تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چهل روز خود را براى خدا خالص كند چشمه هاى حكمت از قلب وى بر زبانش جارى مى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816349575




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

واكنش جدي روسيه و حل يكباره مناقشات بر سر اين منطقه


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: واكنش جدي روسيه و حل يكباره مناقشات بر سر اين منطقه
تصميم به حمله روسيه در حالي است كه حامي اصلي گرجستان(آمريكا) با اعلام سقوط مركز اوستياي جنوبي قصد برگزاري جلسه فوري در شوراي امنيت براي جلوگيري از واكنش بعدي روسيه را داشته تا دست روسيه و مسئولان اوستيا را از تسلط بر اين منطقه كوتاه و آتش بس اعلام شود.
در حالي كه خبرها حكايت از ادامه در گيري ها بين نيروهاي گرجستان و روسيه و سقوط مركز اوستياي جنوبي دارد، كارشناسان اعتقاد دارند روسيه به دنيال حل يك باره بحث مناطق جدايي طلب اوستيا و آبخازيا است.

به گزارش خبرنگار سرويس ببن الملل تابناك، با توجه به ادامه درگيري ها و خط و نشان هايي كه دول گرجي و روسي براي يكديگر كشيده اند، روسيه قصد دارد اقدام به حل يك باره مناقشات بر سر آبخازيا و اوستياي جنوبي، كند.

اين درگيري ها از آن جا آغاز شد كه نيروهاي نظامي گرجي وارد منطقه جدايي طلب اوستياي جنوبي شده و قصد تصرف و اتصال اين بخش را به كشور گرجستان داشتند كه به دليل درگيري با نيروهاي روسي و ممانعت مردم اوستياي جنوبي، اين درگيري ها منجر به كشته شدن مردم و نيروهاي حافظ صلح، شد.

در ادامه درگيري ها، تانك‌ها و توپخانه‌هاي روسي امروز جمعه مراكز و پايگاههاي گرجستان در اطراف شهر " تسخين‌والي" مركز جدايي‌طلب اوستياي جنوبي را نابود كردند.

دبير شوراي امنيت ملي گرجستان نيز به خبرگزاري فرانسه گفت: در بمباران هواپيماهاي روسيه كه پايگاه "مارنيولي" در شرق اين كشور را هدف قرار داد، تعدادي از نظاميان گرجي كشته شدند.

به عقيده كارشناسان امور بين الملل منطقه قفقاز، روسيه كه پس از اعلام استقلال و قصد جدايي اين منطقه از كشور گرجستان را داشت، و همواره از استقلال اين منطقه حمايت كرده، اين بار قصد دارد اين درگيري ها را ادامه داده و تا پايان حل اين مسئله و استقلال كامل آبخازيا و اوستيا، از تلاش فرو نگذارد.

در اين حين نيروهاي گرجي به مدت سه ساعت اعلام آتش بس نمودند تا روسيه بتواند كشته ها و زخمي هاي خود را از منطقه خارج نمايد.

با توجه به هشدار پوتين و مدودوف درباره اوستياي جنوبي به گرجستان، احتمال حمله وسيع روسيه و از اشغال درآوردن منطقه تحت تصرف گرجستان وجود دارد تا براي آخرين بار مناقشات بر سر اين منطقه را پايان بخشد و اين تصميم در حالي صورت مي گيرد كه حامي اصلي گرجستان، به عبارت بهتر آمريكا با اعلام سقوط مركز اوستياي جنوبي قصد برگزاري جلسه فوري در شوراي امنيت براي جلوگيري از واكنش بعدي روسيه را داشته تا دست روسيه و مسئولان اوستيا را از تسلط بر اين منطقه كوتاه و آتش بس اعلام شود.

گفتني است، آخرين اخبار از منطقه حاكيست، يگان ارتش 58 وزارت دفاع فدراسيون روسيه در آستانه تسخينوالي قرار دارد تا به پاسداران صلح روسيه در منطقه مناقشه گرجستان-اوستيا كمك كند همچنين مدوديف طي نشست اضطراري شوراي امنيت فدراسيون روسيه در كرملين گفت: "بعنوان رئيس جمهور من متعهد به دفاع از جان و ارزش هاي اتباع خود هستم، هر كجا كه آنها باشند".

وي اعلام داشت: روسيه همواره ضامن امنيت مردم قفقاز بوده و خواهد بود. گرجستان به مردم بيگناه و پاسداران صلح روسيه در اوستياي جنوبي حمله كرده است. پاسداران صلح گرجستان بسوي پاسداران صلح روسيه تيراندازي كرده اند، در صورتي كه مي بايست به همراه آنها به ماموريت خود عمل كرده و حافظ صلح باشند.

مدويديف افزود كه اقدامات گرجستان نقض فاحش حقوق بين الملل و اعتبارنامه هايي است جامعه جهاني براي روسيه صادر كرده است.

سابقه درگيري بين اوستيا و گرجستان
در زمان اتحاد جماهير سوسياليستي شوروي اوستياي جنوبي استاني خودمختار در تركيب گرجستان بود. در سال 1991 "ازوياد گامساخورديا" اولين رئيس جمهور گرجستان خودمختاري هاي اوستياي جنوبي را كم كرد. مقامات اوستيا كه با اين تصميم موافق نبودند، مقاومت مسلحانه نشان دادند. پس از مناقشه مسلحانه كه تا سال 1992 ادامه داشت، گرجستان كنترل بر اين منطقه را از دست داد.

اوستياي جنوبي قصد دارد كه بعنوان يك جمهوري مستقل برسميت شناخته شود، اما گرجستان آن را بخشي از خاك خود مي داند و به آن خودمختاري گسترده را پيشنهاد مي دهد. صلح در منطقه مناقشه توسط نيروهاي مختلط پاسدار صلح حفظ مي شود كه مركب از سه گردان روسي، گرجي و اوستياي شمالي است. در تركيب هر يك از گردان ها 500 نفر قرار دارند.

لازم به ذكر است، رئيس جمهور گرجستان به شدت تحت حمايت دولت آمريكا بوده و بعد ار انقلاب مخملي كه با هدايت و حمايت دولت آمريكا در گرجستان شد، ساكاشويلي رئيس جمهور اين كشور شده و در انتخابات چندي پيش كه در اين كشور انجام شد، شويلي توانست رسما قدرت را به دست بگيرد گذشته از اين مسائل، مسكو از نزديك شدن گرجستان به آمريكا و سازمان ناتو و گسترش اين سازمان به نزديكي مرزهاي خود ناخرسند است و همواره تمام سعي خود را براي جلوگيري از اين عمل انجام داده است.
 شنبه 19 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن