تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همه خوبى‏ها و بدى‏ها در مقابل توست و هرگز خوبى و بدى واقعى را جز در آخرت نمى‏بينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816924499




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

منتخب مردم چناران وطرقبه درگفت‌وگوبا ايسنا: تبيين نظرات امام(ره) و فهم آنها در حال حاضر كار سختي نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: منتخب مردم چناران وطرقبه درگفت‌وگوبا ايسنا: تبيين نظرات امام(ره) و فهم آنها در حال حاضر كار سختي نيست
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

منتخب مردم چناران و طرقبه در خانه ملت در ارزيابي از ميزان تبيين مولفه‌هاي خط و راه امام راحل گفت:‌ آن چه مشخص است، نزديكترين افراد به امام (ره) تقريبا در انتقال نظرات ايشان اتفاق نظر دارند.

دكتر محمد دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اين مطلب، افزود: در واقع در اين كه در حال حاضر نظرات امام(ره) بخواهد به دست مردم برسد، مشكلي در اين زمينه وجود ندارد. نظراتي كه در صحيفه نور به عنوان يك مجموعه آمده ‌و همچنين موسسه نشر انديشه‌هاي امام (ره)، مجموعه‌هايي سازمان‌ يافته‌اي هستند كه نظرات وانديشه امام (ره) را منتشر مي‌كنند و هم‌چنين كساني كه به امام نزديك بودند به همان نظرات تاكيد مي كنند.

اين نماينده اصولگراي مجلس تصريح كرد: بنابراين تبيين نظرات امام(ره) و فهم آنها در حال حاضر كار سختي نيست چرا كه امام(ره) در عين توانمندي علمي و برجستگي فكري و فلسفي در عين حال با مردم بسيار روان و ساده صحبت مي كردند، مردم به راحتي مي توانند با مطالعه صحيفه نور و گفته‌هاي امام و با شنيدن سخنراني هاي ايشان نظرات بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران را در هر موضوعي بفهمند.

وي ادامه داد: در اين راستا كساني مانند مقام معظم رهبري و مجموعه نشر انديشه امام هم كه نظرات امام را بيان مي كنند نيزاز افرادي معتمد هستند، بر اين اساس كسي اگر بخواهد نظري از امام را تحريف كند، با وجود اين افراد امكانش وجود ندارد و كساني هم كه نظر امام را تحريف كنند، رسوا خواهند شد.

دهقان افزود: راه امام (ره) يك راه روشن و فراتر از جناح بندي هاي سياسي است. كساني كه به اصول انديشه امام پايبند بوده و انقلاب، نظام و قانون اساسي را قبول داشته باشند اين ها پيرو خط امام (ره) هستند .

به گفته نايب رييس كميسيون قضايي و حقوق مجلس هفتم هيچ جريان سياسي نمي تواند تنها خود را خط امامي بداند و ساير جريان هاي سياسي معتقد به نظام وانقلاب را خارج از خط و راه امام بداند.

اين منتخب مردم طرقبه و چناران در مجلس هشتم معتقد است: اين افراد ممكن است چند روزي هم بتوانند با اين اسم براي خود يك عده وعده‌اي هم جمع كنند، اما با توجه به آن كه راه و فكر امام راحل روشن و انديشه ايشان در بين مردم منتشر است همه كساني كه اعتقاد به اين مسير دارند با سليقه هاي مختلف سياسي ، بايد آنها را پيرو خط امام بدانند.

به نظر او، در حال حاضر راه امام (ره) راهي جزء راه مقام معظم رهبري نيست. كساني كه بخواهند راه امام را به خوبي بشناسند بايد دقيقا راه مقام معظم رهبري و ولايت را بشناسند و طي كنند يعني هر كس امروز به انديشه مقام معظم رهبري و ولايت نزديك تر باشد به همان اندازه به انديشه امام هم نزديك تر است.

وي در ارزيابي از هدف امام از تشكيل و تاسيس نظام جمهوري اسلامي و ميزان تحقق اين هدف نيز گفت:‌ در واقع هدف امام(ره) در همان شعار استقلال، آزادي ، جمهوري اسلامي نهفته است و البته در اين شعار بسياري از ارزش هاي ديگر هم وجود دارد از جمله و شايد مهمترين چيزي كه بايد دنبال آن باشيم و راه امام هم در همين مسير است، ايجاد عدالت است يعني امام به دنبال تحقق عدالت فردي و اجتماعي بود. در واقع مهمترين هدف امام (ره) از تشكيل حكومت اسلامي تحقق عدالت بود.

به گفته‌ي وي مهمترين فلسفه‌ي حكومت اسلامي عدالت است. در زمينه‌ي عدالت به پيشرفت‌هايي هم در زمينه‌ي فردي و هم اجتماعي رسيده‌ايم، اما متاسفانه فاصله بسيار زيادي تا تحقق عدالت اجتماعي و فردي داريم. در اين زمينه‌ها بايد مجاهدت‌هاي زيادتري را داشته باشيم تا به آن انديشه و هدف امام(ره) برسيم.

دهقان با بيان اين‌كه خبر دقيقي از اين كه كساني كار مدوني براي عملياتي شدن وصيت‌نامه امام (ره) انجام داده باشند، ندارند، گفت: البته وصيت‌نامه امام (ره) در دانشگاه‌ها تدريس مي‌شود، اما اينها يك جنبه‌ي كلاسيك و تئوري پيدا كرده است و بايد ديد در عمل چقدر به وصيت‌نامه‌ي امام (ره) عمل شده است. هنوز خبر و ارزيابي دقيقي در اين راستا نداريم.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 291]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن