تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821090632




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديركل استاندارد استان تهران استفاده ازجعبه‌هاي مقوايي فاقد نشان استاندارد خطرناك است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مديركل استاندارد استان تهران استفاده ازجعبه‌هاي مقوايي فاقد نشان استاندارد خطرناك است
اقتصاد
مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان تهران گفت: جعبه‌هاي مقوايي فاقد نشان استاندارد به دليل توليد غير بهداشتي ممنوع است و استفاده از آنها براي مصرف‌كنندگان خطر آفرين مي‌باشد.

مهدي پورهاشم روز چهارشنبه به خبرنگار ايرنا افزود:اين جعبه‌ها با روش هاي غيربهداشتي توسط برخي افراد سودجو تهيه و باقيمت‌هاي كم دربازارتوزيع مي‌شودكه برخي واحدهاي صنفي وتجاري بخصوص موادغذايي و شيريني فروشان از آنها براي فروش محصولات خود استفاده مي‌كنند.

وي تصريح كرد:برخي از قناديهاي استان تهران با استفاده از اين نوع جعبه هاي ارزان قيمت غيراستاندارد علاوه برفروش آن به همراه محصولات توليد شده باعث از بين رفتن كيفيت و مرغوبيت محصول مورد نظر نيز مي‌شوند.

پورهاشم اين اقدام را براي مصرف‌كنندگان بسيار مخاطره آميز و خطرناك دانست و گفت: واحدهاي صنفي بخصوص فروشندگان مواد خوراكي از اين نوع جعبه ها براي حفظ سلامت مصرف‌كنندگان خودداري كنند.

وي با تاكيد بر اجباري بودن استاندارد براي توليد جعبه‌هاي مقوايي گفت:
مطابق ماده ‪ ۹‬قانون اصلاح قوانين و مقررات موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران، اجراي استاندارد ملي جعبه‌هاي مقوايي مورد استفاده شيريني و مواد غذايي فروشان به شماره ‪ ۳۳۴۱‬به دليل مسائل بهداشتي فرآورده و رعايت حقوق مصرف‌كنندگان اجباري است.

وي يادآورشد: اداره كل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان تهران با همكاري اداره نظارت بر مواد غذايي و بهداشتي بر فرآيند توليد در واحدهاي توليدكننده جعبه‌هاي مقوايي مذكور، به لحاظ رعايت ضوابط مربوطه و الزامات استاندارد ، نظارت مستقيم داشته و نسبت به بازرسي متعدد از جعبه‌سازي ها و قنادي‌هاي استان اقدام مي‌كند.

پورهاشم خاطرنشان كرد:استفاده از مقواهاي داراي نشان استاندارد موجب ترويج فرهنگ استاندارد و حفظ سلامت خانواده و در نهايت جامعه است و در همين ارتباط تاكنون تعدادي از واحدهاي توليدكننده مقوا در سطح استان موفق به اخذ پروانه كاربرد علامت استاندارد براي محصولات خود شده اند.

وي با اشاره به وزن استاندارد جعبه‌هاي مقوايي افزود: مطابق استاندارد حداكثر وزن جعبه براي ‪ ۵۰۰‬گرم شيريني ‪ ۸۰‬گرم، براي ‪ ۷۵۰‬گرم شيريني ‪۱۱۰‬ گرم و حداكثر وزن جعبه براي يك كيلوگرم شيريني بايد ‪ ۱۳۰‬گرم باشد در غير اين صورت جعبه استاندارد نيست.

وي اعلام كرد: بازرسان اين اداره كل بر همه بازارهاي مصرف بويژه در فصل تابستان نظارت دقيق و كامل داشته و از مصرف‌كنندگان درخواست مي‌شود تا با استفاده از كالاهاي استاندارد از افزايش توليدات غيراستاندارد در مراكز غير بهداشتي و بدون پروانه كاربرد نشان استاندارد خودداري كنند. ك/‪۳‬ تهرام/‪۱۵۴۷/۵۸۸/۷۲۵۰‬
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 345]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن