تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه روزه او را از غذاهاى مورد علاقه‏اش باز دارد برخداست كه به او از غذاهاى بهشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820952181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ژاپن ميزان كمكهاي رسمي توسعه‌اي خود به آفريقا را افزايش مي‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ژاپن ميزان كمكهاي رسمي توسعه‌اي خود به آفريقا را افزايش مي‌دهد
توكيو- نخست وزير ژاپن روز چهارشنبه متعهد شد، اين كشور ميزان ارايه كمكهاي رسمي توسعه‌اي يا او. دي . اي خود را به كشورهاي آفريقايي را به دو برابر افزايش دهد.

به گزارش تلويزيون سراسري ژاپن (ان .اچ .كي )، ياسوئو فوكودا امروز چهارشنبه در مراسم آغاز بكار چهارمين كنفرانس بين‌المللي توكيو براي توسعه آفريقا ( ‪ )TICAD‬در شهر بندري يوكوهاما در مجاورت توكيو، اين مطلب را عنوان كرد.

به گزارش ايرنا به نقل از ان .اچ .كي ، فوكودا، متعهد شد كه ژاپن ارايه كمكهاي رسمي توسعه‌اي خود را به كشورهاي آفريقايي به ميزان يك ميليارد و ‪ ۸۰۰‬ميليون دلار در طي پنج سال آينده افزايش خواهد داد.

وي گفت : مهمترين مساله براي رشد اقتصادي كشورهاي واقع در قاره آفريقا، بهبود زيرساختهاي اين كشورها است .

فوكودا، افزود: بانك همكاريهاي بين‌المللي ژاپن (‪ , )JBIC‬در نظر دارد تا به ميزان دو ميليارد و ‪ ۵۰۰‬ميليون دلار فاينانس طرحهاي بخش خصوصي را در زمينه‌هاي منابع طبيعي در كشورهاي آفريقايي بر عهده گيرد.

وي خاطرنشان كرد: فعاليتهاي بخش خصوصي در كشورهاي قاره آفريقا يك مساله حياتي براي رشد اقتصادي آفريقا محسوب مي‌شود.

نخست وزير ژاپن ضمن ابراز نگراني از افزايش مواد غذايي در جهان و تاثير آن بركشورهاي آفريقايي و در حال توسعه ، متعهد شد كه ژاپن براي كمك به اين كشورها كه از افزايش جهاني مواد غذايي رنج مي‌برند، كمك اضطراري غذايي را به ارزش ‪ ۱۰۰‬ميليون دلار ارايه كند.

در مراسم آغاز بكار اين كنفرانس سه روزه بيش از دو هزار و ‪ ۵۰۰‬نفر از جمله رهبران بيش از ‪ ۴۰‬كشور از مجموع ‪ ۵۲‬كشور آفريقايي عضو اتحاديه آفريقا ، نهادهاي بين‌المللي چون سازمان ملل ، بانك جهاني و نمايندگان برخي كشورها كه به جمع كشورهاي كمك‌كننده پيوسته اند، نظير چين و هند حضور دارند.

از جمله محورهاي مهم مورد بررسي در اين نشست تسهيل روند رشد اقتصادي در آفريقا، ارتقاي سطح تلاشهاي بين‌المللي براي جلوگيري مردم از درگيريها و بيماريها و همچنين بكارگيري اقداماتي براي مقابله با گرمايش جهاني و تغييرات آب و هوايي در اين قاره است .

به دنبال افزايش بهاي مواد غذايي در جهان به ويژه در قاره آفريقا ، يكي از محورهاي مورد مذاكره در اين نشست ، بررسي راههاي توسعه توليد غلاتي چون برنج در اين منطقه است .

انتظار مي‌رود،در پايان اين نشست سه روزه بيانيه يوكوهاما با ارايه اقداماتي براي بهبود شرايط اقتصادي كشورهاي واقع در قاره آفريقا صادر شود آساق /‪**۳/۲۸۰‬شبك **‪۱۵۱۲ ** ۱۵۲۷‬
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 280]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن