تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821121436




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشاور فرهنگي نخست وزير عراق: توافقنامه امنيتي آمريكا و عراق نقطه آغاز سيطره واشنگتن بر منطقه است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مشاور فرهنگي نخست وزير عراق: توافقنامه امنيتي آمريكا و عراق نقطه آغاز سيطره واشنگتن بر منطقه است
خبرگزاري فارس: مشاور فرهنگي نخست وزير عراق با اشاره به توافقنامه امنيتي آمريكا و عراق، آن را نقطه آغاز سيطره واشنگتن بر منطقه دانست.


به گزارش فارس، "سيد حسين الشامي"، مشاور فرهنگي نخست وزير عراق، در گفتگويي اختصاصي با شبكه خبري العالم، گفت: عراق به طور جدي مي‌خواهد از فصل هفتم منشور سازمان ملل خارج شود، اما آمريكايي‌ها طرح و استراتژي خاص خود را در منطقه و عراق دارند و مي‌خواهند از عراق به عنوان نقطه آغازي براي سيطره بر منطقه و تحكيم نفوذ خود در آن استفاده كنند.
الشامي تاكيد كرد: ملت عراق، رهبران و مراجع ديني اين كشور با اين توافق‌نامه مخالفند، اما اگر عراق به ناچار بخواهد چنين توافق‌نامه اي را بپذيرد، بايد مسائلي مانند ممنوعيت ايجاد پايگاه هاي نظامي، بازداشت‌هاي كوركورانه، ايجاد زندان و استفاده از حريم هوايي عراق عليه كشورهاي ديگر مد نظر قرار گيرد.
از سويي ديگر، "فخري القَيسي"، دبير كل هيات دعوت و ارشاد عراق هم از توافق نامه مذكور انتقاد كرد و گفت: امضاي اين توافق‌نامه پايه‌هاي تهاجم فكري و فرهنگي عليه عراق را تقويت مي‌كند و خطرات و فجايعي براي منطقه به دنبال خواهد داشت.
القيسي در گفتگوي اختصاصي با شبكه خبري العالم گفت: از جمله مهمترين بندهاي اين توافق‌نامه، ايجاد پايگاه‌هاي آمريكا در عراق است كه تهديدي براي كشورهاي همسايه عراق براي ايجاد تغييرات فكري، ديني، فرهنگي و اجتماعي در اين كشورها به شمار مي رود.
وي با بيان اينكه زمينه‌سازي براي چنين توافق‌نامه‌اي و امضاي آن از سوي عراقي‌ها ، منطقه را به سوي خطرات و فجايعي سوق خواهد داد، خواستار تفكر و تامل بسيار در خصوص اين توافق‌نامه قبل از هر اقدامي در اين زمينه شد.
اين در حالي است كه خبر انعقاد توافقنامه امنيتي عراق با آمريكا موجي از مخالفت‌هاي مراجع بزرگ شيعه را به دنبال داشت.
علامه "محمدحسين فضل‌الله" نيز با اشاره به توافقنامه امنيتي آمريكا و عراق آن را توافق گرگ و ميش خواند و امضاي اين توافقنامه را به زيان ملت عراق برشمرد.
روحاني برجسته شيعيان لبنان اظهار كرد: هدف آمريكا از انعقاد اين توافقنامه مشروعيت بخشيدن به حضور نامشروع خود در عراق است تا از اين طريق با اتهام تروريسم هر فرد عراقي راكه بخواهد بازداشت كند.
علامه فضل‌الله امضاي اين توافقنامه را به زيان ملت عراق دانست و تاكيد كرد: يكي از بندهاي اين توافقنامه اين است كه نظاميان آمريكايي جنايتكار نبايد در عراق محاكمه شوند.
اين روحاني برجسته شيعيان لبنان افزود: واشنگتن از طريق حضور نظامي در عراق مي‌خواهد به ايران و سوريه فشار آورد.
پيش از اين آيت‌الله "سيد كاظم حائري" از مراجع تقليد شيعيان عراق در بيانيه‌اي ضمن محكوميت توافقنامه‌ امنيتي آمريكا و عراق تاكيد كرد موافقت با اين توافقنامه خواري و خفت را تا ابد براي عراق به ارمغان خواهد آورد.
همچنين آيت‌الله "سيد علي سيستاني" مرجع عاليقدر شيعيان عراق با اعلام مخالفت خود با اين توافقنامه تاكيد كرده بود، تا زماني كه زنده است اجازه نخواهد داد اين توافق حاصل شود.
پيش‌نويس توافقنامه امنيتي بين عراق و آمريكا كه از سوي آمريكا در ژانويه (دي‌ماه) سال 2008 تنظيم شد و در 17 مارس (اسفند) به امضاي دو طرف رسيد و قرار است توافق نهايي آن در اوايل جولاي (تيرماه) امسال صورت گيرد.
انتهاي پيام/.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن