تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):من وصىّ آخرين‏ ام، به وسيله من بلا از خانواده و شيعيانم دفع مى ‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816342478




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كهكشاني‌ ها بررسي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: كهكشاني‌ ها بررسي


هنگام خريد كامپيوتر كيس‌ها به علت حجم واندازه و همچنين به علت تاثير اندكي كه در بازدهي سيستم دارند معمولا از آخرين قطعاتي هستند كه خريداري مي‌شوند. در اين زمان بايد با بودجه باقي مانده در مورد خريد كيس تصميم‌گيري كرد كه نتيجه آن مشخص است و صرفا به ظاهر كيس و آن هم تنها به پنل جلويي كيس توجه مي‌شود. با اين حال موارد بسياري در ساختار اين قطعات و استفاده از آنها وجود دارد كه مي‌تواند با كاهش دما، حفاظت از قطعات مختلف و امكان به كارگيري تجهيزات متفاوت در بازدهي سيستم تاثير قابل توجه داشته باشد.
كيس‌ها در اندازه‌هاي مختلفي ساخته مي‌شوند با اين حال دو دسته‌بندي رايج و پرطرفدار براي كيس‌ها وجود دارند كه شامل كيس‌هاي خانگي و اداري مطابق با استاندارد ATX هستند و گروه دوم نيز براي سرورها به كار مي‌روند. تفاوت گروه اول از نظر ظاهري در اندازه كيس و از نظر ساختار در تعداد درايوها و اسلات‌هاي قابل استفاده است ضمن اينكه در كيس‌ها سرور جريان هوا و دفع گرما اهميت زيادي دارد.

كيس‌ها در اندازه‌هاي مختلفي ساخته مي‌شوند با اين حال دو دسته‌بندي رايج و پرطرفدار براي كيس‌ها وجود دارند كه شامل كيس‌هاي خانگي و اداري مطابق با استاندارد ATX هستند و گروه دوم نيز براي سرورها به كار مي‌روند. تفاوت گروه اول از نظر ظاهري در اندازه كيس و از نظر ساختار در تعداد درايوها و اسلات‌هاي قابل استفاده است ضمن اينكه در كيس‌ها سرور جريان هوا و دفع گرما اهميت زيادي دارد.
گرين در دنياي كيس و پاور نام ناشناخته‌اي نيست و سابقه اميدواركننده‌اي در اين بخش دارد. يكي از كيس‌هاي اين برند مدل گالاكسي است كه در بخش كيس‌هاي خانگي و اداري قرار مي‌گيرد با اين حال برخي از خصوصيات كيس‌هاي سرور را مي‌توان در آن ديد. اين مسئله باعث مي‌شود تا گالاكسي در ميان محصولات حرفه‌اي قرار بگيرد كه قيمت آن نيز اين موضوع را تائيد مي‌كند.
خصوصيات ظاهري
بدنه اين كيس كاملا از آلومينيوم مرغوب ساخته شده كه تفاوت آن با ساير مدل‌هاي آلومينيومي محسوس است. ضخامت آلومينيوم به كار رفته در گالاكسي 5/1 ميلي‌متر است و استفاده از اين فلز باعث شده تا وزن اين مدل به طور قابل توجهي كاهش پيدا كند.
پنل جلويي كيس از دو قسمت تشكيل شده كه قسمت سمت چپ سياه رنگ و قسمت سمت راست نقره‌اي است. در شكاف ايجاد شده بين اين دو قسمت نئون آبي رنگ به كار رفته كه به طور غيرمستقيم نور آن در انحناي بخش نقره‌اي تابيده مي‌شود. اين تنها ظاهر در آلومينيومي گالاكسي است و پس از باز كردن آن بخش درايوها و كليدها در دسترس خواهند بود. استفاده از قطعات آلومينيومي در لولاها و ساير قسمت‌هاي متحرك باعث استحكام بيشتر اين بخش‌ها خواهند شد و باز و بسته شدن درب كيس در دراز مدت با مشكل مواجه نمي‌شود. دقت در طراحي را مي‌توان در قسمت گيره‌هاي درب نيز مشاهده كرد. براي بسته ماندن درب كيس از قفل‌هاي گوي و فنري استفاده شده است و با كمك قفل درب مي‌توان از باز و بسته شدن آن در مواقع ضروري استفاده كرد بدنه پنل داخلي به رنگ مشكي است و نكته جالب در آن حفاظ روي درايوها است كه پس از نصب درايو برداشته مي‌شود. در اغلب كيس‌ها اين حفاظ‌ها از جنس پلاستيك است با اين حال پوشش موقتي CDROM و فلاپي در گالاكسي از جنس آلومينيوم است. دكمه خاموش و روشن در كنار دو محفظه تعبيه شده براي فلاپي قرار دارند و تقريبا با پنل هم‌سطح هستند. البته اين دكمه‌ها كمي به سمت داخل فرور رفته‌اند. در پايين دو دكمه ري‌استارت و پاور و كليد تنظيم‌كننده دور فن‌هاي داخلي ديده مي‌شود. اين دكمه دور فن را در سه حالت با شدت‌هاي متفاوت تنظيم مي‌كند كه مي‌توان آن را براساس ميزان گرماي داخل كيس تغيير داد.
بخش يك سوم پايين كيس در پنل جلويي داخلي به عبور جريان هوا براي فن كيس اختصاص دارد.
در بخش تحتاني و فوقاني كيس نكته خاصي ديده نمي‌شود بخش رويي همرنگ با ساير نقاط بدنه است و بخش زيرين نيز حاوي 4 پايه لاستيكي براي جلوگيري از لرزش كيس و تثبيت آن روي سطوح مختلف به همراه سوراخ‌هايي براي نصب بلندگو است.
كاورهاي بغل كيس مشكي رنگ و ساده هستند و به خوبي به بدنه چفت مي‌شوند. در اين قسمت گوي‌هاي سفيد پلاستيكي را مي‌توان روي لبه‌ها ديد اين گوي‌ها لرزه‌گير هستند و مانع از لرزش و ايجاد صداي اضافي هنگام چرخش فن 25 سانتي‌متري مي‌شوند.
در بدنه سمت راست كه تقريبا پشت مادربورد قرار مي‌گيرد در لبه جلويي پورت‌هاي جانبي شامل دو پورت USB، ورودي ميكروفون، خروجي هدفون و پورت فايرواير 6 پين قرار گرفته‌اند. اما در سمت چپ روي كاور بغل مي‌توان يك فن 25 سانتي‌متري بزرگ را مشاهده كرد. اين فن به چرخش هواي داخل كيس كمك مي‌كند ضمن اينكه ضد غبار بوده و كارآيي آن در محيط‌هاي آلوده كاهش پيدا نمي‌كند. اين فن نقش مهمي در جريان هواي داخل كيس و هدايت گرما دارد. اين فن 25 سانتي‌متري مجهز به LED هاي آبي رنگ است و هنگام كار جلوه زيبايي به كيس مي‌دهد.
در بخش پشتي اولين قسمت به پاور اختصاص دارد و براي آن روكشي استفاده شده كه امكان تعويض پاور از قسمت پشت كيس را فراهم مي‌كند و بنابراين پاور از محفظه داخلي تعويض نمي‌شود و پس از آن فن 12 سانتي‌متري بلبرينگي در سمت راست ديده مي‌شود حفاظ اين فن در بخش خارجي از تور سيمي مشكي رنگ با سوراخ‌هاي كوچك تشكيل شده است ودر سمت چپ آن نيز محل خروجي پورت‌هاي مادربورد قرار دارد. در زير اين قسمت‌ها 7 شكاف براي استفاده از اسلات‌هاي PCIe و PCI تعبيه شده كه تمام آنها توسط پيچ در جاي خود محكم شده‌اند به اين ترتيب نيازي به حذف دائم آنها نيست. دركنار اين شكاف‌ها مي‌توان محفظه خروج هوا را مشاهده كرد.
بخش داخلي
در داخل گالاكسي مي‌توان همان دقت به كار رفته در بخش خارجي را ديد. سيني پشتي كه محل قرار گرفتن مادربورد است از استحكام خوبي برخوردار بوده و نحوه قرار گرفتن پيچ‌ها نشان مي‌دهد كه با اغلب استانداردهاي موجود در مادربوردها سازگار است. براي درايو نوري 4 محفظه در نظر گرفته شده كه بدنه آلومينيومي باعث استحكام و ثبات اين درايوها در محل تعيين شده مي‌شود. در قسمت بالا براي پاور كاوري در نظر گرفته شده كه تا قسمت درايوهاي نوري ادامه پيدا مي‌كند. مهم‌ترين وظيفه اين بخش نگهداري پاور است و بنابراين امكان استفاده از پاورهاي سنگين و پرقدرت براي سيستم‌هاي گيم را فراهم مي‌كند. در زير قسمت درايوهاي نوري دو محفظه براي فلاپي درايو وجود دارد كه در اينجا نيز مي‌توان استحكام بدنه را ديد. در قسمت پاييني نيز يك فن 12 سانتي‌متري بلبرينگي به كار رفته كه به پشت پنل جلويي متصل است. اما در اين قسمت يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي گالاكسي قرار دارد كه محل نصب هاردديسك است.
سه هاردديسك را مي‌توان به همراه سينك‌هاي خنك‌كننده موجود در كيس، در اين محفظه‌ها قرارداد. اين خنك‌كننده‌ها كه اطراف هاردديسك را فرا مي‌گيرند باعث انتقال دما از دستگاه به محيط مي‌شوند و فن روبه‌روي آنها نيز اين دما را به بيرون هدايت خواهد كرد. روي سينك‌هاي هاردديسك از شيارهايي تشكيل شده كه سطح تماس با هواي اطراف را افزايش مي‌دهند و بديهي است كه اين عامل باعث افزايش راندمان دفع حرارت خواهد شد. اين سينك‌ها به صورت كشويي داخل محفظه خود جاي گرفته و براي خروج آنها لازم است قفل‌هاي كناري آزاد شوند. البته استفاده از اين سينك‌ها باعث مي‌شود كه تعداد هاردديسك‌ها به سه عدد كاهش پيدا كند. پنل پشتي نيز همانطور كه گفته شد مجهز به فن 12 سانتي‌متري است و حفاظ به كار رفته براي آن از جنس آلومينيوم بدنه است. اين نكات ريز مانند فنس استفاده شده براي فن، حفاظ درايوهاي نوري يا لولاها و كاور پاور كه همگي از آلومينيوم هستند با وجود اينكه قيمت تمام شده محصول را افزايش خواهند داد اما استحكام و مقاومت آن را تضمين مي‌كنند. به اين ترتيب مي‌توان گفت در بدنه غير از آلومينيوم هيچ آلياژ ديگري استفاده نشده است. در برخي قسمت‌ها كه امكان برخورد دست هنگام نصب قطعات به لبه‌هاي بدنه وجود دارد روكش‌هاي لاستيكي قرار دارند و مانع از آسيب ديدن كاربر مي‌شوند.
جريان هوا
در اين كيس سه فن ديده مي‌شود. دو فن جلو و عقب كه هر دو 12 سانتي‌متري و بلبرينگي هستند و يك فن 25 سانتي‌متري كه روي كاور بغل قرار گرفته است. جريان هوا از پنل جلويي به سمت پنل پشتي هدايت مي‌شود كه در اين كار فن جلويي و فن كناري مهم‌ترين نقش را دارند وظيفه فن پشتي نيز انتقال هواي گرم شده به بيرون است. با اين حال قرار گرفتن سينك‌هاي هاردديسك روبه‌روي فن جلويي مي‌تواند بازده كلي آن را كاهش دهد.
نتيجه‌گيري
گالاكسي يك كيس حرفه‌اي است و قرار گرفتن آن در گروه محصولات High-end انتظارات زيادي ايجاد مي‌كند با اين حال مي‌توان گفت اين مدل اغلب انتظارات از يك كيس حرفه‌اي را برآورده خواهد كرد. بدنه محكم و سبك، تهويه مناسب و امكانات جانبي قابل توجه از نكاتي هستند كه اين محصول را از سايران متمايز مي‌كند. ضمن اينكه اگر جزئي‌تر به آن نگاه كنيم كيفيت بدنه آلومينيومي و توجه به نكاتي مانند سينك‌هاي خنك‌كننده هاردديسك‌ها، لرزه‌گير كاورهاي كناري و حتي محفظه خروج پاور از امتيارات آن محسوب مي‌شوند.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 368]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن