهر خبر داد.




 چهارشنبه 25 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن