تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820844776




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس‌جمهور در مورد مجلس نهم اظهار اميدواري كرد مجلس قدرتمند، مردمي و همسو با پيشرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ايران: رئيس‌جمهور در مورد مجلس نهم اظهار اميدواري كرد مجلس قدرتمند، مردمي و همسو با پيشرفت
مجلس كارآمد نقش مؤثري در پيشبرد امور و پيشرفت كشور دارد

رئيس جمهور در اين مراسم همچنين با اشاره به انتخابات پيش روي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه همه امور مهم در كشور ما بر اساس انتخابات سامان مي‌يابد، گفت: يك مجلس كارآمد نقش موثري در پيشبرد امور و پيشرفت كشور ايفا مي‌كند.
وي با اشاره به اينكه ملت ايران 33 سال است كه صحنه گردان اصلي عرصه اداره كشور است، افزود: ملت ايران همواره نقش خود را آگاهانه و درست انجام داده و انتخابات را استفاده از حق قانوني خود براي مشاركت در اداره كشور مي‌دانند. رئيس جمهور با بيان اينكه مجلس جايگاه مهمي در كشور دارد، اظهار داشت: نمايندگان مردمي، دلسوز، متعهد به حقوق ملت و كارآمد مي‌توانند پشتيبان خوبي براي مديريت و برنامه‌ريزي هاي كشور باشند و حضور چنين نمايندگاني در مجلس موجب وحدت،‌ همدلي و همبستگي ملي خواهد شد.

گروه سياسي با حضور رئيس‌جمهور در مجموعه 8 هزار واحدي مسكن مهر امام رضا(ع) پاكدشت به‌طور همزمان در فاز نخست بهره‌برداري از 57 هزار مسكن مهر استان تهران، 15 هزار واحد مسكن افتتاح شد.
دكتر احمدي‌نژاد با بيان اينكه انتخابات صحنه حضور مردم در عرصه هاي مهم و اساسي اداره كشور است، اظهار داشت: اميدوارم با انتخاب ملت و حضور نمايندگان مؤمن، كارآمد و مردمي، مجلسي قوي تشكيل شود كه كمك كار و پشتيبان كشور، ملت و همراه با برنامه هاي پيشرفت و سازندگي كشور باشد.
دكتر احمدي‌نژاد در مراسم افتتاح اين واحدهاي مسكوني با اشاره به اينكه بايد به جايي برسيم كه همه با شرايط سهل امكان تأمين يك واحد مسكوني را براي خود داشته باشند، تأكيد كرد: طرح مسكن مهر با همين انديشه در كشور متولد شد و امروز هر كجاي اين سرزمين قدم بگذاريم، شاهد ساخت و‌ساز انبوه و گسترده مسكن هستيم.
وي با بيان اينكه از 50 سال قبل كه پاي اصلاحات امريكايي به ايران باز شد، نظم اجتماع به هم ريخت و با جابه‌جايي‌هاي گسترده جمعيت، موضوع مسكن به يك دغدغه و معضل حل نشدني تبديل شد، تصريح كرد: از 50 سال پيش حل معضل مسكن براي دولت‌ها به يك آرزوي دست نيافتني و براي مردم به دغدغه‌اي مدام تبديل شد كه بايد همه عمر خود را صرف تهيه يك خانه كوچك مي‌كردند اما اين به هيچ وجه شايسته جامعه‌اي كه مي‌خواهد الگوي تعالي انسان و اجتماع باشد، نبود.
رئيس‌جمهور طرح مسكن مهر را اقدامي ضربتي و اضطراري توصيف كرد و افزود: تقاضاي انبوه براي مسكن طي سال‌هاي متمادي متراكم شده بود و پاسخي سريع و مناسب نياز بود تا اختلالي كه به اين واسطه در زندگي مردم و در عرصه اجتماع به وجود آمده بود، مرتفع شود، البته اين به معناي آن نيست كه الگوي اصلي و متعالي ايران اسلامي در عرصه مسكن، اجراي طرح مسكن مهر و ساخت خانه‌هاي آپارتماني است.
وي در ادامه گفت: طرح اصلي دولت در عرصه مسكن كه مقدمات آن فراهم شده و اميدوارم اوايل سال 91 اجراي آن از استان تهران آغاز شود، ساخت خانه‌هاي وسيع‌تر، دل بازتر و با امكانات و معماري پيشرفته‌تر است.
رئيس‌جمهور اظهار داشت: البته طراحي و اجراي اين طرح اصلي نيز به معناي آن نيست كه طرح مسكن مهر طرح خوبي نبوده است و نبايد اين اقدام بزرگ تضعيف شود، اما افق آرماني كشور در عرصه مسكن بسيار بالاتر از آن چيزي است كه در قالب طرح مسكن مهر اجرا شد.
دكتر احمدي‌نژاد در ادامه خانه را محلي امن و آرامش بخش براي خانواده توصيف كرد كه فقدان آن شيرازه خانواده را در معرض آسيب قرار خواهد داد و گفت: نگراني‌هاي ناشي از فقدان مسكن اجازه شكل گرفتن مطلوب خانواده را نمي‌دهد چرا كه خانه محلي براي تعالي و كمال زن و مرد، رشد خانواده و ساختن آينده كشور است.
رئيس‌جمهور موضوع مسكن را قبل از آنكه موضوعي اقتصادي باشد، موضوعي فرهنگي، اجتماعي و انساني عنوان كرد و افزود: مسكن جزئي از حداقل‌هاي حقوق انساني افراد است و دولت و ملت بايد همه توان خود را بسيج كنند تا دغدغه مسكن را به‌عنوان ريشه بسياري از ناهنجاري‌ها و معضلات اجتماعي كه منشأ در سستي خانواده دارند، برطرف كنند.
اقدامات صهيونيست‌ها براي تحكيم تسلط خود
دكتر احمدي‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به اينكه صهيونيست‌هايي كه پشت پرده نظام استكباري حاكم بر دنيا براي تسلط بر جهان تلاش مي‌كنند، براي تحكيم تسلط خود روي سست كردن بنيان خانواده‌ها به‌عنوان بستري براي تخريب بنيان جوامع، حساب ويژه‌اي باز كرده‌اند، اظهار داشت: مسكن يكي از لوازم رشد و تعالي انسان است و در فرهنگ اسلامي كه انسان را براي رسيدن به جامعه‌اي سعادتمند تربيت مي‌كند، خانه نقش پايه‌اي و محوري دارد و معناي آن با خانه در نظام سرمايه‌داري به‌عنوان خوابگاهي براي رفع خستگي و كار دوباره براي سرمايه‌داران كاملاً متفاوت بوده و بستري براي تعالي و تكامل انسان و امكاني در خدمت رفاه فرد و جامعه است.
چه كساني شعار دموكراسي در منطقه سر مي‌دهند؟
رئيس‌جمهور در ادامه اظهار داشت: امروز شاهد آن هستيم، كساني در منطقه ما شعار دموكراسي، انتخابات و آزادي سر مي‌دهند كه نظام آنها حتي از قانون اساسي برخوردار نيست تا در اين قانون درباره انتخابات و آزادي بحثي مطرح شده باشد.
وي افزود: دولت‌هايي كه نه مجلسي دارند، نه نهادي كه با برگزاري انتخابات ايجاد شده باشد، دور هم جمع مي‌شوند و براي دولت ديگري تصميم مي‌گيرند كه دموكراسي را اجرا كرده، انتخابات برگزار كند و به مردم آزادي اعطا كند.
دكتر احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه اين سخنان، سخن خود اين افراد نيست بلكه دستوري است كه از طرف رؤساي بالاتر آنها ابلاغ مي‌شود و سران اين دولت‌ها آن را اجرا مي‌كنند، اظهار داشت: اگر اين‌گونه سخنان زاييده فكر خود اين افراد بود شايد آنها را اندكي به تأمل وامي‌داشت كه چگونه وقتي خود انتخابات ندارند، ديگري را به برگزاري انتخابات مكلف مي‌كنند. اين سخنان از طرفي خنده‌دار هستند چرا كه از سوي كساني اظهار مي‌شوند كه خود در رأس ديكتاتورترين دولت‌هاي منطقه حضور دارند و از طرفي ديگر محل درنگ است، چرا كه ريشه در نيرنگ جديد سلطه‌طلبان و غارتگران براي تداوم سلطه دارد.
وي تصريح كرد: هدف مستكبران از اين دست اقدامات نجات رژيم صهيونيستي و تداوم تسلط آنها بر منابع انرژي منطقه است، چرا كه براي غارت منابع و ثروت‌هاي منطقه، ‌نقشه‌هاي درازمدت 500 ساله دارند و از آنجا كه منابع انرژي براي تداوم حيات آنها، ‌نقش حياتي دارد به هيچ وجه حاضر نيستند از آن چشم‌پوشي كنند.
رئيس‌جمهور ادامه داد: متأسفانه برخي براي چند روز حكومت در دنيا همه حيثيت و منافع ملت خود، ملت‌هاي منطقه و بشريت را قرباني كرده و تن به خفت و ذلت تبعيت از مستكبران مي‌دهند در حالي كه بارها به آنها متذكر شده‌ايم كه مستكبران براي شما ارزش و احترام واقعي قائل نيستند اما گوش آنان شنواي اين سخنان نيست.
دكتر احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه بارها به سران برخي دولت‌ها كه در اجراي نقشه‌هاي مستكبران نقش ايفا مي‌كنند، متذكر شده‌ايم كه غربي‌ها هر وقت كه تاريخ مصرف شما پايان يابد بهانه‌اي درست كرده و كنارتان خواهند گذاشت، گفت: سرنوشت صدام پيش روي همه ماست و همه ديدند كه وقتي صدام نقشه‌هاي مستكبران را اجرا مي‌كرد او را سردار قادسيه معرفي كرده و تعاريف آنچناني از او مي‌كردند، اما وقتي تاريخ مصرف او به پايان رسيد، بهانه‌اي تراشيده و او را به زباله دان تاريخ انداختند. فكر مي‌كنم ارزش و اعتبار صدام براي مستكبران بسيار بيشتر از بي‌عرضگاني است كه امروز تلاش مي‌كنند پازل نقشه‌هاي دشمن را كامل كنند.
رئيس‌جمهور افزود: همه بايد هوشيار و مراقب باشند و اگر كسي طالب استقلال، عدالت و آزادي است، بايد اين خواسته را با تكيه بر توان خود دنبال كند و بر اين نكته واقف باشد كه مستكبران صرفاً به دنبال تأمين منافع خود بوده و براي منافع ديگران هيچ ارزشي قائل نبوده و اساساً به هيچ ارزش و اصل اخلاقي پايبند نيستند.

چهارشنبه|ا|10|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران]
[مشاهده در: www.iran-newspaper.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 208]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن