تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814680816




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اركستر سمفونيك تهران ، همپاي جلودار


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اركستر سمفونيك تهران ، همپاي جلودار
فرهنگي
اركستر سمفونيك تهران، به مناسبت نوزدهمين سالگرد ارتحال امام ، قطعاتي از سعيد ذهني، علي بكان، علي رحيميان، حميد شاهنگيان، و علي شكوهي را ، به رهبري منوچهر صهبايي ، و تحت عنوان روايت موسيقايي همپاي جلودار به اجرا در خواهد آورد.

محمد حسين احمدي ، رييس دفتر موسيقي ، صبح امروز ( سه شنبه) در نشستي خبري ، گفت: انسجامي كه در اركستر سمفونيك تهران ، اركستر ملي ، و اركستر سنتي رخ داده ، نويددهنده رويدادهاي خوبي در عرصه موسيقي فاجر در سال ‪ ، ۸۷‬هم زمان با سال نوآوري و سي امين سالگرد انقلاب است.

بابك رضايي ، مدير عامل انجمن موسيقي نيز در اين نشست خبري گفت: انجمن موسيقي با همياري بنياد رودكي و دفتر موسيقي در تلاش هستند كه زحمات هنرمندان در عرضه موسيقي فاخر را به بار بنشانند.

منوچهر صهبايي ، رهبر اركستر سمفونيك تهران ، كه رهبري برنامه روايت موسيقايي هم پاي جلودار را بر عهده دارد ، گفت : تمامي نوازندگان اركستر ، روزانه چندين ساعت ، بدون وقفه تمرين مي‌كنند ، تا اثري در خور را به اجرا درآورند.

سعيد ذهني سازنده قطعه ( روايت هجران آفتاب) كه قطعه‌اش بخش اول برنامه را تشكيل مي‌دهد، نيز گفت: تلاش كردم در اين قطعه كه با اشعاري از مرخوم قيصر امين پور ، و علي معلم همراهي مي‌شود، داستان امام (ره) را از پيش از انقلاب آغاز كرده ، و همراهي مردم با ايشان ، و ايشان با مردم را تا ارتحال بيان كنم.

وي افزود: ساز اصلي در اين قطعه ني است كه بعد از قطعه نينوا، براي نخستين بار است كه قطعه‌اي با ساز اصلي ني در ايران ساخته مي‌شود.

هادي آرزم ، تنظيم‌كننده بخش دوم برنامه نيز يادآور شد كه در اين بخش سرودهاي خاطره انگيز كه به شكل روايي از پرواز تاريخي امام تا ارتحال ايشان ساخته شده ، به نوبت اجرا مي‌شود.

وي سرودهاي پرواز ققنوس، پيروزي، خميني‌اي امام، و دريغا را ، قطعات اين بخش بر شمرد.

روايت موسيقايي همپاي جلودار با همكاري انجمن موسيقي ايران ، دفتر موسيقي ، بنياد رودكي، و با هماهنگي موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني (ره) از نهم تا دوازده خرداد ماه در تالار وحدت برگزار مي‌شود.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 339]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن