تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نصيحت و خيرخواهى از حسود محال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805277708




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس‌جمهور: مجلس قدرتمند آرزوي دولت است


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: رئيس‌جمهور: مجلس قدرتمند آرزوي دولت است
رئيس‌جمهور گفت: «مجلس قدرتمند آرزوي دولت است و براي دولت هيچ چيز بهتر از مجلسي آگاه، مومن و شجاع در صحنه نيست»

به گزارش آفتاب، محمود احمدي‌نژاد در مراسم افتتاحيه هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي در سخناني با بيان اينكه امروز در تاريخ قانونگذاري كشور روزي نو و روزي مبارك در حيات سياسي ملت ايران است كه با پيام بلند و پر مغز رهبري متبرك و مزين شد.

وي اعتماد ملت بزرگ ايران و انتخاب نمايندگان مجلس هشتم را تبريك گفت و افزود:« ملت ايران با حضور پر شكوه خود در انتخابات در برابر چشم عالميان موجب حيرت بدخواهان نظام جمهوري اسلامي شدند».

رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه حضور مردم معاني و پيام‌هاي بسياري را در بر دارد، اظهار داشت: «پيام نشاط و بالندگي سياسي كشور، عزت و اقتدار ايران، برادري، وحدت، همدلي و دلدادگي به ارزشهاي الهي و انساني و پايبندي به اصول انقلاب و مايوس كردن دشمنان از جمله پيامهاي حضور مردم در انتخابات بود».

وي حضور مردم را تاكيد مجددي بر جايگاه رفيع مجلس در نظام جمهوري اسلامي دانست و خاطر نشان كرد: «اين حضور تاكيدي بر استمرار قانون گذاري آرماني و نظارت صحيح، مستمر و همه جانبه و رفع مشكلات خدمتگذاري به ملت ايران بود».

احمدي نژاد با بيان اينكه قوام و دوام همه قوا در جمهوري اسلامي ايران به حضور و رأي مردم بستگي دارد، گفت: «همه ما برآمده از رأي مردم هستيم و اگر مردم بيايند و رأي دهند ما شأن قانوني پيدا مي‌كنيم».
وي ادامه داد: «همه ما وكيل الرعايا و نمايندگان ملت ايران هستيم و نبايد از حقوق مردم بگذريم».

رئيس جمهور با اشاره به اينكه مردم، مسئولان را مفتخر به خدمت گذاري كردند و هر كاري غير از اين براي ما نادرست است، تاكيد كرد: «خدمت و ايفاي مسئوليت نيازمند از خود گذشتگي است و اگر از خود بگذريم و به مردم خدمت كنيم از نوكري مردم به بندگي خدا خواهيم رسيد».

وي با بيان اينكه امام راحل رهبر معظم انقلاب و خيل شهيدان راه خدمتگذاري را به ما نشان داده‌اند، تصريح كرد: «نمونه‌هاي عملي از خدمتگذاري همچون رجائي، مدرس و بهشتي در برابر ما حضور دارند».

احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه موفقيت مجلس و دولت به هم گره خورده است، گفت: «مجلس قدرتمند آرزوي دولت است و براي دولت هيچ چيز بهتر از مجلسي آگاه، مومن و شجاع در صحنه نيست».

وي با اشاره به تقسيم كار براي انجام بهتر امور، اظهار داشت: «نه رقابتي در كار است و نه تقابلي؛ مجلس و دولت يار و برادر و داراي آرمانها و مسئوليت‌هاي مشترك اند».

رئيس جمهور ادامه داد:« اين دولت اجراي قانون و عمل به آن را وظيفه خود مي‌داند و پايبند ترين دولت‌ها به قانون است. چرا كه قانون رمز پيشرفت كشور است و خدا را سپاسگذارم كه امروز مجلسي مومن، شجاع، متعهد به آرمان‌ها و با نشاط آماده خدمت گذاري و انجام مسئوليت‌هاي بزرگ در صحنه است».

وي ضمن يادآوري آرمان‌ها و مسئوليت‌هاي امروز، اظهار داشت: «ملت ايران و جمهوري اسلامي اهداف بلندي دارند؛ تعالي همه جانبه و ساختن ايران عزيز بر اساس خداپرستي، ارزشهاي ديني، عدالت و برابري آرمان بلند ملت ايران است كه آرزوي تاريخي ملت‌ها و همه انبياء، اولياء و صالحان است».

وي افزود: «آرمان ديگر ما حفظ عزت و اقتدار ملي است، اگر چه امروز ايران به لطف امام (ره) شهيدان ملت و توكل به خدا عزيزترين ملت هاست اما بايد همواره در قله عزت و اقتدار جهاني باشد».

رئيس جمهور با بيان اينكه اصلاح ساختارها و نظام‌هاي ظالمانه جهاني آرمان ديگر ملت ماست، تصريح كرد: «در چارچوب نظام‌هاي ظالمانه عالم امكان ندارد،يك ملت بر قله صلاح و عدالت تكيه بزند و بايد به همان سرعتي كه ايران را مي‌سازيم براي پيشبرد آرمان‌هاي انقلاب در سطح جهاني نيز تلاش كنيم. چرا كه اينها دو روي يك سكه‌اند».

وي در ادامه با تاكيد بر اينكه همه قوا در اين اهداف مشترك اند، گفت: «ما با اهداف مشترك در كنار هم هستيم و با هماهنگي، همراه و پشتيبان هم خواهيم بود. اگر چه ممكن است در تصميم گيري ها، تحليل‌ها و اجراي امور اختلاف نظر وجود داشته باشد كه البته لازمه كار است اما همه در يك مسير و با اهداف مشترك حركت مي‌كنيم».

احمدي‌نژاد ادامه داد: «متأسفانه كساني بوده‌اند كه اگر مجلس را پشتيبان و در كنار دولت مي‌بينند، برمي‌آشوبند و با خلط مبحث متهم مي‌كنند كه فلاني وكيل الدوله است».
وي با بيان اينكه اگر مجلس و دولت در كنار هم نباشند، ما متهميم، گفت:« دولت و مجلس بر آمده از رأي مردم و متعلق به آنها هستند».

رئيس جمهور اظهار داشت: «برخي استقلال قوا را به معناي تعارض و تقابل تفسير كرده‌اند، اما دولت با افتخار در خدمت مجلس است. چرا كه موفقيت مجلس، موفقيت دولت بوده و دولت بهترين كارشناس براي مجلس است».

وي با اشاره به اينكه بدنه عظيم دولت در خدمت نمايندگان مردم براي قانونگذاري درست است، تاكيد كرد: «همه بايد با همدلي، كار و تلاش مستمر در خدمت آرمان‌هاي اسلام و انقلاب باشيم».

احمدي نژاد در ادامه درباره دستور كار مشترك دولت، مجلس و قوه قضائيه، گفت: «ما دستور كار مشترك فراواني داريم؛ زمان به سرعت مي‌گذرد و بايد براي تحقق آرمان‌ها همواره عجله داشته باشيم».

وي در اين باره افزود: «اولين مأموريت و دستور كار مشترك، تقويت وحدت و انسجام ملي است كه رمز موفقيت، پيروزي‌ها و وديعه الهي بوده و پيشرفت و تحقق آرزوها در گرو آن است».

رئيس جمهور خاطر نشان كرد:« امروز در كشور ما به بركت خدا پرستي و ولايت همدلي وجود دارد و دولت و مجلس بايد در كنار هم الگوي همدلي، همراهي و وحدت را در معرض چشم جهانيان قرار دهد».

وي تاكيد كرد: «بايد مراقبت كنيم تا از بگومگوهايي كه برخي ايادي شيطان مي‌خواهند تقويت كنند، بپرهيزيم. چرا كه بدخواهان دائماً در پي كشف يا ايجاد يك اختلاف كوچك اند تا براي خود نقطه اميد و براي مردم نااميدي و يأس ايجاد كنند اما خوشبختانه ملت ايران به تعهد و خدمتگذاري فرزندان خود در دولت و مجلس اميدوار است».

احمدي‌نژاد رفع مشكلات اقتصادي كشور را از ديگر كارهاي مشترك ميان مجلس و دولت عنوان و تصريح كرد: «علي رغم همه تلاش‌ها و خدمت‌هاي بي شمار كه منجر به پيشرفت‌هاي گوناگون شده، همه ما اذعان داريم كه وضعيت اقتصادي كشور در تراز شايستگي‌هاي ملت ايران نيست».

وي تورم، بي‌انضباطي در اخذ ماليات ها، ناكارآمدي برنامه و بودجه بهره وري‌هاي پايين مشكلات بيمه‌اي و گمركي، عرضه پول ملي و توزيع ناعادلانه يارانه‌ها را از جمله مشكلات موجود در اقتصاد كشور دانست و گفت: «برطرف كردن اين مشكلات نيازمند يك عزم جدي است».

رئيس‌جمهور خاطر نشان كرد: «بايد به سمت نظريه پردازي‌هاي ايراني و اسلامي حركت كنيم و تئوري‌هاي ما بايد در جهت ايجاد عدالت و خدمت به مردم باشد».

وي با اشاره به اينكه بايد به تئوري‌هاي ايراني و اسلامي اعتماد كنيم، اظهار داشت: «حاصل آن چيزي كه در جهان به عنوان تئوري اقتصادي مطرح مي‌شود جنگ، ناعدالتي و تبعيض است».

احمدي نژاد با اشاره به اينكه در داخل كشور نيز برخي هنوز ذهنشان در گرو اقتصاد سرمايه داري است، گفت: «متأسفانه قوانيني در مجلس تصويب شد كه در مرحله اجرا، آلوده به تئوري‌هاي اقتصاد سرمايه‌داري در جهان شد».

وي افزود: «بايد تئوري‌هاي اقتصادي ملي و اجتماعي را در كشور پياده كنيم و ناكارآمدي در بهره‌وري و كندي حركت در زمينه بودجه نيز بايد بررسي شود».

رئيس جمهور تنقيح قوانين را از ديگر كارهاي مشترك دولت و مجلس ذكر كرد و گفت: «شايد امروز به‌اندازه حجم اين سالن مجلس قوانين ناقص كه جهت گيري‌هاي خاصي را در جامعه ايجاد مي‌كند، داشته باشيم كه بايد با كمك هم اين قوانين تنقيح و اصلاح شود».

احمدي نژاد قانونگذاري را ارزشمند ترين و مهمترين كار در كشور دانست كه به تعبير رهبر معظم انقلاب كار نرم افزاري اداري كشور است.

وي خاطر نشان كرد: «همه بدنه كارشناسي دولت در اختيار مجلس است و ما امروز بايد دست به دست هم بدهيم تا قانونگذاري جامعي را انجام دهيم».

وي اعلام كرد: «قانون سازندگي و برنامه 5 ساله كشور كه دولت سياست‌هاي آن را ايجاد كرده، در مجمع تشخيص مصلحت نظام در حال بررسي است».

احمدي‌نژاد در ادامه خاطر نشان كرد: «در مبارزه با مفاسد اقتصادي با دو گروه مواجه ايم. عده‌اي به اين بهانه كه خدشه به نظام وارد نشود. مسئله را كوچك مي‌كنند و مي‌گويند هيچ چيز خاصي نيست و برخي ديگر مفاسد اقتصادي را آنقدر بزرگ مي‌كنند و مي‌گويند ببينيد در جامعه اسلامي چه مشكلات عديده‌اي وجود دارد».

رئيس جمهور تاكيد كرد:« امروز با افتخار و با صداي بلند اعلام مي‌كنم كه پاكترين نظام در دنيا جمهوري اسلامي ايران است و به همين خاطر كوچكترين لكه بر آن باعث ناراحتي مسئولان و مردم مي‌شود».
وي ادامه داد: «برخورد با مفاسد كار سخت و دشواري است كه نيازمند تحمل برخي فشارهاست و بايد در كنار هم اين كار را انجام دهيم».

احمدي‌نژاد حضور پرقدرت و الهام‌بخش در عرصه جهاني را از موارد مهم ميان دولت و مجلس ذكر و خاطر نشان كرد: «ايستادگي در برابر زورگويي‌ها و قدرت‌هاي جهاني از جمله اهداف انقلاب اسلامي بوده و ترديد ندارم كه مجلس هشتم با تمام قدرت در برابر زياده خواهي‌ها مي‌ايستد و از حقوق ملت ايران دفاع مي‌كند».

وي با اشاره به اينكه هنوز قدرت‌ها در دنيا در حال و هواي ادبيات دهه 40 و 50 صحبت مي‌كنند، تصريح كرد:« زنگ شمارش معكوس اضمحلال و نابودي قدرت‌هاي جهاني نواخته شده و ملت‌ها به لطف پرچمداري ملت ايران در حال بيدار شدن هستند».

رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه ملت‌ها به لطف خدا به هم مي‌رسند و با رفع موانع به درياي توحيد مي‌پيوندند، تاكيد كرد:« جمهوري اسلامي ايران، قواي سه‌گانه و همه قواي نظامي و انتظامي كشور پشت سر رهبري حكيم و ملت ايران بر اصول، ارزشها و آرمان‌هاي خود پافشاري مي‌كند و مجلس هشتم كه صداي ملت است بر تحقق خواست ملت عمل مي‌كند».
وي در پايان از رهبر معظم انقلاب كه با هدايت‌هاي خود فضا را براي برگزاري انتخابات با شكوه فراهم كردند و ملت كه با هوشياري يأس را در اعماق انديشه دشمنان نهادينه كردند تشكر و قدرداني كرد.

رئيس‌جمهور همچنين از كساني كه در اين دوره كانديد شده‌اند و خود را در معرض رأي مردم قرار دادند، تشكر كرد و گفت: دوران رقابت‌ها تمام شده و اكنون دوران كار و دوستي است و بايد همدلي‌ها تقويت شود.

احمدي‌نژاد از نمايندگان مجلس هفتم و حداد عادل كه خدمات خوبي را ارائه داده‌اند، تجليل كرد و از نقش برگزاركنندگان انتخابات مجلس هشتم همچون شوراي نگهبان، وزارت كشور نيروهاي نظامي و انتظامي قدرداني كرد.

رئيس‌جمهور نقش رسانه‌ها را بسيار تأثير گذار دانست و افزود: از رسانه‌هاي كشور به خصوص رسانه ملي كه با پوشش گسترده زمينه حضور پر شور مردم را فراهم كردند كمال سپاس را دارم.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 299]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن