تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى مردى به همسر خود نگاه كند و همسرش به او نگاه كند خداوند بديده رحمت به آنان نگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821158511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عمليات اجرايي پروژه شهر تمدن‌ها همزمان با دهه فجر در مشهد آغاز مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: عمليات اجرايي پروژه شهر تمدن‌ها همزمان با دهه فجر در مشهد آغاز مي‌شود
داخلي. اقتصادي. شهر تمدن
معاون امور عمراني استاندار خراسان رضوي گفت: پروژه شهر تمدن‌ها همزمان با دهه فجر در مشهد آغاز مي‌شود.

طرح شهر تمدن‌ها مجموعه‌اي از آلمان‌ها و نمادهاي مهم و شناخته شده ايران و جهان چون برج پيزا و ايفل و مانند آن در ابعاد يك دوم و نزديك به واقعي است كه براي نخستين بار در كشور در شهر مشهد به اجرا درخواهد آمد.

اين مجموعه كه قرار است در وسعت ‪ ۱۲۰‬هكتار احداث شود در عين حال مركزي تفريحي، گردشگري و داراي امكانات تفريحي مختلف اعم از زمين و امكانات بازي كودكان، پارك و مانند آن خواهد بود.

سعيد حسين پور روز دوشنبه در جلسه كارگروه تخصصي معماري و شهرسازي استان افزود: با توجه به شرايط ويژه مشهد درحوزه گردشگري و رشد ‪ ۳۰‬درصدي گردشگر ورودي شهر طي سه سال گذشته، ما نيازمند پروژه‌هايي همچون شهر تمدن‌ها در مشهد براي فراهم كردن زمينه مناسب و پركردن غني اوقات فراغت مردم هستيم.

وي اظهار داشت: پروژه شهر تمدن‌ها حركتي ارزشمند در توسعه حوزه گردشگري و اشتغال‌زايي است كه اميدواريم عمليات اجرايي آن در دهه فجر امسال انجام و طبق برنامه زمانبندي شده به انجام برسد.

وي با اشاره به افزايش ‪ ۸۰‬درصدي ورود گردشگران مذهبي به مشهد طي امسال گفت: براي افزايش ماندگاري اين گردشگران در مشهد توجه به اماكن تفريحي و اقامتي مناسب امري ضروري است كه شهر تمدن‌ها مي‌تواند گامي موثر در اين راستا باشد.

حسين پور بيان كرد: اين شهر مي‌تواند مركزي شايسته براي نمايش قوميت‌ها، فرهنگ و آداب و رسوم متنوع كشور و فضايي براي ايجاد ارتباط متقابل ميان فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌هاي مختلف ايران باشد.

وي با اشاره به فرمايشات رهبري در زمينه تهيه پيوست فرهنگي براي طرح‌ها گفت: جزئيات فرهنگي اين طرح از پنج ماه گذشته توسط تيمي متشكل از اساتيد حوزه و دانشگاه در حال بررسي و تدوين است.

او همچنين بر لزوم تهيه پيوست پدافند غيرعامل طرح شهرتمدن‌ها درآينده‌اي نزديك تاكيد كرد و افزود: در صورت تشكيل كميته راهبردي براي اين طرح مي‌توانيم تغييرات احتمالي و ضروري در هنگام اجراي طرح را ساماندهي و مديريت كنيم.

حسين پور زمان ساخت پروژه را بين دو تا پنج سال اعلام و ذكر كرد: بايد در برنامه‌ريزي‌هاي خود اهداف چشم انداز ‪ ۲۰‬ساله جهت حضور بيش از ‪ ۴۰‬ميليون گردشگر در مشهد را لحاظ كنيم.

مديرعامل گروه شركت‌هاي تمدن نيز در ادامه جلسه به تشريح شهر تمدن‌ها پرداخت و گزارشي از روند كار و مطالعات طرح ارائه داد و مديران و مسوولان استاني نيز در مورد مكان يابي و جزئيات طرح مباحثي را طرح كردند.ك/‪۲‬ ‪۶۵۹/۵۸۹/۶۶۳/۲۷۱۳‬
 دوشنبه 23 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن