تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در راه خدا از ملامت و نكوهش ملامتگران نترس.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820632915




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيام رياست لاريجاني و افول نفوذ پدرخوانده


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: پيام رياست لاريجاني و افول نفوذ پدرخوانده
چرخش وي به سمت مخالفان دولت در انتخاب رئيس مجلس و اظهارات ضددولتي او در جلسه ماهانه شنبه شب جامعه اسلامي مهندسين كه در آن با ادعاهاي عجيب و غريب به رئيس جمهور نيز توهين كرد، در اين افول سياسي بي تأثيرنبوده است.
مجلس هشتم در نخستين جلسه علني سرانجام هيئت رئيسه موقت خود را شناخت. هيئت رئيسه موقت تا پايان تصويب اعتبارنامه منتخبان، اداره مجلس را برعهده خواهد داشت.

به گزارش رجانيوز، لاريجاني تنها نامزد سمت رياست موقت مجلس هشتم بود كه توانست از 263 رأي منتخبان، 232 رأي كسب كند. وي در حالي براي رياست مجلس كانديدا شد كه عصر يكشنبه در جلسه فراكسيون اصولگرايان مجلس با 160 رأي در مقابل 50 رأي حدادعادل به عنوان گزينه اصولگرايان براي رياست مجلس برگزيده شده بود.

رياست لاريجاني در حالي با 232 رأي رقم خورد كه 4 سال قبل در نخستين جلسه علني مجلس هفتم، حدادعادل با ‌١٩٦ رأي از 267 رأي به عنوان رييس موقت مجلس هفتم انتخاب شده بود.

از نكات جالب انتخابات هيئت رئيسه امروز مجلس، افول جايگاه و نفوذ باهنر بود. باهنر در حالي كه با توجه به نتيجه انتخابات فراكسيون اصولگرايان پيش بيني مي شد بار ديگر به عنوان نايب رئيس اول مجلس برگزيده شود، با 167 رأي نايب رئيس دوم شد تا محمدحسن ابوترابي چهره آرام و اخلاقگراي مجلس با 223 رأي نايب رئيس اول شود.

اگرچه به نظر مي رسد پس از تصويب اعتبارنامه ها و انتخاب هيئت رئيسه يكساله، ابوترابي در مقام نيابت اول رئيس مجلس باقي نخواهد ماند اما افزايش قابل توجه آراء وي در مقابل كاهش آراء باهنر به نحوي است كه آراء ابوترابي نسبت به 4 سال قبل با افزايش 35 درصدي رسيده است اما آراء باهنر با كاهش 11 درصدي مواجه شده است.

افول قابل توجه نفوذ باهنر در مجلس هشتم در شرايطي است كه در مجلس قبل از وي به عنوان پدرخوانده ياد مي شد و اثرگذاري او در بسياري از طرح ها، لوايح، سؤال و استيضاح از وزرا مشهود بود. با اين حال، چرخش وي به سمت مخالفان دولت در انتخاب رئيس مجلس و اظهارات ضددولتي او در جلسه ماهانه شنبه شب جامعه اسلامي مهندسين كه در آن با ادعاهاي عجيب و غريب به رئيس جمهور نيز توهين كرد، در اين افول سياسي بي تأثيرنبوده است.

اين در حاليست كه رئيس جمهور نيز امروز پس از پايان جلسه هيئت دولت تلويحاً از انتخاب لاريجاني به عنوان رئيس مجلس استقبال كرد و او را از نخبگان بسيار خوب كشور خواند.

به هر حال، پس از فراز و نشيب هاي مجلس هفتم و دولت نهم در قبال يكديگر كه به ويژه در ماههاي آخر با هدايت هيئت رئيسه وقت به مچ گيري هاي تبليغاتي كه اتفاقاً اثر معكوس داشت، انجاميد، مجلس هشتم با انتخاب لاريجاني و تضعيف جايگاه باهنر پيامي از جنس تعامل و بي توجهي نسبت به پدرخواندگي هاي مرسوم و بازيهاي سياسي چند نبش كه تنها به تضعيف جايگاه مجلس منجر مي شود، ارسال كرده است.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 284]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن