تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814747112




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش آموزش علوم سياسي - 5روابط بين‌الملل عرصه تغيير و تحول است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: همايش آموزش علوم سياسي - 5روابط بين‌الملل عرصه تغيير و تحول است
عضو هيئت علمي دانشگاه تهران در همايش آموزش علوم سياسي در ايران گفت: روابط بين الملل عرصه تغيير و تحول است و آموزش آن نيز بايد همراه اين تغييرات صورت پذيرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر ديروز سه شنبه 7 خرداد در نشست سوم همايش آموزش علوم سياسي در ايران كه به موضوع سياست بين الملل و مطالعات منطقه اي اختصاص داشت ، استادان و محققان اين رشته از جمله دكتر بهرام مستقيمي، دكتر ماندانا تيشه يار و دكتر بهاره سازمند ، به تشريح جنبه ها و ابعاد مختلف اين شاخه از علوم سياسي و وضعيت آموزش آن پرداختند.

در آغاز دكتر بهرام مستقيمي عضو هيئت علمي دانشگاه تهران در مورد كاركردهاي آموزش روابط بين الملل صحبت كرد.

وي سخن خود را با پرسش از دليل آموزش روابط بين الملل آغاز كرد و گفت: آموزش در جامعه صورت مي گيرد و جامعه به عنوان يك سيستم اولا نيازمند عناصر مادي و افراد است و ثانيا اين عناصر مادي بايد كيفيتهايي داشته باشند كه سامانه ادامه پيدا كند براي كسب اين كيفيت ها بايد آموزش ببينند. لذا هدف از آموزش روابط بين الملل تهيه نيروي انساني براي بهبود و سامان بخشيدن به روابط بين الملل است.

وي در ادامه گفت: چون وضعيتي كه در آن هستيم دگرگون مي شود، انسانها و آموزشي كه به آنها داده مي شود نيز بايد تغيير كند و لذا بايد براي نيازهاي روز به روز متغير، آموزشهاي جديد ارائه شود تا نيروهاي انساني بتوانند نيازهاي جديد را تأمين كنند.

مستقيمي تأكيد كرد: در آموزش روابط بين الملل، تغييرات عرصه بين الملل ، برجسته شدن و كمرنگ شدن مسائل بين المللي و مباحث نو بايد همواره لحاظ شود.

وي در ادامه به ساير مخاطبان روابط بين الملل گفت: مخاطب غير دانشجو نيز بايد بتواند از دانش روابط بين الملل بهره گيرد. به همين سبب بايد نيازهاي نهادهاي غير دانشگاهي در عرصه بين الملل سنجيده شود. آموزش روابط بين الملل در كنار تخصص دادن بايد جامعه پذيري در عرصه بين الملل راه هم مد نظر قرار دهد.

در ادامه ماندانا تيشه يار، دانشجوي دكتري مطالعات بين الملل دانشگاه جواهر لعل نهرو هندوستان به بررسي تطبيقي آموزش رشته روابط بين الملل در ايران و هندوستان پرداخت.

دكتر بهاره سازمند استاد گروه علوم سياسي دانشگاه يزد نيز در مقاله اي كه به همايش ارسال كرده بود پيرامون مطالعات منطقه اي به عنوان حوزه مغفول علوم سياسي و روابط بين الملل در ايران مطالبي را طرح كرد.

وي در مقاله خود با اشاره به اهميت رشته مطالعات منطقه به عنوان يكي از شاخه هاي علوم سياسي در ساير كشورها گفت: متأسفانه در ايران، اين گزارش نسبت به ديگر گرايشهاي كلان رشته علوم سياسي و روابط بين المللب مغفول مانده و به اين حوزه مطالعاتي كه بيانگر تخصصي تر شدن رشته هاي دانشگاهي است ، توجه چنداني نمي شود.

وي در پايان ضمن اشاره به دلايل كم اهميت گرفته شدن اين گرايش ، در دو سطح خرد و كلان چون برنامه ريزي درسي، عدم توجه به دروس مربوط به مطالعات منطقه اي ، ساختار فعلي دانشگاههاي كشور ، كمبود و حتي نبود نيروي متخصص در اين زمينه و نيز كمبود منابع اين گرايش ، راهكارهايي براي بهبود اين وضعيت ارائه كرد.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1845]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن