تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815192716




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشي از آغاز به كار مجلس هشتمسوگند نمايندگان در برابر قرآن براي پاسداري از حريم اسلام و انقلاب‌


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: گزارشي از آغاز به كار مجلس هشتمسوگند نمايندگان در برابر قرآن براي پاسداري از حريم اسلام و انقلاب‌
گروه سياسي: امروز نظام اسلامي برگ ديگري از تاريخ خود را ورق زد و شاهد آغاز به كار هشتمين مجلس قانونگذاري در نظام اسلامي بود؛ مجلسي كه در نخستين روز آن منتخبان ملت در برابر قرآن كريم سوگند ياد مي‌كنند كه پاسدار حريم اسلام و نگهبان دستاوردهاي انقلاب‌ باشند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي با حضور محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبري، آيت‌الله هاشمي شاهرودي رئيس قوه قضائيه، رئيس دفتر مقام معظم رهبري، ساير مسئولان نظام، نمايندگان منتخب ملت ايران در مجلس هشتم و سفراي كشورهاي خارجي در ايران صبح امروز هفتم خردادماه از ساعت 9 صبح رسما آغاز به كار كرد.

در اين مراسم ابتدا سرود جمهوري اسلامي ايران اجرا شد و سپس از هيئت رئيسه سني مجلس شامل حجت‌الاسلام والمسلمين محمدتقي رهبر به عنوان رئيس، حجت‌الاسلام والمسلمين حسين هاشميان، نايب‌رئيس، پيمان فروزش و احمدرضا دستغيب منشي‌ها براي استقرار در جايگاه دعوت به عمل آمد.

در ادامه با به صدا درآمدن زنگ رسميت جلسه افتتاحيه توسط رئيس ‌جلسه، رسما مجلس هشتم آغاز به كار كرد و سپس دستور جلسه توسط منشي اول قرائت شد.

در ادامه برنامه آياتي از قرآن كريم (آيات 35-45 سوره مباركه شورا) توسط يكي از قاريان برجسته كشورمان تلاوت شد.

در بخش بعدي مراسم پيام مقام معظم رهبري توسط حجت‌الاسلام محمدي گلپايگاني، رئيس دفتر ايشان قرائت شد.

رهبر انقلاب در بخشي از پيام خود آورده‌‌اند: در ميانه‌ امواج طوفانيِ دنيايي كه در آن،‌ افزون‌طلبان سلطه‌گر با سيطره متعرضانه خود استقلال و هويت ملت‌ها را نشانه گرفته و تا توانسته‌اند عرصه را بر عزم ملي آنان تنگتر كرده‌اند، ملت ايران با اراده‌اي راسخ بر ترفندهاي پيچيده‌ دشمنان فائق آمده و در راه عزت و آزادگي به رهنمائي اسلام و قرآن، گردنه‌هاي دشوار را يكي پس از ديگري پشت سر مي‌گذارد.

در اين پيام آمده است: مجلس هفتم با رويكرد ارزشي و شجاعانه‌ خود در مسائل جهاني و ملي،‌ و با دفاع از حقوق ملت در برابر بيگانگان، و با تلاش در راه رفع مشكلات مردم و با حرمت نهادن به آرامش فضاي سياسي و پرهيز از آشفته‌سازي و جنجال‌آفريني،‌ كارنامه تحسين‌برانگيزي به جاي گذاشت.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در پيام خود خطاب به نمايندگان مجلس تصريح كرده‌اند: نماينده‌ ملت از جنس ملت است. شما نه از قصرهاي رفيع و خاندان‌هاي اشرافي، كه از متن مردم، از مدرسه و حوزه و دانشگاه،‌ و از ميدان‌هاي كار به مجلس گسيل شده‌ايد. اين رابطه و اين منش را پاس بداريد و براي خود نگاه داريد. خوي اشرافي و گرايش به اسراف و طعمه انگاشتن اين مسئوليت، بلاي بزرگي است كه گاه مردمِ سابقاً نجيب و پارسا هم ممكن است نتوانند خود را از آن برحذر بدارند. همه بايد بشدّت مراقب خويش باشيم و دوره‌‌‌ مسئوليت خود را، حسنه‌‌اي ماندگار، و نه سيئه‌‌اي دامنگير، بسازيم. در اين كار دشوار كمك خواستن متضرعانه از خداوند رحيم و قدير، و مراقبت از خود، بزرگترين كمك‌كار تواند بود.

بعد از قرائت پيام مقام معظم رهبري، طبق اصل 67 قانون اساسي مراسم تحليف نمايندگان هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي برگزار شد.

براساس بخشي از سوگندنامه، نمايندگان مجلس به قرآن سوگند ياد كردند كه پاسدار حريم اسلام و نگهبان دستاوردهاي انقلاب اسلامي باشند. البته نمايندگان اقليت‌هاي ديني نيز اين سوگند را با ذكر كتاب آسماني خود ياد كردند.

در ادامه مهدي هاشمي، سرپرست وزارت كشور گزارشي از روند برگزاري انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي ارائه كرد.

وي در سخنان خود تصريح كرد: در سالي كه توسط مقام معظم رهبري به عنوان سال اتحاد ملي و انسجام اسلامي نام گرفت، جمهوري اسلامي ايران در حالي به استقبال انتخابات رفت كه كشور در يكي از پرافتخارترين مقاطع تاريخ قرار داشت.

هاشمي افزود: جمهوري اسلامي ايران در اين برهه از تاريخ انقلاب با استفاده از پشتوانه مردمي و اعتماد به نفس و اتكال به خداوند قدم‌هاي اساسي و اميدبخشي را در جهت ساختن كشور برداشت و به دستاوردهاي ارزشمند رسيد.

در ادامه مراسم محمود احمدي‌نژاد، رئيس‌جمهور اسلامي ايران در سخناني روز افتتاح مجلس هشتم را روزي نو در تاريخ قانونگذاري ايران و روزي مبارك در حيات سياسي ملت ايران عنوان كرد.

وي با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس هشتم ابراز داشت: حضور ملت در انتخابات پيام حيات و نشاط سياسي ملت، عزت و اقتدار ايران زمين، وحدت و همدلي، برابري و دلدادگي به ارزش‌هاي الهي و انساني و پيام پايداري بر اصول انقلاب و هوشمندي و مأيوس كردن دشمن را با خود به همراه داشت.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با تأكيد بر لزوم همكاري دولت و مجلس، تصريح كرد: مجلس قدرتمند آرزوي دولت بوده و نظارت مجلس پشتوانه صحت عمل و موفقيت دولت است. براي دولت هيچ چيز بهتر از يك مجلس آگاه، مؤمن، شجاع و حاضر و ناظر در صحنه نيست.

رئيس‌جمهور تعالي همه‌جانبه و ساختن ايران عزيز بر اساس خداپرستي، عدالت و ارزش‌هاي الهي آرمان بلند ملت ايران، حفظ اقتدار و عزت ملي و اصلاح ساختار نظامات ظالمانه جهاني را از آرمان‌ها ملت ايران بيان كرد.

احمدي‌نژاد همچنين تقويت اتحاد ملي، مبارزه با مفاسد اقتصادي، اصلاح نظام اداري و مقابله با زياده‌خواهي قدرت‌هاي بزرگ را از مسئوليت‌هاي مشترك قوا در نظام جمهوري اسلامي بيان كرد.

بعد از سخنان رئيس‌جمهور، رئيس سني مجلس در سخناني با اشاره به كارنامه مجلس هفتم گفت: براي نمايندگان مجلس هفتم باعث افتخار است كه اين مجلس با پرهيز از تنش سياسي، جناحي و تصويب قوانين سرنوشت‌ساز در عرصه‌هاي مختلف و عمل به وظيفه نظارتي خود در عين تعامل با قوا و موضع‌گيري قاطع در برابر زياده‌خواهي‌هاي استكبار جهاني، رضايتمندي رهبر معظم انقلاب و ملت را كسب كردند.

وي با اشاره به سي‌امين سال پيروزي انقلاب اسلامي ايران تصريح كرد: ملت با فداكاري و مظلوميت امواج سهمگيني را پشت سر گذاشت و با عنايت خداوند متعال امروز از اقتداري مثال‌زدني در جهان برخوردار هستيم.

اين نماينده مجلس هشتم افزود: دولت و ملت ايران خواهان صلح و عدالت و همزيستي مسالمت‌آميز به ويژه با كشورهاي همسايه و نيز خواستار وحدت جهان اسلام و در دفاع از مظلومان در صحنه گيتي هستند و هر گونه خشونت و ترور و اشغالگري كشورها را محكوم مي‌كنيم.

يادآور مي‌شود رئيس سني مجلس هشتم بعد از پايان قرائت پيام مقام معظم رهبري، اظهار داشت: پيام رهبر فرزانه انقلاب منشور كار و الگوي حركت نمايندگان مجلس هشتم است.

سرانجام به منظور عضويت در شعب بررسي اعتبارنامه‌ها بين نمايندگان قرعه‌كشي برگزار شد و سپس زنگ پايان جلسه افتتاحيه مجلس هشتم توسط رئيس سني به صدا در آمد و نمايندگان جهت تجديد ميثاق با آرمان‌هاي بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي و شهدا راهي حرم مطهر ايشان شدند.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 358]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن