تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813021946




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گفتگو با مهر عنوان شد:حضور 13 درصد دانشجويان در كميته‌هاي تحقيقات / تقويت شبكه‌هاي همكارتحقيقاتي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در گفتگو با مهر عنوان شد:حضور 13 درصد دانشجويان در كميته‌هاي تحقيقات / تقويت شبكه‌هاي همكارتحقيقاتي
مسئول دفتر هماهنگي كميته هاي تحقيقات دانشجويي وزارت بهداشت از حضور 13 درصدي دانشجويان علوم پزشكي در كميته هاي تحقيقاتي خبر داد و گفت: بيش از 10 هزار دانشجوي علوم پزشكي در 46 كميته تحقيقات به فعاليت هاي تحقيقاتي مي پردازند.

دكتر محمدمهدي گلمكاني در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاري نهمين دوره كنگره ساليانه پژوهشي دانشجويان علوم پزشكي كشور براي نخستين بار به صورت مشترك از سوي دو كميته تحقيقات دانشجويي همدان و مشهد، افزود: اين امر نشان دهنده تعامل مناسب كميته هاي تحقيقات دانشجويي و حضور موثر دانشجويان در اين كميته ها است.

مسئول دفتر هماهنگي كميته هاي تحقيقات دانشجويي وزارت بهداشت يادآور شد: در نهمين دوره كنگره ساليانه پژوهشي دانشجويان علوم پزشكي كشور، ارتقاء فعاليت هاي دانشجويي در عرصه پژوهش مورد تأكيد قرار گرفت و از كميته ها خواسته شد كه با مراجعه به سايت هاي مربوطه نظرات خود را در مورد ارائه راهكارهاي مشاركت دانشجويان در نقشه جامع علمي كشور ارائه دهند.

وي استراتژي تقويت شبكه هاي همكار تحقيقات دانشجويي را يكي از برنامه هاي مهم وزارت بهداشت در بخش حمايت از كميته هاي تحقيقات دانشجويي برشمرد و گفت: شبكه هاي همكار تحقيقات دانشجويي دوره آزمايشي خود را با موفقيت طي كرده اند و در سال جاري نيز بايد برنامه هاي خود را به دفتر هماهنگي اعلام كنند.

گلمكاني خاطرنشان كرد: دبيرخانه هاي جديد شبكه هاي همكار تحقيقاتي 6 گانه جنوب، شمال، شرق، مركز، غرب و تهران تعيين شده اند كه در اين ميان شبكه هاي شمال، جنوب، شرق و تهران موفقيت بيشتري داشته اند و شبكه هاي غرب و مركز نيز نيازمند فعاليت و توجه بيشتر هستند.

وي ارائه برنامه يكساله از سوي شوراي راهبردي شبكه هاي همكار تحقيقات دانشجويي، ارتباط هر چه بيشتر با همه ذي نفعان پژوهش در منطقه شبكه مورد نظر و تهيه بانك اطلاعاتي مطلوب از افراد و پروژه هاي حاضر در برنامه هاي پژوهشي را از جمله برنامه هاي مورد نظر شبكه ها عنوان كرد.

مسئول دفتر هماهنگي كميته هاي تحقيقات دانشجويي وزارت بهداشت با اشاره به لزوم برنامه ريزي مناسب براي سال نوآوري و شكوفايي در سطح كميته هاي تحقيقات دانشجويي خاطرنشان كرد: كميته ها بايد جمع آوري ايده ها و طرح هاي نوآور را در اولويت كاري خود قرار دهند و پس از جمع آوري طرح هاي نوآورانه، آنها را به دفتر هماهنگي كميته هاي تحقيقات دانشجويي وزارت بهداشت ارسال كنند. اين طرح ها بررسي مي شوند و در يك همايش يك روزه معرفي خواهند شد.

وي با اشاره به برنامه هاي شوراي سياستگذاري كميته هاي تحقيقات دانشجويي در سال جاري يادآور شد: اين شورا با توجه به مأموريتي كه بر عهده دارد در مدت باقي مانده تا جشنواره رازي از تمامي كميته هاي تحقيقات دانشجويي در سراسر كشور بازديد به عمل مي آورند و در چارچوب سياست هاي ابلاغي آنها را مورد ارزشيابي قرار مي دهند.

گلمكاني از ايجاد دبيرخانه دائمي كنگره ساليانه پژوهشي دانشجويان علوم پزشكي سراسر كشور در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: اين دبيرخانه در دفتر هماهنگي كميته ها تحقيقاتي دانشجويي وزارت بهداشت مستقر مي شود و از كميته اجرايي دو كنگره اخير دعوت به عمل آمده است كه تجربيات مرتبط با اين كنگره ها را در اختيار ما قرار دهند.

وي افزود: نقد و بررسي داوريهاي گذشته و تهيه نرم افزاري براي داوري در كنگره هاي دانشجويي و ايجاد شاخص و استاندارد براي مشاركت داوران در اين كنگره ها از جمله مسائلي است كه در دبيرخانه دائمي پيگيري مي شود.

مسئول دفتر هماهنگي كميته هاي تحقيقات دانشجويي وزارت بهداشت از ارائه بيش از يك هزار طرح تحقيقاتي توسط دانشجويان و ثبت آن در شوراي پژوهشي دانشگاههاي علوم پزشكي خبر داد.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 223]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن