تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيد بن خالد جُهَنى: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله از هيچ نمازى به نماز ديگر مشغول...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816858869




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درخصوص زلزله ، اقدامات خوبي در كلان شهرها انجام شده است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: درخصوص زلزله ، اقدامات خوبي در كلان شهرها انجام شده است
رئيس ستاد حوادث غيرمترقبه كشور گفت : شعار محوري ستاد حوادث كشور ،تشكيل سازمان مديريت بحران است كه محور اصلي آن ، توجه به دهياران مي باشد.
حسين باقري در گفتگو با سايت شبكه خبر، درباره اقدامات و آمادگي ستاد حوادث غيرمترقبه كشور گفت : در خصوص مسائل پيش بيني زلزله در كشور متناسب با عمر ساختمان ها و نوع مصالح و نقاط آسيب پذيري كه داريم برآوردي براي اين مجموعه انجام مي دهيم و خوشبختانه كارگروه مربوطه در مورد بحث زلزله اصلاحات خوبي را در كلان شهرها انجام داده است.

در تهران هم با توجه به اينكه اين مسئوليت به مديريت بحران شهر تهران واگذار شده بر همين اساس اقدامات در حال شكل گيري است .

وي در ادامه افزود : دوستان در وزارت دفاع روي نرم افزاري كار كردند كه در محلات اگر اتفاقي بيفتد متناسب با وضع موجود براساس جي پي اس اطلاعاتي را در اختيار ما قرار مي دهند و بر همين اساس ما پيش بيني هايي در خصوص مشكلاتي كه پيش خواهد آمد انجام داده و متناسب با آن امكاناتي را تدارك ديده ايم كه در كوتاه مدت شامل آموزش هايي است كه به هموطنان در قسمت آمادگي لازم و مانور زلزله داده مي شود.

در بخش مديران، بانك اطلاعاتي تدوين شده كه شامل 11 لايحه اطلاعاتي از ماشين آلات ، امكانات و مسائل مختلفي كه بر اثر حادثه به وجود مي آيد ، مي شود .

در پوشش هاي ارتباطي سيستمي جايگزين در نظر گرفته شده به نام شبكه بي تي اس كه سال گذشته در هفته كاهش بلاياي طبيعي افتتاح شد و دوستان ما در كار گروه مخابرات اين سيستم ارتباطي را برقرار كردند.

در جهت فرماندهي حادثه ، كانكت هاي فرماندهي بسياري در نظر گرفته شده كه در اختيار استان ها قرار خواهد گرفت .

همچنين بحث كنترل فرماندهي در صحنه را داريم كه با دوستان ارتش ، سپاه و بسيج جلساتي را گذاشتيم كه در حال برنامه ريزي هستند.

باقري همچنين تصريح كرد : در بخش امكانات امداد و نجات امسال و سال گذشته، براساس قانون بودجه رقم كلاني را يكجا در اختيار هلال احمر قرار داديم كه به همين علت انبارهاي هلال احمر اكنون تكميل است .

در استان هاي حادثه خيزمان هم براي تعدادي بالگرد قرارداد بسته شده ، چون تعداد بالگردهايمان كافي و متناسب با تعداد حوادث نبود ،كه به زودي از محل اعتبارات حوادث تحويل داده خواهد شد.

شعار محوري ستاد حوادث كشور با توجه به مصوبه اي كه چند روز پيش مرحله نهايي آن را پشت سر گذاشتيم و مجلس موافقت شوراي نگهبان را گرفت ، در جهت تشكيل سازمان مديريت بحران كشور است و اين لايحه به دولت ابلاغ شد .

وي در ادامه افزود: شعار محوري اين سازمان ، توجه به دهياران است كه در مراكز جمعيتي روستايي ما مستقر هستند و امكاناتي را از محل اعتبارات ستاد حوادث براي آنها در نظر گرفتيم كه در همان لحظات طلايي اوليه كه در حوادث بسيار مهم است اقداماتي توسط مسئولان محلي در زمان حادثه انجام شود تا از تلفات بيشتر جلوگيري به عمل آيد.

وي در ادامه خاطرنشان كرد : در بخش انجام تمرينات آمادگي براي زلزله سه قسمت مشغول كارند كه در بخش برگزاري مانور زلزله ، 140 هزار مركز آموزشي كشور و با شركت 20 ميليون دانش آموز در اين مانور به طور مستقيم شركت مي كنند.

بخش ديگر فعاليت ها آموزش هايي است كه در مواقع بحران در شوراي كلان شهرها انجام مي شود و همچنين آموزش هايي است كه توسط هلال احمر و بسيج محلات مختلف انجام مي شود.

در سطح بالاتري هم براي دانشجويان ، اساتيد و دانشمندان كشور همايش هايي برگزار مي شود كه امسال برگزاري همايش خاص زلزله و ايمني را داريم كه در 5 دي ماه يعني سالروز زلزله بم اين همايش برگزار مي شود .
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 207]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن