تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820848786




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در مراسم افتتاحيه مجلس هشتمرئيس‌جمهور: دولت و مجلس الگوي وحدت را در برابر چشم جهانيان قرار دهند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: در مراسم افتتاحيه مجلس هشتمرئيس‌جمهور: دولت و مجلس الگوي وحدت را در برابر چشم جهانيان قرار دهند
گروه سياسي: اقتدار ملي، پيشرفت و تحقق آرزو‌هاي ملت در گرو وحدت است. دولت و مجلس در كنار هم بايد الگوي همدلي و وحدت را در برابر چشم جهانيان قرار بدهند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) محمود احمدي‌نژاد، رئيس‌جمهوري اسلامي ايران صبح امروز، سه‌شنبه 7 خرداد در مراسم افتتاحيه هشتمين‌دوره مجلس شوراي اسلامي، اين روز را روزي نو در تاريخ قانونگذاري ايران و روزي مبارك در حيات سياسي ملت ايران عنوان كرد.

وي با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس هشتم، تصريح كرد: ملت ايران با اين حضور خود در برابر چشم همه عالميان و حيرت بدخوهان در يك صحنه بزرگ شركت و نمايندگان خود را انتخاب كرد و اين حضور معاني و پيام‌هاي فراواني دارد.

رئيس‌جمهور يادآور شد: حضور ملت در انتخابات پيام حيات و نشاط سياسي ملت، عزت و اقتدار ايران زمين، وحدت و همدلي، برابري و دلدادگي به ارزش‌هاي الهي و انساني و پيام پايداري بر اصول انقلاب و هوشمندي و مأيوس كردن را به خود داشت. اين حضور تأكيد مجددي بر اهميت و جايگاه رفيع مجلس در ساختار نظام مقدس جمهوري اسلامي و تاكيدي براي استمرار قانونگذاري انقلابي آرماني، نظارت صحيح، مستمر و همه‌جانبه در رفع موانع و مشكلات خدمتگذاري به ملت بزرگ ايران و تاكيد بر همدلي، تسهيل در امور و اداره كشور بود.

احمدي‌نژاد در ادامه سخنان خود با بيان اينكه «قوام و دوام همه قوا به حضور و رأي مردم است» اظهار داشت: همه ما وكيل‌الرعايا و وكيل ارزش‌هاي مردم هستيم و نبايد و نمي‌توانيم از حقوق و ارزش‌هاي وكلاي خود بگذريم. مردم همه ما را براي خدمتگزاري انتخاب كرده‌اند و ما را مفتخر به نشان خدمتگزاري كرد‌ه‌اند و ما هم پذيرفته‌ايم كه خود را وقف خدمت به ملت و كشور كنيم و هركاري غير از اين نشانه خروج از وظيفه است.

رئيس قوه مجريه كشور با تأكيد بر اين نكته كه ايفاي مسئوليت نيازمند از خود گذشتگي و گذشتن از عمر، آبرو، آسايش و زندگي است، خاطرنشان كرد: گذشتن از خود باعث مي‌شود كه از نوكري مردم به بندگي خدا برسيم.

وي ادامه داد: خداوند اسوه‌هاي عملي را در اين مسير در برابر ما قرار داده است؛ امام (ره)، رهبري عزيز، خيل شهيدان و ايثارگران و آحاد ملت راه خدمتگزاري را به ما نشان داده‌اند، شهيد رجايي و بهشتي و مدرس در برابر ما قرار دارند.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه استقلال راي در قوا در حقيقت عمل و رأي دادن به آن چيزي است كه در جهت آرمان‌هاي بلند انقلاب است، تأكيد كرد: عمل به وظيفه، خدمتگزاري و استقلال راي همه در گرو شجاعت و ايستادگي بر اصول است كه با آزادگي انجام مي‌شود.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود به نوع تعامل و رابطه دولت مجلس اشاره كرد و توضيح داد: موفقيت مجلس و دولت به هم گره خورده است. مجلس قدرتمند آرزوي دولت بوده و نظارت مجلس پشتوانه صحت عمل و موفقيت دولت است. براي دولت هيچ چيز بهتر از يك مجلس آگاه، مؤمن، شجاع و حاضر و ناظر در صحنه نيست.

رئيس شوراي عالي امنيت ملي با تأكيد بر لزوم تقسيم كارها اضافه كرد: نه رقابتي در كار است و نه تقابلي. مجلس و دولت مكمل، يار و برادر و همراه هم هستند و داراي آرمان‌ها و مسئوليت‌هاي مشتركند.

وي افزود: دولت اجراي قانون را وظيفه خود مي‌داند و دولت نهم پايبندترين دولت‌ها به قانون است ما موفقيت دولت را در اجراي صحيح قانون مي‌دانيم. قانون رمز پيشرفت و التزام كشور است.

رئيس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود در مراسم افتتاحيه هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي به يادآوري مسئوليت‌هاي امروز ملت و نظام پرداخت و اظهار داشت: انقلاب اسلامي و ملت ايران اهداف بلندي دارند. تعالي همه‌جانبه و ساختن ايران عزيز بر اساس خداپرستي، عدالت و ارزش‌هاي الهي آرمان بلند ملت ايران است. برپايي يك جامعه الگو و شاهد آرزوي تاريخي ملت ايران، انبيا و صلحا بوده است.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه مسئوليت و آرمان ديگر ما حفظ اقتدار و عزت ملي است، بيان داشت: گرچه امروز ايران به لطف امام، شهدا، رهبري، مردم و توكل به خدا عزيزترين ملت‌ها است، اما ايران بايد همواره در قله عزت و اقتدار جهان باشد.

رئيس شوراي عالي امنيت ملي كشور، اصلاح ساختار نظامات ظالمانه جهاني را ديگر مأموريت نظام و ملت بيان كرد و افزود: ساختن ايران و برپايي جامعه الگو با اصلاح ساختار نظامات جهاني لازم و ملزوم يكديگرند؛ نمي‌شود در چارچوب نظامات ظالمانه جهاني يك ملت بتواند بر قله صلاح و عدالت تكيه بزند.

وي با اشاره به سخن امام (ره) مبني بر اينكه «تا ظلم هست، مبارزه نيز وجود دارد و تا مبارزه هست ما هم هستيم»، تصريح كرد: همه قوا در نظام جمهوري اسلامي در اين هدف مشترك هستند.

احمدي‌نژاد متذكر شد: زماني كساني استقلال قوا را به معناي تعارض و تقابل تفسير مي‌كردند، اين منطق نه خواست مردم است و نه پشتوانه عقلي دارد و نه پشتوانه شرعي.

رئيس‌جمهور بخش ديگري از سخنان خود را به بيان مسئوليت‌ها و دستوركارهاي مشترك قوا در نظام اسلامي اختصاص داد و گفت: اولين مسئوليت مشترك ما تقويت اتحاد و انسجام ملي است؛ اين وديعه‌اي الهي و رمز موفقيت ماست. اقتدار ملي، پيشرفت و تحقق آرزو‌هاي ملت در گرو وحدت است. دولت و مجلس در كنار هم بايد الگوي همدلي و وحدت را در برابر چشم جهانيان قرار بدهند.

وي ادامه داد: بدخواهان در پي ايجاد يا كشف اختلاف كوچك هستند تا براي مردم نقطه ياس و براي خود نقطه اميد ايجاد كنند ولي ملت ايران به تعهد و خدمتگزاري فرزندان خود اميدوار است و بايد اين دست در دست هم نهاده تا اين اميدواري روز فزون شود.

وي با تأكيد بر لزوم رفع مشكلات ساختاري و ريشه‌اي اقتصاد كشور تأكيد كرد: بايد به سمت تئوري‌هاي اقتصادي اسلامي ـ بومي برويم؛ تئوري اقتصادي ما بايد بر پايه عدالت، رفع محروميت، شكوفايي استعدادها و پيشرفت و تعالي كشور باشد.

احمدي‌نژاد، اصلاح نظام اداري و نظام برنامه و بودجه كشور، تدوين برنامه پنجم توسعه و مبارزه با برخي فاسد اقتصادي را از ديگر مسئوليت‌هاي مشترك قوا بيان كرد.

رئيس‌جمهور، حضور پر قدرت و الهام‌بخش در عرصه‌هاي جهاني و استيفاي حقوق ملت ايران و ايستادكي در برابر زياده‌خواهي‌ها را مسئوليت ديگر قوا بيان كرد و افزود: ترديدي ندارم كه اين مجلس با تمام قامت در برابر زياده‌خواهي‌ها خواهد ايستاد و از حقوق حقه ملت ايران دفاع خواهد كرد.

رئيس شوراي عالي امنيت ملي كشور يادآور شد: هنوز برخي قدرت‌هاي بزرگ در خواب و خيال دهه‌هاي گذشته هستند و تصور مي‌كنند خواهند توانست به زورگويي‌ها و چپاول خود ادامه دهند ولي مي‌بينيم كه دوران آنها به پايان رسيده و زنگ شمارش معكوس اضمحلال جنايت‌كاران نواخته شده است و ملت‌ها به لطف پيشتازي ملت ايران در حال بيداري هستند و قدرتي مبتني بر عدالت و خداپرستي رد حال شكل‌گيري است.

احمدي‌نژاد تأكيد كرد: نظام جمهوري اسلامي و قواي نظام پشت سر رهبري حكيم و ملت ايران بر اصول و ارزش‌هاي خود پافشاري كرده و از عدالت، معنويت و كرامت انساني دفاع خواهد كرد. ترديدي ندارم مجلس هشتم صداي ملت است و بر اراده مردم در تحقق عدالت در روابط خارجي پاي خواهد فشرد.

رئيس‌جمهور در پايان از مقام معظم رهبري كه با هدايت‌هاي خود فضاي لازم را براي برگزاري انتخابات فراهم كردند و همچنين از ملت ايران، نامزدهاي انتخابات، نمايندگان مجلس هفتم، دست‌اندركاران برگزاري انتخابات و رسانه‌ها تشكر كرد.
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 351]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن