تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غذا خوردن نزد مصيبت‏زدگان و با خرج آنان، از رفتارهاى جاهليت است و سنّت پيامبر صلى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814679531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امام خميني (ره) محدوديت بانوان را درمشاركت‌هاي اجتماعي از ميان برداشتند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: امام خميني (ره) محدوديت بانوان را درمشاركت‌هاي اجتماعي از ميان برداشتند
داخلي. اجتماعي. مراسم. ارتحال امام.

قايم مقام شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان اردبيل گفت : امام خميني (ره) محدوديت و محصوريت بانوان را در مشاركت‌هاي اجتماعي و مسايل گوناگون جامعه از ميان برداشتند.

خيرالله عليپور، روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: جمله معروف امام كه فرمودند: "از دامن زن است كه مرد به معراج مي‌رود" نوع نگرش به شخصيت بانوان را عوض و نقش موثر زنان در تربيت صحيح اسلامي فرزندان و آينده سازان جامعه را تبيين كرد.

او گفت: در سايه رهبري امام خميني (ره) به ويژه پس از پيروزي انقلاب اسلامي، بانوان ايران و حتي بسياري از زنان ساير كشورهاي مسلمان حيات اجتماعي دوباره‌اي يافتند و امكان مشاركت و فعاليت آنان در عرصه‌هاي فرهنگي ، اجتماعي ، اقتصادي و سياسي فراهم شد.

وي افزود: امام راحل به عنوان يك استاد كم نظير اخلاق و علوم اسلامي در عين صلابتي كه در رهبري جامعه داشتند به موضوع تربيت صحيح اسلامي در زندگي خصوصي و خانوادگي خويش هم بسيار اهميت مي‌دادند.

عليپور گفت : امام (ره) با ويژگي‌هاي منحصر به فرد خويش و تلفيق ديانت با سياست حكومتي را مبتني بر اسلام ناب محمدي پايه‌گذاري و نحوه حكوت‌داري اسلامي را به دنيا تبيين كردند.

وي، افزود: صلابت و مديريت نظامي خميني كبير به‌عنوان فرمانده كل قوا در زمان دفاع مقدس هم به اندازه‌اي بود كه با يك پيام ايشان تحولي عظيم در نيروهاي مسلح ايران ايجاد مي‌شد و نمونه بارز آن شكسته شدن حصر آبادان باتوجه به دستور قاطع ايشان بود.

او گفت: صداقت ، صلابت ، دوري از تجملات مادي و دنيوي و ديگر سجاياي اخلاقي و رفتاري پسنديده بنيانگذار فقيد جمهوري اسلامي ايران هنوز نيز با گذشت ‪ ۱۹‬سال از ارتحال ايشان به‌عنوان گره‌گشاي كارهاي مردم هنگام مواجهه با مشكلات در كارهاي اداري و حتي زندگي شخصي‌شان مي‌باشد.

به گزارش خبرنگار ايرنا وي افزود: امسال نيز استان اردبيل آماده برپايي باشكوه‌تر مراسم سال‌گرد ارتحال امام (ره) است و به‌همين منظور ستاد برگزاري سال‌گرد ارتحال امام (ره) متشكل از كميته‌هاي اعزام كاروان با مسووليت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ، كميته پشتيباني با مسووليت استانداري و كميته مراسم و تبليغات با مسووليت شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان اردبيل تشكيل يافته است.

عليپور، گفت : نشست‌هايي براي برپايي باشكوه مراسم ارتحال امام (ره) با حضور ادارات و سازمان‌هاي استان اردبيل برگزار شد و قرار است جلساتي با ريش‌سفيدان و هيات‌هاي امناي محلات ششگانه اردبيل به‌منظور استفاده از دسته‌هاي عزاداري اين محلات به شكل سنتي برگزار شود.

وي افزود: شواري هماهنگي تبليغات اسلامي استان اردبيل تعداد ‪ ۲۰۰‬بنر ‪۱۲‬ متري از تصاوير حضرت امام (ره) تهيه كرده است كه در سطح گذرگاه‌هاي شهر و نيز پشت شيشه اتوبوس‌هاي سازمان اتوبوس‌راني اردبيل نصب خواهد شد.

همايش ادبي بازشناسي شخصيت امام (ره) نيز روز سيزدهم خرداد ماه با حضور اساتيد و شخصيت‌هاي فرهنگي و ادبي استان‌هاي همجوار در مسجد قدس اردبيل برگزار خواهد شد.

عليپور، گفت: روز ‪ ۱۴‬خرداد در تمام مساجد جامع و مصلي‌هاي استان مراسم سوگواري برپا خواهد شد و در شهر اردبيل نيز اين مراسم در مصلي و مسجد اعظم خواهد بود و دسته‌هاي عزاداري در حال سينه زني و زنجير زني از محله خود حركت و به اين مراسم‌ها خواهند پيوست.

مراسم شبي با قرآن و ولايت ، اعزام كاروان دوچرخه سواري به حرم ، برپايي ايستگاه‌هاي صلواتي ، مراسم يادبود شهيدان ‪ ۱۵‬خرداد در مسجد مرحوم ميرزا علي‌اكبر ، نمايشگاه عكس نهضت ماندگار در بقعه شيخ صفي اردبيل ، مسابقه فرهنگي پيام امام به قطعنامه ‪ ۵۹۸‬و اطعام دو هزار يتيم از ديگر برنامه‌هاي تدارك شده نوزدهمين سال‌گرد ارتحال در استان اردبيل هستند.ك/‪۳‬
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 240]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن