تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821117407




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محرابيان با اعلام افزايش ظرفيت توليد سيمان به 53 ميليون تن: ظرفيت توليد سيمان تا سال 92 به 110 ميليون تن مي‌رسد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: محرابيان با اعلام افزايش ظرفيت توليد سيمان به 53 ميليون تن: ظرفيت توليد سيمان تا سال 92 به 110 ميليون تن مي‌رسد
خبرگزاري فارس: وزير صنايع و معادن گفت: با بهره‌برداري از خط توليد سوم سيمان سپاهان ظرفيت توليد سيمان كشور به 53 ميليون تن در سال افزايش يافت و برنامه‌ريزي‌كرده‌ايم ظرفيت توليد سيمان تا پايان سال 92 از 110 ميليون تن عبور كند.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، علي‌اكبر محرابيان صبح امروز در مراسم افتتاح و بهره‌برداري از خط توليد سوم سيمان سپاهان اظهار داشت: يكي از مشكلاتي كه در عرصه كشور با آن مواجهيم عدم رشد متوازن حوزه‌هاي صنعتي است.
وي يادآور شد: اگر به توزيع صنايع كشور توجه كنيم مي‌بينيم صنعت در برخي مناطق به شكل متمركز ايجاد شده اما اين توسعه در مناطق ديگر مشاهده نمي‌شود.
محرابيان تكميل نبودن زنجيره‌هاي توليد با توجه به ارزش افزوده را از ديگر مسائل صنعت ذكر كرد و افزود: هم اكنون ما در بسياري از رشته‌هاي پايين دستي و بالادستي صنايع فعال داريم اما فاقد صنايع واسط به عنوان تكميل كننده زنجيره توليد هستيم.
محرابيان گفت: براين اساس با كمك دولت خط آمايش صنعتي كشور را مطالعه كرديم كه براساس آن 800 طرح در كشور شناسايي شده و توزيع طرحها با توجه به مزيت‌هاي صنعتي و نسبي هر استان صورت خواهد گرفت.
وي اجراي 70 طرح را مربوط به استان اصفهان ذكر و پيش‌بيني كرد، با اجراي اين طرحها جهشي در فعاليتهاي صنعت استان ايجاد شود.
محرابيان افزود: تسهيلات ارزي و ريالي اجراي اين طرحها توسط دولت و با حمايت بانكها تامين مي‌شود و با اجراي طرح‌هاي آمايش صنعتي ضريب انحراف صنعتي كشور از عدد 18 به عدد 10 كاهش مي‌يابد.
وزير صنايع و معادن اظهار داشت: سعي كرده‌ايم مطالعات فني و اقتصادي طرح‌ها قبل از اجرا انجام شود و اولويت اجراي اين طرح‌ها نيز با شركت‌هاي سرمايه‌گذاري استان است.
وي هدف از اجراي800 طرح آمايش صنعتي كشور را تسريع در سياستهاي اصل 44 و اجراي رقابت در فضاي كسب و كار عنوان كرد.
محرابيان يادآور شد: در زمان پيروزي انقلاب توليد سيمان در كشور سالانه 7 ميليون تن بود و اين ظرفيت تا سال 79 هر ساله 500 هزار تن افزايش يافت.
وي گفت: در سالهاي 79 تا 86 سالانه توانستيم 2 ميليون ظرفيت توليد را راه‌اندازي كنيم.
محرابيان تصريح كرد، مهر ماه سال 86 ستادي را براي اتمام طرحهاي نيمه‌تمام سيماني تشكيل داديم و برنامه اتمام 17 طرح كه بيش از 50 درصد پيشرفت فيزيكي داشتند را طي 9 ماه پيش‌بيني كرديم.
وزير صنايع و معادن ادامه داد: با اجراي اين برنامه توليد سيمان در كشور از 40 ميليون به 55 ميليون تن افزايش خواهد يافت و خوشبختانه امروز از آن 17 طرح فقط سه طرح ديگر بايد به بهره‌برداري برسد.
محرابيان افتتاح خط توليد سوم سيمان سپاهان را چهاردهمين طرح ستاد راه‌اندازي طرح هاي سيماني عنوان كرد و افزود: با بهره‌برداري از خط سوم توليد سيمان سپاهان ظرفيت توليد كشور به 53 ميليون تن افزايش مي‌يابد.
وي وعده داد، سه كارخانه سيمان ساروج اصفهان، كارخانه سيمان دليجان و سيمان نكا نيز در ده روز انتهايي خرداد ماه مورد بهره‌برداري قرار گيرند و رسيدن به ظرفيت 55 ميليون تن عملي شود.
وي افزود: برنامه‌ريزي‌كرده‌ايم ظرفيت توليد سيمان تا پايان سال 87 به 64 ميليون تن برسد و در سال 92 از 110 ميليون تن عبور كند.
وزير صنايع و معادن در خصوص نگراني‌هاي مطرح مبني بر صفر شدن ميزان صادرات و از دست دادن بازارهاي صادراتي گفت: ما در توليد سيمان مزيت نسبي داريم و با كيفيت مرغوب سيمان كشور هر زمان كه براي صادرات اقدام كنيم جاي خود را در بازارهاي منطقه باز خواهيم كرد.
وزير صنايع و معادن در اين مراسم تنوع توليد تيپ‌هاي مختلف سيماني را مورد تاكيد قرار داد.
براساس گزارش خبرنگار فارس انتظار مي‌رفت وزير صنايع در اين مراسم درخصوص روند تصميم‌گيرها براي خروج سيمان از سبد حمايتي نيز صحبت كند اما وي اشاره‌اي به اين موضوع نكرد.
انتهاي پيام/
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 254]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن