تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان مؤمن، در پشت دل اوست و دل منافق، در پشت زبان او، زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814680350




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس واحد نيشابور در گفت وگو با ايسكانيوز: نقش دانشگاه آزاد اسلامي در روند توسعه غير قابل انكار است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: رييس واحد نيشابور در گفت وگو با ايسكانيوز: نقش دانشگاه آزاد اسلامي در روند توسعه غير قابل انكار است


نيشابور - خبرگزاري ايسكانيوز: دانشگاه آزاد اسلامي نيشابور طي سالهاي اخير نقش مثبت و غيرقابل انكاري در روند توسعه شهرستان در بخشهاي مختلف داشته است.

رييس دانشگاه آزاد اسلامي نيشابور روز سه شنبه با بيان اين مطلب به خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" گفت: وجود دانشگاه در هر شهري مي تواند موجب رشد اقتصادي آن منطقه گردد.
دكتر عليرضا متولي زاده با اشاره به اين نكته كه ورود فارغ التحصيلان اين دانشگاه به واحدهاي صنعتي نقش موثري در ارتقاي سطح كيفي صنعت شهرستان داشته است، اظهار داشت: از طرفي ديگر تزريق پول حاصل از شهريه دانشجويان در بخشهاي مختلف موجب رونق اقتصادي اين شهرستان شده است.
وي افزود: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامي نقش بسيار زيادي در ايجاد امنيت و آرامش در خانواده ها ايفا مي كند.
وي تصريح كرد: تحصيل بالغ بر يك ميليون و 300 هزار جوان در اين دانشگاه، يكي از عوامل عدم بروز بسياري ناهنجاري ها در جامعه مي باشد.
رييس اين مركز آموزش عالي در ادامه با اشاره به برگزاري نماز جمعه شهر نيشابور برا ي دومين بار در دانشگاه آزاد اسلامي همزمان با سالروز تأسيس اين دانشگاه و سالگرد فتح خرمشهر، گفت: بالغ بر 10 هزار نفر از مردم ولايت مدار نيشابور كه اغلباً جوانان بودند در اين فريضه عبادي – سياسي شركت كردند، كه اين مقوله در نوع خود بسيار قابل توجه بود.
وي در بخشي از اين گفتگو به تشريح بخشي از فعاليتهاي اين واحد دانشگاهي در سال جاري پرداخت و به خبرنگار ايسكانيوز افزود: در ابتداي امسال يازدهمين دوره جشن ازدواج دانشجويي اين واحد دانشگاهي با شركت 181 زوج دانشجو در اين دانشگاه برگزار شد.
دكتر متولي زاده از برگزاري سومين همايش ملي « زن ايراني و پژوهش» به عنوان يكي ديگر از برنامه هاي به اجرا در آمده طي سال جاري در اين دانشگاه ياد كرد و اظهار داشت: تعداد زيادي از اساتيد و دانشجويان دانشگاهها دولتي و آزاد سراسر كشور با ارايه 100 مقاله در اين همايش شركت كردند.
وي اضافه كرد: در سال جاري همايشها ، سمينار ها وكارگاهاي علمي متعددي در دانشگاه برگزار خواهد شد تا دانشجويان ، كاركنان و اساتيد واحد با جديد ترين دست آورهاي علمي دنيا آشنا شوند.
وي با اشاره به راه اندازي سيستم جديد درج نمرات دانشجويان در اين مركز آموزش عالي به خبرنگار ايسكانيوز گفت: با استفاده از اين سامانه كليه نمرات دانشجويان از طريق اينترنت در سايت دانشگاه درج مي شود و دانشجويان مي توانند علاه بر مشاهده نمرات، اعتراض خود را از طريق سايت به اطلاع استاد مربوطه رسانده و پاسخ لازم را نيز دريافت نمايند.
رييس اين واحد دانشگاهي، افزود: همچنين از اين پس ارزشيابي مربوط به عملكرد اساتيد به صورتي اينترنتي توسط دانشجويان انجام مي گيرد به طوري كه عملكرد هر استاد در شاخصهاي مختلف مورد سنجش قرارگرفته و به طور دقيق بررسي مي شود.
وي همچنين از افزايش سرعت اينترنت اين واحد دانشگاهي تا سقف 2 مگابايت در ثانيه خبرداد و يادآور شد: از اين پس كليه درخواستها و نامه نگاري هاي داخل دانشگاه از طريق سيستم اتوماسيون(paperless ) صورت مي گيرد و كليه كاركنان به وسيله اينترنت از طريق نرم افزار مخصوص به اين كار، درخواستهاي خود را به ساير بخشها منتقل مي كنند تا به روند انجام كارها سرعت بخشيده شود.
دكتر عليرضا متولي زاده، ادامه داد: همچنين در توافق اخيري كه في مابين دانشگاه و ايستگاه تحقيقات كشاورزي شهرستان صورت گرفت، داشجويان مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد اين واحد دانشگاهي مي توانند براي انجام بسياري از تحقيقات مربوط به پايان نامه هاي خود به اين مركز مراجعه نمايند و در نهايت نيز ماحصل تحقيقات صورت گرفته را در اختيار اين مجموعه قرار دهند تا به طور عملياتي و كاربردي توسط اين ايستگاه تحقيقاتي مورد استفاده قرار گرفته و به اجرا درآيد.
وي در بخش ديگري از اين گفتگو با بيان اين مطلب كه براي تحقق اهداف چشم انداز بيست ساله كشور بايد توجه ويژه اي از سوي مسئولان به شعار نوآوري و شكوفايي صورت بگيرد، خاطر نشان ساخت: تشكيل ستادهايي به اين منظور مي تواند به تحقق بيشتر اين شعار كمك بسياري كند.
وي اظهار داشت: در صورتي كه فرهنگ نوآوري در بين مسئولان نهادينه شود، شاهد پيشرفت و تعالي كشور در بخشها مختلف خواهيم بود.
رييس دانشگاه آزاد اسلامي نيشابور، ضمن اشاره به تشكيل اتاق فكر از ابتداي سال جاري در اين مركز آموزش عالي به خبرنگار ايسكانيوز گفت: اين اقدام در پي نامگذاري امسال با عنوان نوآوري و شكوفايي از سوي مقام معظم رهبري صورت گرفت.
وي افزود: در قالب اين طرح كه توسط دفتر طرح وبرنامه واحد از ابتداي امسال به اجرا در آمده است، كليه اساتيد و دانشجويان مي تواند طرحهاي نو و نظرات راهبردي خود را كه مي تواند موجب تسهيل در انجام كارها و يا باعث ارتقا و شكوفايي بيشتر دانشگاه شود به ما ارايه كنند.
دكتر متولي زاده، يادآور شد: دانشگاه به منظور تشويق بيشتر شركت كنندگان در اين طرح به كساني كه بتوانند بهترين طرحها و پيشنهادها را ارايه دهند، جوايزي نيز اهدا خواهد كرد.
ابراهيم كفككي
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 279]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن