تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815162887




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيشنهاد ساكاشويلي براي حل مناقشات روسيه - گرجستان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پيشنهاد ساكاشويلي براي حل مناقشات روسيه - گرجستان
در پي افزايش تنشهاي ميان تفليس و روسيه، رئيس جمهوري گرجستان پيشنهاد مذاكره مستقيم كشورش با روسيه را با هدف پايان دادن به مناقشات اخير ميان دو طرف ارائه كرد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از ايتارتاس،"ميخائيل ساكاشويلي"، خواستار آغاز رايزنيهاي روسيه و گرجستان به منظور تغيير شكل تركيب نيروهاي حافظ صلح در منطقه آبخازيا شد.

ساكاشويلي كه در نشست شوراي امنيت ملي گرجستان سخن مي گفت، اظهار داشت : پس از گزارش كارشناسان سازمان ملل متحد درباره حادثه هواپيماهاي شناسايي در آبخازيا، ديگر كاملا مشخص شده است كه تركيب اين نيروها در منطقه بايد تغيير پيدا كند. اين تصميم گيري بسيار سخت است و نياز به رايزنيهاي فعالي با شركاي غربي ما و البته به مقامهاي روسي و به ويژه با رئيس جمهوري جديد آن دارد.

وي افزود : روسيه داراي رئيس جمهوري جديدي شده كه قرار است در تاريخ 7 و 6 ماه ژوئن ( 17 و 18 خرداد ) با او ملاقاتي داشته باشم. ضروري است كه تصميم رئيس جمهوري سابق روسيه مبني بر برقراري روابط با آبخازيا كه تصميمي كاملا غير قانوني است، لغو شود. در حال حاضر وضعيت منطقه بسيار پيچيده شده و مسلما نمي توان در چنين شرايطي باقي ماند.

به گزارش مهر، تنشها بين روسيه و گرجستان طي هفته هاي اخير به سبب تصميم ماه گذشته مسكو مبني بر افزايش سطح روابط با آبخازيا و همچنين منطقه جدايي طلب "اوستيا" افزايش يافته است.

گرجستان پيشتر روسيه را متهم كرده بود كه در راستاي حمايت از دو منطقه اوستياي جنوبي و آبخازيا با استفاده از جنگنده هاي ميگ خود، اين هواپيماها را سرنگون كرده است.

منطقه آبخازيا و اوستيا دو منطقه جدا شده از گرجستان و خواهان استقلال از اين كشورهستند و به همين سبب، روسيه از اين دو منطقه حمايت مي كند.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 278]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن