تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820920705




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش آموزش علوم سياسي - 1افزايش دانش سياسي از ضرورتهاي هر جامعه در دنياي امروز است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: همايش آموزش علوم سياسي - 1افزايش دانش سياسي از ضرورتهاي هر جامعه در دنياي امروز است
دكتر قاسم افتخاري در افتتاحيه همايش " آموزش علوم سياسي " گفت: افزايش دانش سياسي از ضرورتهاي هر جامعه در دنياي امروز است.

به گزارش خبرنگار مهر ، صبح امروز در همايش " آموزش علوم سياسي چشم اندازها و راهكارها " كه به همت انجمن علوم سياسي ايران برگزار شد، دكتر قاسم افتخاري ، رئيس انجمن علوم سياسي ايران به اهداف و فعاليتهاي انجمن علوم سياسي اشاره كرد.

وي با اشاره به هدف اصلي انجمن علوم سياسي كه ارتقاي دانش سياسي و روابط بين‌الملل است گفت: بدين منظور تلاش كرده‌ايم فضايي براي ارتباط ميان دانشمندان و محققان علوم سياسي ايجاد كنيم ، به همين منظور كوشيده‌ايم در ساير دانشگاهها و شهرستانهاي كشور نيز مراكزي و شعبي براي انجمن ايجاد كنيم. همچنين تلاش كرده‌ايم با محققان مؤسسات ساير كشورها نيز در ارتباط باشيم.

وي تأكيد كرد: افزايش دانش سياسي از ضرورتهاي هر جامعه در دنياي امروز است.

در ادامه دكتر سيد علي مرتضويان، دبير همايش پيشينه همايش اشاره كرد و گفت: در همايش سال گذشته به ضرورت بازنگري در آموزش دانش سياسي تأكيد شد و همايش امسال در ادامه آن مطرح شد.

وي تأكيد كرد: در اين همايش حول محورهاي انديشه سياسي، روش‌شناسي در علوم سياسي، مطالعات حقوقي، اقتصادي سياسي و مسائل جهان سوم ، جامعه‌شناسي و زبان خارجي سخنراني‌هاي توسط اساتيد علوم سياسي صورت خواهد گرفت . در اين همايش بر مسائلي چون مباحث جديد علوم سياسي ، تحولات بين المللي، حقوق ، روش شناسي و زبان هاي خارجي تأكيد خواهد شد.

دكتر عباس كريمي رئيس دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران به تقدير از برگزاركنندگان همايش پرداخت و گفت: دانشكده حقوق و علوم سياسي نه تنها مقر انجمن علوم سياسي كه خانه اين انجمن است.

وي تأكيد كرد: تاكنون بحث انجمن به عنوان ارزياب و ناظر آموزش علوم سياسي بوده است. ما در آستانه تحول در نظام آموزشي دنيا قرار داريم و از اين رو نظام آموزشي بايد تحول يابد. زيرا تنوع علوم ومنابع آموزشي موجب شده كه نظامهاي قديمي توانايي رقابت با آنها را ندارند. لذا قطعاً نظام آموزشي سنتي نمي‌تواند با اين تحولات حركت كند و انجمن علوم سياسي بايد در نظام آموزش دانش سياسي فعاليت كند و به همراه نظام آموزشي فعاليت كند.

دكترعلي اكبر عليخاني ، رئيس پژوهشكده مطالعات فرهنگي و علوم اجتماعي نيز با اشاره به مشكلات نظام آموزشي ايران گفت: بايد ميان علم و واقعيت پيوند ايجاد كرد. ما بايد بتوانيم كاري كنيم كه نيازمان به غريبان رفع شود ، زيرا در اساس ايشان فضاي گفتماني ما را درك نمي‌كنند، زيرا در فضاي ديگر مي‌انديشيده‌اند.

وي گفت: هدف از اين همايشها آن است كه نقدي بر خودمان وارد كنيم . همچنين بحث ميان‌رشته‌هايي را بايد جدي‌تر بگيريم كه البته و متأسفانه در اين همايش كمتر بدانها توجه شده است.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 285]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن