تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821155950




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون امور هماهنگي عمراني استاندار خراسان رضوي: شهر تمدن‌ها در مشهد احداث خواهد شد مدت ماندگاري زائر در مشهد بسيار پايين است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون امور هماهنگي عمراني استاندار خراسان رضوي: "شهر تمدن‌ها" در مشهد احداث خواهد شد مدت ماندگاري زائر در مشهد بسيار پايين است


خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: شهرستان‌ها

معاون امور هماهنگي عمراني استاندار خراسان رضوي گفت: با احداث "شهر تمدن‌ها"، ماندگاري توريست داخلي و خارجي در مشهد افزايش خواهد يافت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خراسان، سعيد حسين‌پور در كارگروه تخصصي معماري و شهرسازي خراسان رضوي گفت: شهر تمدن‌ها مجموعه‌اي از المان‌هاي تاريخي و نمايشگاه مينياتور است كه در حاشيه شهر مشهد احداث خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه در حاشيه اين شهر، منطقه گردشگري، ورزشي و تفريحي نيز ايجاد خواهد شد، تصريح كرد:‌ چهار پارك مينياتوري در شهرهاي مشهد، شيراز، تهران و منطقه‌اي از شمال نيز احداث خواهد شد.

وي يادآور شد: افزايش ماندگاري توريست در اين شهر، معرفي اسلام با ظرافت هنر، اشتغال‌زايي، افزايش سهم گردشگري در اقتصاد ملي، جذب توريست خارجي و افزايش درآمد ارزي و ايجاد زمينه‌هاي آموزشي از اهداف ايجاد شهر تمدن‌ها در مشهد است.

وي با بيان اينكه شهر تمدن‌ها براي اولين بار در كشور ثبت ملي شده است، خاطرنشان كرد: اين طرح اولين طرحي است كه بر اساس برنامه‌هاي پيش‌بيني شده، اجرايي مي‌شود.

وي با بيان اينكه در شش ماهه اول سال جاري در حدود يك ميليون گردشگر خارجي به مشهد وارد شده‌اند كه اين ميزان نسبت به سال‌هاي گذشته بين ‌٨٠ تا ‌١٠٠ درصد رشد يافته است، عنوان داشت: در اين مدت بيش از ‌١٦ ميليون گردشگر به مشهد وارد شده‌اند كه اين ميزان نسبت به‌ سال گذشته‌ ‌٣٠ درصد افزايش يافته است.

معاون امور هماهنگي عمراني استاندار خراسان رضوي افزود: در چشم‌انداز سال ‌١٤٠٠ مشهد، بيش از ‌٤٠ ميليون گردشگر وارد اين شهر خواهند شد، لذا ضروري است تا به زير‌ساخت‌هاي گردشگري به طور جدي بپردازيم.

حسين پور با بيان اينكه مدت ماندگاري زائر در مشهد بسيار پايين است، گفت: در حال حاضر مدت ماندگاري زائر در شهر مشهد بين ‌٥/٢ تا ‌٣ روز است، ولي اين در حالي است كه مدت ماندگاري زائر‌ در شهرهاي مذهبي مكه، مدينه و عتبات عاليات بيش از يك هفته است.

وي در ادامه اظهار داشت: علي‌رغم اينكه ‌٤٥ درصد تخت‌هاي كشور در مشهد است ولي باز هم در ايام خاصي به دليل كمبود تخت، با مشكل مواجه مي‌شويم.

وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر دولت به ازاي ايجاد هر يك شغل، ‌١٥ ميليارد تومان سرمايه‌گذاري ‌مي‌كند كه طرح‌هاي گردشگري نقش عمده‌اي مي‌توانند در اشتغال‌زايي داشته باشند.

هم‌چنين در اين جلسه، بهروز امامي، مديرعامل گروه شركت‌هاي تمدن گفت: شهر تمدن‌ها از طرح‌هاي نو و ارزشمندي است كه براي اولين بار در كشور در مشهد اجرا خواهد شد.

وي با بيان اينكه در اين طرح فرهنگ و تاريخ جهان اسلام و ايران معرفي خواهد شد، بيان داشت: شهر تمدن‌ها از چهار بخش اصلي پنجره‌اي به جهان، پنجره‌اي به ايران، پنجره‌اي به جهان اسلام و مراكز اقامتي و خدماتي تشكيل شده است.

وي مجموعه مشاهير، آداب اجتماعي، لباس‌ها و نواهاي محلي و اطلاعات عمومي را از ديگر بخش‌هاي موجود در شهر تمدن‌ها ذكر كرد و ياد آور شد: مطالعات امكان سنجي طرح به اتمام رسيده است.

مديرعامل گروه شركت‌هاي تمدن از احداث هتل ملل در شهر تمدن‌ها خبر داد و تصريح كرد: در هر طبقه اين هتل سبك معماري، لباس‌هاي سنتي، ابزار و وسايل زندگي و آداب و رسوم كشورهاي مختلف به نمايش گذاشته خواهد شد.

امامي با اشاره به طراحي شهر تاريخ در شهر تمدن‌ها، عنوان داشت: شهر تاريخ تغييرات سياسي ايران و نوع سازه‌ها را با نگاه هنري و معماري به نمايش مي‌گذارد.

وي از پيش‌بيني احداث رستوران ايرانيان و رستوران ملل در شهر تمدن‌ها خبر داد و بيان داشت: رستوران ايرانيان در دو طبقه، ‌١٤ سبك معماري و غذاهاي مناطق مختلف كشور‌ را به نمايش مي‌گذارد و‌ رستوران ملل نيز به ارائه سبك معماري و غذاهاي برخي از كشورهاي جهان مي‌پردازد.

وي با اشاره به احداث مراكز خدماتي مختلف از جمله بانك‌ها در اين شهر، عنوان داشت: در طراحي اين پروژه تلاش شده است با گردآوري حدود ‌١٢٠ المان و بناي تاريخي و فرهنگي از سراسر جهان و مجموعه‌هاي تفريحي و اقامتي، فضاي مناسبي براي پذيرايي از زائران امام رضا (ع) و گردشگران از سراسر جهان فراهم آيد.

انتهاي پيام
 دوشنبه 23 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن