تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از مكّه بر گردد و تصميم داشته باشد كه سال بعد هم به حجّ برود، بر عمرش افزو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813016876




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توليد ‪ ۹‬ماهه سيمان كشور برابر توليد هفت سال گذشته است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: توليد ‪ ۹‬ماهه سيمان كشور برابر توليد هفت سال گذشته است
داخلي. اقتصادي. سيمان.

وزير صنايع و معادن كشور گفت:توليد سيمان طي ‪۹‬ماهه گذشته در كشور برابر با ميزان توليد اين محصول طي سالهاي ‪ ۷۹‬تا ‪ ۸۶‬است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، "علي‌اكبر محرابيان" روز سه‌شنبه در مراسم بهره- برداري از خط توليد سوم شركت سيمان سپاهان اصفهان افزود: در ‪ ۹‬ماهه گذشته با اجراي‪ ۱۷‬طرح سيمان دركشور ظرفيت توليد اين محصول از‪ ۴۰‬ميليون تن با ‪۱۳‬ ميليون تن افزايش به ‪ ۵۳‬ميليون تن رسيده درحالي كه از سال ‪ ۷۹‬تا ‪ ۸۶‬سالانه دو ميليون تن به توليد سيمان كشور اضافه شده است.

وي اظهار اميدواري كرد:تا پايان خرداد ماه ميزان توليد سيمان در كشور به مرز ‪ ۵۵‬ميليون تن برسد.

وي اضافه كرد: دستيابي به ميزان توليد ‪ ۶۴‬ميليون تن سيمان تا پايان سال جاري در دستور كار قرار دارد كه در صورت همكاري سيستم بانكي علاوه بر تحقق اين هدف چشم‌انداز توليد‪ ۱۱۰‬ميليون تن سيمان تا سال ‪ ۹۲‬نيز محقق مي‌شود.

وي تصريح كرد: سرانه توليد سيمان كشور تا قبل از آغاز به كار دولت نهم حدود‪ ۴۵۰‬كيلوگرم بود اما اين رقم هم‌اكنون به حدود‪ ۹۲۰‬كيلوگرم يعني بيش از دو برابر، رسيده است.

محرابيان گفت: برخي شركت‌هاي توليد سيمان از صادر نشدن اين محصول ابراز نارضايتي مي‌كنند اما با توجه به كيفيت سيمان ايران هر وقت اين محصول در بازار جهاني عرضه شود بسرعت بازار مناسبي پيدا مي‌كند زيرا سيمان توليدي ايران جزو با كيفيت‌ترين توليدات جهان به شمار مي‌رود.

وي، تنوع بخشي در توليد سيمان را ضروري دانست و گفت: در برخي كشورها تا ‪ ۴۵‬تيپ سيمان توليد مي‌شود در حالي كه در ايران تنها ‪ ۹‬تيپ توليد مي‌شود كه اين امر باعث شده است براي برخي از موارد مصرف كه نياز به سيمان با كيفيت بالا نيست نيز محصول با كيفيت مصرف شود.

وي همچنين از تدوين طرح آمايش صنعت كشور خبر داد و گفت:بر اساس مطالعات صورت گرفته،توسعه صنايع دركشور به گونه‌ي نامتوازن انجام گرفته است و بايد با ارائه الگويي جديد همه‌مناطق كشور از مواهب توسعه صنعتي برخوردار شوند.

وزيرصنايع و معادن تصريح كرد:در قالب طرح آمايش ايجاد‪ ۸۰۰‬طرح بزرگ صنعتي دركشور در دستور كار قرار گرفته كه سهم اصفهان از اين صنايع ‪ ۶۵‬طرح است.

وي اظهار داشت:اعتبار ريالي و ارزي اين طرحها به‌طور كامل پيش بيني شده و در سه‌دسته طرحهاي مناطق محروم،نيمه‌برخوردار و برخوردار به اجرا درمي‌آيد كه براي حمايت از توسعه مناطق محروم برخي خدمات مانند زمين تقريبا به صورت رايگان در اختيار سرمايه‌گذاران قرار مي‌گيرد.

وي اضافه كرد: در سرمايه‌گذاري براي اين طرحها دارا بودن توجيه اقتصادي مورد توجه است و براي سرمايه‌گذاري، شركتهاي شهرستاني و استاني در اولويت پذيرش قرار گرفته‌اند.

محرابيان، ضريب انحراف برخورداري صنعتي مناطق برخوردار نسبت به مناطق محروم را ‪ ۱۸‬برابر دانست و گفت: با برنامه‌هاي تدوين شده انتظار داريم اين ضريب اختلاف به ‪ ۱۰‬برابر كاهش يابد.

در پايان اين مراسم،خط توليد سوم كارخانه سيمان سپاهان باظرفيت سه هزار و ‪ ۳۰۰‬تن با حضور وزير صنايع و معادن و مسوولان استان اصفهان مورد بهره برداري قرار گرفت.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 216]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن