تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هیچکس تا زبانش را نگه ندارد از گناهان در امان نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820953111




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نخست وزير ژاپن با رهبران آفريقايي ديدار مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نخست وزير ژاپن با رهبران آفريقايي ديدار مي‌كند
توكيو- ياسوئو فوكودا نخست وزير ژاپن با ‪ ۱۶‬رهبر كشورهاي آفريقايي شركت كننده در چهارمين كنفرانس بين‌المللي توكيو براي توسعه آفريقا ديدار مي كند.

چهارمين كنفرانس بين‌المللي توكيو براي توسعه آفريقااز فردا (چهارشنبه ) به مدت سه روز در شهر بندري يوكوهاما در مجاورت توكيو با حضور رهبران بيش از ‪ ۴۰‬كشور آفريقايي آغاز بكار مي‌كند.

به گزارش روز سه شنبه تلويزيون سراسري ژاپن (ان .اچ .كي )، فوكودا در نخستين ديدار خود، امروز با عمر بانگو اونديمبا رييس جمهور ي كشور آفريقايي گابن ديدار و در مور مسايل مورد علاقه دو كشور گفت و گو و تبادل نظر كرد.

فوكودا قرار است در مراسم آغاز بكار اين كنفرانس بين‌المللي به طور رسمي اعلام كند كه ژاپن ميزان كمك‌هاي رسمي توسعه‌اي خود به آفريقا را به دو برابر سطح كنوني و به ميزان ‪ ۲۰۰‬ميليارد ين در طي پنج سال آينده افزايش مي‌دهد.

كمك‌هاي رسمي توسعه‌اي يا او.دي .اي يكي از ابزارهاي موثر در سياست خارجي ژاپن محسوب مي‌شود كه درسال جاري مالي براي نهمين سال متوالي با كاهش روبرو شده است .

ژاپن درنظردارد براي افزايش ميزان كمكهاي رسمي توسعه‌اي آفريقا از ميزان اين نوع كمكها به كشورهاي آسيايي بكاهد.

كمك‌هاي رسمي توسعه‌اي ژاپن به كشورهاي خارجي اساسا در بخش‌هاي كمك هاي فني ، ارايه وام‌هاي كم بهره يني براي توسعه كشورها و همچنين همكاري با سازمانهاي بين‌المللي از جمله سازمان ملل است .

به گزارش ايرنا به نقل از ان .اچ .كي ، فوكودا در ديدار با رييس جمهور گابن ، خاطرنشان كرد: كمك‌هاي رسمي توسعه‌اي كه ژاپن قرار است به گابن ارايه كند ، بر موضوعات زيست محيطي و ماهيگيري در اين كشور متمركز است .

نخست وزير ژاپن امروز همچنين با پاول كاگامه رييس جمهور كشور آفريقايي رواندا ديدار و گفت و گو كرد.

فوكودا در اين ديدار از رييس جمهور رواندا به دليل حمايت اين كشور از عضويت غيردايم ژاپن در شوراي امنيت سازمان ملل كه قرار است در سال جاري ميلادي راي‌گيري در اين زمينه انجام شود، قدرداني كرد.

اين گزارش مي‌افزايد: فوكودا همچنين قراراست در حاشيه كنفرانس بين المللي توكيو براي توسعه آفريقا(‪ )TICAD‬در يوكوهاما با ديگر روساي جمهور كشورهاي آفريقايي شركت‌كننده در اين نشست ديدار و گفت و گو كند.

كنفرانس توسعه آفريقا نخستين بار در سال ‪ ۱۹۹۳‬ميلادي به ميزباني ژاپن در توكيو پايتخت اين كشور با همكاري برخي سازمانهاي بين‌المللي از جمله سازمان ملل متحد،برنامه توسعه ملل متحد (‪ )UNDP‬و بانك جهاني و با تمركز بر اهميت قاره آفريقا و ضرورت توسعه آفريقا آغاز بكار كرد.

اين كنفرانس كه پس از آن به نام كنفرانس توكيو براي توسعه آفريقا معروف شد ، هر پنج سال يكبار برگزار مي‌شود و فردا چهارمين دوره آن برگزار خواهد شد.

موضوع كنفرانس امسال به سوي آفريقاي پرطراوت : قاره موفقيت و اميدواري است و ارتقاي رشد اقتصادي در آفريقا، ايجاد اعتماد در خصوص امنيت بشري در راستاي دستيابي به اهداف توسعه هزاره و تحكيم صلح و ثبات و توجه به مسايل زيست محيطي و موضوعات مرتبط با تغييرات آب و هوايي از جمله محورهاي اساسي مورد بررسي و تبادل نظر در اين نشست بين‌المللي است .
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 247]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن