تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816484744




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به عملكرد يكساله ساركوزي در زمينه مهاجرت - 2


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نگاهي به عملكرد يكساله ساركوزي در زمينه مهاجرت - 2
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): پاريس - ... در اين ميان 35 درصد مهاجرين يا يك ميليون و هفتصد هزار نفر از اين خارجيان مربوط به 25 كشور حوزه اتحاديه اروپا بوده كه پيش از اين اغلب از كشورهاي اسپانيا، ايتاليا و لهستان و پرتغال وارد فرانسه مي شدند ولي در چند سال اخير اتباع كشورهاي اروپاي شرقي جاي آنها را گرفته اند.


يك و نيم ميليون نفر از اين مهاجرين اتباع مغرب عربي در شمال افريقا يا كشورهاي سه گانه الجزاير، تونس و مراكش هستند و نزديك ششصد هزار نفر نيز از مهاجرين آفريقاي سياه را نيز بايد به آنها اضافه كرد.
نزديك به هشتصد و پنجاه هزار مهاجر ديگر را بايد آسيايي هايي به شمار آورد كه شمار چينيان و ترك ها در آن قابل توجه و رو به افزايش است .
عمده مهاجران در منطقه پاريس بزرگ و اغلب در شرق و شمال اين شهر اسكان دارند و از هر شش فرانسوي در كل منطقه پاريس يك نفر خارجي است .
منظور از خارجي كساني هستند كه متولد اين كشور نباشند ولي فرزندان آنها كه متولد فرانسه اند در آمارها خارجي به شمار نمي روند.
ميزان تحصيلات اين افراد در دو دهه گذشته رو به ارتقا بوده و امروز يك چهارم خارجي ها ديپلم دانشگاهي دارند كه اين رقم چهار برابر همين آمار دردهه هشتاد است .
باوجود اين كه در سالهاي گذشته از ميزان متقاضيان پناهندگي در فرانسه 16 درصد كاسته شده است ولي هنوز فرانسه درميان كشورهاي اروپايي به سرزمين پناهندگان شهرت داشته و بيشترين متقاضي را دارد.
درميان مهاجران هنوز انگيزه هاي اقتصادي وآشنايي با زبان فرانسه به عنوان دوانگيزه مهم ورود واقامت درفرانسه باقي مانده است .
سياست مهاجرت ساركوزي چنانكه اشاره شد در واقع ادامه سياست هاي او در زمان تصدي وزارت كشور بود با اين تفاوت كه در آن زمان ساركوزي نمي توانست به دليل رياست شيراك بر اليزه و نزديكي او به جهان اسلام و اعراب آن گونه كه مي خواست سياست هاي مورد نظر خود را عريان به نمايش بگذارد و امروز دست ساركوزي بيشتر باز است .
كارنامه ساركوزي در اين يك سال رياست جمهوري از نقطه نظر مهاجران و انجمن هاي انسان دوستانه و حقوق بشري چندان مثبت نيست و او با اقدامات سرمايه سالارانه و مهاجر ستيزانه خود، در اين حوزه سيمايي نامطلوب از خود نشان داده است .
ساركوزي دراين يك سال به همان اندازه كه براي سرمايه داران وبزرگ مالكان معافيت هاي مالياتي ترتيب داده است به همان اندازه در برابر خارجيان ، مهاجرين و پناهندگان ايستاده و از حقوق و مزاياي آنان كاسته است .
نخستين قانون پيشنهادي او به مجلس براي تصويب در مورد كار، اشتغال و قدرت خريد به عنوان نخستين گام اصلاحات اقتصادي دولت ، به "كادوي (هديه ) مالياتي " به ثروتمندان تعبير شد كه او از حلقوم فقرا بريده و به اغنيا داده است .
با وجود اين كه انتظار مي رفت اين سياست كاهش مالياتي براي ثروتمندان ، رونق اقتصادي براي فرانسه و افزايش قدرت خريد براي مردم عادي ببار آورد ولي با گذشت يك سال از اين قانون آثار معكوس آن براي مردم آشكار شده است .
قانون "بريس هورتفو"، "حق الحاق خانوادگي" يا "روگروپمان فاميليال" را محدود ساخت و بالاخره "تيري مارياني" نماينده عضو حزب راست حاكم فرانسه، تست ژنتيكي "دي.ان.آ." براي احراز هويت فاميلي مهاجران را به تصويب مجلس رسانيد.
ساركوزي در سال 2007 و با رسيدن به رياست جمهوري وزارتي به نام "وزارت مهاجرت ، ادغام و هويت ملي " ايجاد كرد و "بريس هورتفو" را به عنوان وزير براي تصدي آن بر گزيد.
در چهارم ماه ژوييه همان سال وزير جديد آقاي هورتفو طرحي قانوني را به شوراي وزيران براي مهار مسئله مهاجرت خارجيان به فرانسه ارايه كرد كه محور آن مخالفت با مهاجرت خانوادگي به اين كشور است .
متن قانوني مهاجرت كه در آغاز رياست جمهوري ساركوزي دررسانه هاي فرانسه مورد انتقاد و بررسي قرار گرفت ، چهارمين متن قانوني از زمان روي كار آمدن راست ها در سال 2002 به شمار مي رفت .
قانون مهاجرت گزينشي ساركوزي در 26 نوامبر 2003 و سپس قانون پناهندگي 10 دسامبر 2003 و سرانجام اصلاحيه قانون مهاجرت گزينشي در ژوييه 2006 پيشينه هاي اين غوغاي قانوني اند.
بنا بر اين قانون هر كسي درهر جاي جهان درخواست ويزا براي ورود خانوادگي به فرانسه مي كند بايد از آزمون زبان فرانسه سربلند بيرون آيد و ميزان آشنايي او با فرهنگ و زبان اين كشور مورد امتحان قرار گيرد.
اگر كنسولگري فرانسه تشخيص دهد متقاضيان ويزا بايستي يك دوره دو ماهه آموزش زبان را در همان كشور مبدا بگذرانند تا بتوانند به اخذ ويزا نايل شوند.
ارايه گواهي قبولي ، شرط اعطاي ويزاست و اخذ ويزا، تازه آغاز راه براي روندي است كه مي تواند به گرفتن اجازه اقامت خانوادگي در فرانسه منتهي شود كه به آن "روگروپمان فاميليال " گفته مي شود.
"قرارداد پذيرش و ادغام " نيز از اقدامات مربوط به همين سياست است كه والدين فرزندان تازه وارد را موظف مي سازد تا فرزندان خود را برابر با مقررات فرانسه آماده ورود و ادغام در اين جامعه سازند.
در صورت تخلف از اين روال قانوني مجازات هايي نيز براي مهاجرين پيش بيني شده است كه از آن جمله قطع كمك هاي اجتماعي دولت فرانسه به آنهاست و پيش از ارايه اين كمك ها سرپرست خانواده بايد راههاي درآمد مكفي را براي تمامي اعضاي خانواده ارايه و به تاييد مقامات فرانسه برساند.
بنا بر راي دادگاه حقوق بشر اروپايي ، فرانسه افراد رد درخواست شده پناهندگي را نيز به مرزها تحويل نخواهد داد و براي افرادي كه به كشور مبداء خويش بازگردانده مي شوند كمك هزينه بازگشت خواهد داد. ولي مصوبه وزارت مهاجرت ساركوزي مقرر داشته كه از افراد بازگشتي مشخصات هويتي كامل اخذ شده و براي آنها پرونده رايانه اي تشكيل شود.
اين شرايط و ضوابط مشكلات را هر روز براي خارجيان افزونتر از ديروز مي كرد و كساني كه پيش از اين تاريخ با مشكلات وارد فرانسه شده بودند و بطور روزانه درگير مشكل كار و معيشت بودند از اين پس با قوانين آهنين نيز بايد دست و پنجه نرم مي كردند.
گزارش رسانه هاي فرانسه از مناطق مهاجر پذير و شهرك هاي فرانسه نشان مي داد كه شرايط زيستي اين افراد بشدت غير قابل تحمل شده است و بسياري از آنها در شرايط جديد نه راه پيش دارند و نه راه پس .
بسياري از آنها ناگزيرند براي گرفتن يك اقامت قانوني خانوادگي " روگروپمان فاميليال " به كشور خويش بازگشته و دوباره در آنجا اين راه طاقت فرسا را از نو شروع كنند.
اطفال و دانش آموزان خانواده در يك سوي و شرايط پدري كه نه حق كار دارد و نه روي بازگشت به وطن آباء و اجدادي ، از ديگر سو خانواده ها را زير فشار گذاشته است .
دولت فرانسه از سويي داشتن كار و درآمد مستقل را يكي از شرايط اعطاي اقامت مي دانست و از سوي ديگر اجازه كار به مهاجران نمي داد، بنا بر اين آنها ناگزير بودند بدون مجوز رسمي و قانوني دولت و بطور غير قانوني به كار بپردازند.
ادامه دارد ....
1553
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 351]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن