تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816355824




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش سرپرست وزارت كشور از انتخابات؛ مجلس نماد اعتماد مردم و كارآمدي نظام اسلامي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: گزارش سرپرست وزارت كشور از انتخابات؛ مجلس نماد اعتماد مردم و كارآمدي نظام اسلامي است


------------

سرپرست وزارت كشور گفت: مجلس نماد اعتماد مردم و كارآمدي نظام اسلامي است.

به گزارش خبرنگار ما، هاشمي در مراسم گشايش هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي افزود: در سالي كه از سوي رهبر معظم انقلاب به نام وحدت ملي و انسجام اسلامي نامگذاري شده بود ملت ايران درحالي به استقبال انتخابات مجلس شوراي اسلامي رفت كه كشور در افتخارآميزترين برهه هاي انقلاب اسلامي قرار داشت چرا كه جمهوري اسلامي ايران با توكل به خدا و پشتوانه مردم و اعتماد به نفس و تلاش بسيار قدم هايي را در ساختن كشور برداشت و به دستاوردهايي رسيد كه چالش هايي را در عرصه بين المللي ايجاد كرد.

وي اضافه كرد: به علت اين پيشرفت نظام سلطه با تمام ابزار و رسانه هاي خود براي مقابله با اين حركت ملت ايران به صحنه آمده است.

سرپرست وزارت كشور گفت: دستيابي ايران به فناوري هسته اي رشد، تصاعدي ثروت، توانايي پرتاب ماهواره، توزيع عادلانه ثروت، كاهش نرخ بيكاري و از همه مهمتر گرايش ديگر ملتها به ملت ايران و شكست هاي آمريكا در سياست هاي خارجي موجب شده است كه غرب به ويژه آمريكا تمام تلاش خود را براي متوقف كردن حركت ملت ايران به كار اندازد و به ويژه در انتخابات مانع موفقيت اين ملت شود.

سرپرست وزارت كشور با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران به عنوان نظامي مستقل و با توكل به خدا و پشتوانه مردم مي تواند در مقابل اين توطئه ها بايستد، گفت: تجلي اراده ملت در تامين سرنوشت خود و بهترين ساز و كار براي اداره كشور مجلس است.

هاشمي با اشاره به اينكه راي ملت در هر انتخابات بسيار تعيين كننده است و انتخابات مجلس در اين ميان از ويژگي خاصي برخوردار است، افزود: چرخش قدرت سياسي ميان احزاب، تشكل ها و جريان هاي سياسي در سه دهه اخير نشان مي دهد انتخابات فرمايشي و نمايشي نبوده است و اين مردم هستند كه براساس خواست خود دست به انتخاب مي زنند.

وي با اشاره به تبليغات منفي غرب بر ضد كشورمان در زمان انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي گفت: آمريكا بسيار اميدوار بود با تصويب قطعنامه در شوراي امنيت و عمليات رواني گسترده مردم را تحت فشار و فضاي انتخابات را تحت الشعاع قرار دهد اما ملت ايران با استفاده از كوله باري از تجربيات حضور هوشمندانه اي را در انتخابات مجلس به نمايش گذاشت.

سرپرست وزارت كشور در گزارش خبر از انتخابات كشور گفت: انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي‌، آزموني ملي و برگزاري آن مهمترين وظيفه وزارت كشور بود كه آن را با همه همت و توان انجام داد.

هاشمي افزود: وزارت كشور در اين انتخابات تلاش كرد تا با حفظ سلامت و قانون مداري به عنوان سرلوحه عملكرد مجريان از آراي مردم صيانت و اين آرا را به عنوان امانتي الهي و وظيفه اي شرعي براي مجريان انتخابات دانست.

وي افزايش حداقل سن رأي دهندگان از 16 به 18 سال، ممنوعيت چاپ و نصب پوستر و بنر، برگزاري رايانه اي انتخابات در صورت توافق شوراي نگهبان، افزايش شرط مدرك داوطلبان نمايندگي، افزايش مدت استعفاي قبل از نام نويسي آنان و حذف آراي مأخوذه از حد نصاب مورد نظر را ازجمله تغييرات قانوني انتخابات دانست كه تا آخرين روزهاي آغاز برگزاري انتخابات حاصل مي شد.

هاشمي تهيه نرم افزار آموزشي براي مجريان، آموزش عمومي مردم از طريق رسانه ها، توزيع كتابچه راهنما را از فعاليت هاي وزارت كشور براي افزايش سرعت عملكرد برگزاري انتخابات در همه سطوح دانست.

وي همچنين به ترويج منشور اخلاقي انتخابات با مشاركت حوزه هاي علميه و دانشگاه ها و احزاب و برپايي همايش هاي تخصصي و چاپ كتاب احكام انتخابات اشاره كرد و گفت: اين مسائل تأثير مطلوبي بر فضاي انتخابات داشته است.

سرپرست وزارت كشور با بيان اينكه در اين دوره از انتخابات شاهد كاهش چشمگير جرايم انتخاباتي و شكايات و تخلفات رسيدگي شده از جانب ستادهاي بازرسي و هيأت هاي نظارت بوده ايم، ابراز اميدواري كرد: با ارتقاي فرهنگ انتخابات، اين روند رو به كاهش ادامه يابد.

هاشمي برگزاري موازي انتخابات رايانه اي را گام مهمي براي تحقق دولت الكترونيك دانست.

وي با اشاره به اطلاع رساني ستاد انتخابات كشور و شفاف سازي براي افزايش اطمينان و آرامش مردم در اين زمينه گفت: در مدت انتخابات 52 نشست خبري، انتشار 1800 گزارش خبري و 48 اطلاعيه از فعاليت هاي خبري اين ستاد بوده است.

وي گفت: انتخابات مجلس هشتم در 207 حوزه اصلي و 44 هزار و 624 شعبه اخذ رأي شهري و روستايي در 24 اسفند و آخرين جمعه سال 86 براي انتخاب 290 نماينده با حضور ميليوني هموطنان برگزار شد.

هاشمي تصريح كرد: در روند اجرايي انتخابات، مراجع چهارگانه 3 هزار و 181 پاسخ استعلام دادند و از مجموع 7 هزار و 600 داوطلب نمايندگي 4 هزار و 422 نفر تأييد شدند كه اين تعداد تأييد شدگان، يك درصد بيشتر از تأييد صلاحيت شدگان دوره قبل بوده است.

وي گفت: با انصراف 532 نفر از تاييد صلاحيت شدگان نهايتاً 3 هزار و 890 داوطلب نمايندگي در صحنه رقابت انتخابات مجلس هشتم باقي ماندند كه در مرحله اول 205 نفر انتخاب و انتخابات سه حوزه انتخابيه كه يك نماينده داشت از جانب شوراي نگهبان ابطال شد.

هاشمي گفت: در مرحله دوم انتخابات مجلس هشتم كه در 6 ارديبهشت در 54 حوزه اصلي و 17 هزار و 942 شعبه اخذ رأي برگزار شد، 82 نفر از 164 نامزد راه يافته به مرحله دوم انتخاب شدند.

وي افزود: از ميان داوطلبان نمايندگي مجلس هشتم، 51 درصد داراي مدرك دكترا و كارشناسي ارشد و بودند كه اين تعداد در مقايسه با مجلس گذشته، 22 درصد رشد داشته است.

هاشمي تصريح كرد: از 611 داوطلب نمايندگي زن، 308 نفر با يكديگر به رقابت پرداختند كه 8 نفر از آنان به مجلس راه يافتند.

وي با بيان اينكه 24 ميليون و 197 هزار و 66 رأي مأخوذه در اين انتخابات بوده است، گفت: اين آمار نشانگر مشاركت 57 درصدي مردم و رشد 6 درصدي آن در مقايسه با مدت مشابه است.

هاشمي همچنين از رشد يك درصدي مشاركت مردم كلان شهرها خبر داد و افزود: در مناطق سني نشين نيز شاهد رشد 7 و 6 دهم درصدي مشاركت مردم در اين انتخابات بوده ايم.

سرپرست وزارت كشور همچنين به برگزاري انتخابات رايانه اي اشاره كرد و گفت: حضور 700 هزار دست اندركار اجرايي و اتصال همزمان بيش از 48 هزار منطقه به مركز رايانه وزارت كشور و حضور 77 هزار كاربر رايانه، انتخابات مجلس هشتم را به يكي از بزرگترين عمليات هاي پر افتخار كشور تبديل كرد.

هاشمي تصريح كرد: تلاش هاي مسئولان اجرايي انتخابات مجلس هشتم موجب شد تا براي نخستين بار، دقت، سرعت و صحت عملياتي انتخابات به حداكثر ميزان ارائه نتايج انتخابات در مقايسه با مدت مشابه شود به گونه اي كه نتايج انتخابات تهران در كمتر از سه روز و ساير نقاط كشور در كمتر از يك روز اعلام شد.

وي همچنين از بهره برداري از كارت ملي در سطح گسترده و صدور اين كارت براي 98 درصد از واجدان شرايط رأي خبر داد و گفت: استفاده از شيوه رايانه اي در سطح بسيار گسترده اي در مراحل گوناگون انتخابات، نام نويسي، شمارش آرا و تضمين نتايج در كنار روش دستي مورد بهره برداري قرار گرفت.

وي با بيان اينكه با تلاش فرهيختگان، در اين دوره از انتخابات منشور اخلاقي تدوين شد، افزود: در اين دوره براي نخستين بار، ستادهاي بازرسي به صورت مستقل از ستادهاي اجرايي بر روند اجراي قانون نظارت داشتند و شاهد كاهش 58 درصدي تخلفات انتخاباتي بوديم.

وي گفت: با توجه به اينكه سن رأي دهندگان در اين دوره از 16 به 18 سال افزايش يافت و تلاش دولت براي جلوگيري از اين مصوبه به جايي نرسيد اما جوانان سهم خوبي از مشاركت را به خود اختصاص و نشان دادند كه آماده تحويل گرفتن اين جمهوري مقدس هستند.

وي به تشكيل ميز احزاب در ستاد انتخابات كشور و حضور فعالانه و مؤثر نمايندگان اين ميز اشاره كرد و افزود: ارتباط تنگاتنگ احزاب و رسانه با اجراي صدها برنامه خبري و تعامل ستاد انتخابات با نمايندگان رسانه ها به اوج خود رسيد.

هاشمي همچنين از مسئولان اجرايي و نظارتي انتخابات به ويژه حجت الاسلام پورمحمدي وزير كشور وقت، به پاس همه خدمات و تلاش هايشان در برگزاري انتخابات سالم و با شكوه قدرداني كرد و توفيق مجلس هشتم را براي اجراي وظايف خطير به ويژه هموار كردن فعاليت هاي دولت از خداوند متعال خواستار شد و گفت: بهترين پاداش نمايندگان مجلس، رضايت مقام معظم رهبري است.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 258]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن