تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815655742




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كانديداي اصلي كارگزاران در انتخابات 88 لو رفت


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: كانديداي اصلي كارگزاران در انتخابات 88 لو رفت
اين پاسخ ها روشن مي كند حزب كارگزاران در صورتي كه باور كند در رقابت محمد هاشمي با احمدي نژاد شكستي سخت تر از بار اول خواهد خورد، از كدام نامزد احتمالي حمايت خواهد كرد؟
وقتي مجري برنامه مثلث شيشه اي اعلام كرد مهمان دوشنبه شب اين برنامه هاشمي رفسنجاني است، لحظاتي طول كشيد تا تمام كساني كه متعجب شده بودند، به شيطنت مجري اين برنامه پربيننده كه با حذف نام كوچك مدعو خود آنها را به اشتباه انداخته بود، پي ببرند. اما گويا چندان هم اين قصه تصادفي نبود، چه آنكه حضور محمد هاشمي در برنامه ثابت كرد او به نمايندگي از برادر خود دعوت شده است.

به گزارش رجانيوز، برنامه مثلث شيشه اي كه با چالش هاي معروفش، ميزبان برادر هاشمي رفسنجاني بود، با پخش تصويري از رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در كنار دريا در حاليكه با لباس نيمه رسمي به افق نگاه مي كرد، اين فرصت را به محمد هاشمي داد كه تمجيدهاي فراوان از برادرش داشته باشد و پس از آن از وي پرسيد كه آيا افسوس نخورده است كه برادرش بيشتر از او مطرح بوده است؟

مجري برنامه با سؤالهايي از اين قبيل بارها اين فرصت را به اين عضو ارشد حزب كارگزاران داد كه خود را نسخه مشابه نامزد شكست خورده در انتخابات سال 84 معرفي نمايد و پس از آن پرسيد كه شنيده‌ايم كانديداي رياست جمهور آينده مي‌شويد، آيا تأييد مي‌كنيد؟ محمد هاشمي پاسخ اين مسئله را بسته به شرايط دانست و تأكيد كرد همه چيز در عالم احتمالات، امكان دارد. با اصرار مجري برنامه كه در اين برنامه بايد شفاف پاسخ داد و طرح مجدد اين سؤال كه "آيا تكذيب مي‌كنيد يا تأييد؟ جواب روشن بدهيد"، گفت: در اين طور مواقع پاسخ شفاف گفته نمي‌شود و همانطور كه گفتم بستگي به شرايط دارد، در عالم احتمالات همه چيز ممكن است.

اين برنامه كه به نظر مي رسد كاركردي تبليغاتي براي اعلام كانديداتوري محمد هاشمي در انتخابات رياست جمهوري 88 داشت، تصوير مشابهي از روزهاي ابتدايي سال 84 را به نمايش گذاشت كه اكبر هاشمي رفسنجاني مكرراً جوابي مبهم درباره حضور خود در انتخابات مي داد و همه چيز را به آينده موكول مي كرد تا سرانجام شروطي براي عدم حضور خود گذاشت كه از آن جمله عدم حضور كساني بود كه از حضورشان احساس خطر مي كرد. پس از اين اظهار نظر روشن، احمد توكلي از حضور در انتخابات كناره گيري كرد تا فضا براي رقابت نيروهاي جديد مهيا شود اما هاشمي پا به عرصه انتخابات گذاشت.

با راهيابي هاشمي رفسنجاني و احمدي نژاد به مرحله دوم، رايزني هاي گسترده اي شكل گرفت و حتي بسياري از احزاب به شدت منتقد وي از او حمايت كردند. گروه هايي همچون تحكيم وحدت و حزب مشاركت. دبير كل حزب مشاركت در مصاحبه با روزنامه الحيات از تبادل نامه‌ها و پيامهايي سري ميان اين حزب و هاشمي رفسنجاني در زمينه شيوه عمل دولت آينده و قوه مجريه در صورت پيروزي رفسنجاني در انتخابات خبر داد و از لابلاي ديگر اخبار نيز مشخص شد هاشمي تمام تلاش خود را براي شكست رقيب به هر قيمتي به كار بسته است؛ اما برغم صف آرايي گروه هاي سياسي در پشت سر وي، احمدي نژاد توانست آرايي حدود دو برابر او به دست آورد و رييس جمهور كشور شود. گويي هاشمي خود زودتر از ديگران شكستش را باور كرده بود كه عطريانفر با عنوان "دستيار هاشمي" در روز سوم رقابت براي مرحله دوم در مصاحبه با خبرگزاري فرانسه خبر داد رفسنجاني متن نامه انصراف خود را نوشت ولي در نهايت و پس از فشار همراهان و ملتزمان خود، از ارسال آن منصرف شد.

صبح سوم تير بر همگان نتيجه انتخابات مشخص بود و هاشمي پس از انداختن رأي خود در مصاحبه با خبرنگاران گفت "فكر نمي‌كنم اگر رقيب من در انتخابات پيروز شود، مشكلي براي كشور پيش آيد چون ما در هر حال در صحنه هستيم و از كشورمان و انقلابمان دفاع مي‌كنيم." اين به معناي اعلام تداوم رقابت بود. از آن تاريخ اغلب ناظران عرصه سياسي اذعان دارند كه رقابت هاي سال 84 همچنان ادامه دارد اما قانون مانع حضور مجدد هاشمي رفسنجاني به دليل كهولت سن وي است. اينجاست كه مي توان از ورود برادر كوچكتر كه با ژست هاي مشابه برادر بزرگتر حرف مي زند، مي خندد و شوخي مي كند، رمزگشايي كرد.

رد پاي اين موضوع را مي توان در اخبار روزهاي پس از شكست اكبر هاشمي رفسنجاني در تيرماه 84 به روشني يافت. خبرگزاري فرانسه در گزارشي كه در آن تاكيد دارد "تحليلگران سياسي ايران معتقدند اكبر هاشمي رفسنجاني كه در 25 سال گذشته يكي از متنفذترين سياستمداران ايران تلقي مي‌شد، هرچند اكنون پس از باخت خود در انتخابات رياست‌جمهوري ايران فضاي كمتري براي عمل دارد اما هنوز فرو نريخته است" از قول كرباسچي دبيركل حزب كارگزاران و از نزديكان وي مي نويسد "رفسنجاني در فكر كناره گيري از حكومت نيست زيرا خود در تشكيل آن سهم داشت " و با بسيار بالا دانستن روحيه هاشمي و اينكه او مي‌تواند همچنان تاثير‌گذار باشد، به ناگاه و بدون تناسب با بحث قبلي خود مي گويد " فكر نمي‌كنم كسي كاري عليه خانواده او انجام دهد و اگر مي‌خواستند كاري بكنند تا الآن كرده بودند."

محمد هاشمي كه در دوران رياست جمهوري برادر با عنوان رييس صداوسيما در كابينه حضور داشت، پس از بركناري، معاونت وزير امورخارجه وقت (ولايتي) شد و هم اكنون نيز به عنوان عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در كنار برادر بزرگتر حضور دارد.

او در ادامه در خصوص رقيبان احتمالي آينده خود نيز كه قرار بود، پاسخ هاي يك كلمه اي بدهد، محمدباقر قاليباف را عنصر فعال و علاقمند به خدمت دانست و درباره «علي لاريجاني» به بيان همكار قبل و بعد از خود در صداوسيما اكتفا كرد. محمد هاشمي همچنين «غلامعلي حدادعادل» را اديب خواند و گفت حدادعادل اديبي است كه كمتر از سياست مي‌داند. اين پاسخ ها روشن مي كند حزب كارگزاران در صورتي كه باور كند در رقابت محمد هاشمي با احمدي نژاد شكستي سخت تر از بار اول خواهد خورد، از كدام نامزد احتمالي حمايت خواهد كرد؟
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 239]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن