تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خدا رابشناسد ترس او در دلش می افتد و هر از خدا ترسان باشد نفسش از دنیا باز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819914938




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آغاز به كار مجلس هشتم / احمدي نژاد: دولت با افتخار در كنار مجلس است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: آغاز به كار مجلس هشتم / احمدي نژاد: دولت با افتخار در كنار مجلس است
سياسي. قوه مجريه. رييس جمهور
رييس قوه مجريه در ادامه سخنان خود در آيين افتتاحيه مجلس هشتم، موفقيت مجلس را موفقيت دولت دانست و گفت كه دولت با افتخار در كنار مجلس براي كمك به آن است.

دكتر محمود احمدي نژاد، با اشاره به آرمانها و مسووليت‌هاي همه مسوولان و ملت ايران و اينكه تعالي همه جانبه و ساختن ايران عزيز براساس عدالت، برابري و ارزشهاي انساني و خداپرستي آرمان ملت ايران است، افزود: برپايي جامعه الگو و شاهد آرزوي ملت ايران است و هدف همه انسانهاي صالح و پپامبران بوده است.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، رييس جمهوري حفظ اقتدار و عزت ملي را ديگر آرمان بزرگ ملت ناميد و اظهار داشت : گرچه امروز ايران به لطف امام شهيدان و تلاش ملت و توكل بر خدا، عزيزترين ملتها است اما ايران بايد همواره در قله عزت و اقتدار جهاني باشد .

رييس جمهوري خاطرنشان كرد: آرمان و ماموريت ديگر ما اصلاح ساختار و نظامات ظالمانه جهاني است، ساختن ايران برپايه جامعه الگو با اصلاح نظامات جهاني لازم و ملزوم يكديگر هستند و هرگز شدني نخواهد بود كه در چارچوب نظامات ظالمانه و يكسويه عالم، يك ملت بتواند بر قله اصلاح و عدالت تكيه بزند.

احمدي نژاد افزود: ساختن ايران و اصلاح جهان دو روي يك سكه هستند و باهمان شتابي كه بايد ايران را بسازيم ، ضروري است كه براي رفع ظلم و اجراي عدالت در جهان بكوشيم و در اين راستا بايد سخن امام راحل را سرلوحه كار خود قرار دهيم كه فرمودند، تا ظلم هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستيم و اين مسووليت بزرگ امروز ما و جزو آرمانها و اهداف مشترك ما است .

رييس جمهوري در ادامه سخنان خود با بيان اينكه ممكن است در تصميم‌گيري ها و اجرا امروز اختلاف نظر و سليقه باشد، گفت: اين موضوع طبيعي است اما همه ما در اهداف، مشترك هستيم .

احمدي نژاد ادامه داد: البته بوده و هستند كساني كه وقتي دولت و مجلس را در كنار هم ببينند برآشفته مي‌شوند و بر مي‌آشوبند و اگر ببيننند نمايندگان در دفاع از لوايح دولت پشتيباني مي‌كنند، فوري خلط مبحث مي كنند و مي‌گويند كه فلاني وكيل الدوله است و اين معنايي ندارد . اگر دولت و مجلس در كنار هم نباشند، جاي سوال دارد زيرا دولت و مجلس هر دو وكيل المله هستند.

رييس جمهوري خاطرنشان كرد: برخي در گذشته اصل تفكيك قوا را به معناي تعارض و تقابل تفسير كردند كه اين منطق نه خواست مردم است و نه پشتوانه عقلي و شرعي دارد.

احمدي نژاد با اشاره به اينكه دولت با افتخار در خدمت كمك به مجلس است و موفقيت مجلس را موفقيت دولت مي‌داند، تصريح كرد: دولت بهترين كارشناس براي مجلس است و بدنه گسترده كارشناسي دولت در خدمت نمايندگان مردم براي قانونگذاري درست است.

رييس جمهوري تاكيد كرد: همه بايد با همدلي و كار و تلاش مستمر در خدمت انقلاب و و آرمانها باشيم و اين خواست ملت و رهبري عزيز و در جهت اهدف امام و شهيدان است.

رييس قوه مجريه در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر اينكه زمان به سرعت مي‌گذرد و فرصت‌ها به سرعت از دست مي‌رود و دنيا متوقف ما نخواهد ماند به دستور كارهاي مشترك قواي سه گانه كشور اشاره كرد.

احمدي نژاد انسجام ملي و وحدت را رمز موفقيت و پيروزي دانست و و تلاش در اين راه را اولين ماموريت و دستور كار مشترك قواي مجريه، مقننه و قضائيه كشور خواند.

رييس جمهوري با اشاره به اينكه مردم ما قدرشناس اين نعمت الهي هستند، گفت : تحقق آرزوي‌هاي ما در گرو وحدت است البته به بركت خداپرستي و ولايت، همدلي وجود دارد و استمرار خواهد داشت.

احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه دولت و مجلس بايد الگوي همدلي و وحدت را در مقابل چشم جهانيان ارائه دهند، گفت : بابد مراقب باشيم كه بگو ومگوهاي قدرتهاي زورگو در خارج و جاهلان در داخل گريبانگير ما نشود زيرا دشمنان و بد دلان بدنبال كشف و يا ايجاد نكاتي براي ايجاد ياس و نااميدي در ميان ملت هستند.

رييس جمهوري خاطرنشان كرد: امروز ملت ايران به آينده و تعهد به خدمتگزاري مسوولان خود اميدوار است و همه ما بايد دست به دست هم دهيم و اين اميد را روز افزون كنيم .

احمدي نژاد تلاش براي رفع مشكلات ساختاري و ريشه‌اي اقتصاد كشور را دستور كار دوم مشترك قواي كشور نام برد و گفت: برغم همه تلاشها و خدمات بي‌نظير بعد از انقلاب كه توسط مجالس و دولتها انجام شده و منجر به پيشرفت‌هاي شگرف در عرصه‌هاي مختلف شده است، اما همه ما اذعان داريم كه وضعيت اقتصادي در تراز ملت ايران و شايستگي‌هاي جمهوري اسلامي نيست و اقتصاد ما از چند مشكل ساختاري به طور مستمر رنج مي‌برد .

رييس جمهوري از تورم ، اتلاف منابع، بي‌انضباطي در اخذ ماليات، ناكارآمدي ساختار برنامه و بودجه، بي‌انضباطي نظام بانكي ، بهره وري پايين و ناكارآمدي ساختار اداري ،مشكلات گمركي و بيمه‌اي و پايين بودن ارزش پول ملي به عنوان اين مشكلات ساختاري در اقتصاد كشور نامبرد.

رييس جمهوري افزود: تلاش و كار مشترك براي رفع اين مشكلات نيازمند يك عزم ملي است كه با يك يا حسين و يا علي ديگر و كار كارشناسي دقيق و عالمانه بايد اين مشكلات را از پيش روي ملت برداريم.

احمدي نژاد گفت: بايد در اين راه به سمت نظريه پردازي ايراني و اسلامي حركت كنيم و تئوري‌هاي اقتصادي ما بايد با توجه به راي ملت و پيشرفت همه جانبه ايران عزيز و عدالت باشد و بايد به ملت و اسلام و راهكارهاي بومي ، اسلامي و ملي اعتماد كنيم .

رييس جمهوري وضعيت امروز جهان را حاصل تئوري‌هاي رايج در اقتصاد دنيا دانست و افزود: فاصله طبقاتي، ظلم‌هاي فراوان،قحطي‌ها و ركود بي‌نظير اقتصادي و چپاول ثروت ملت‌ها از سوي قدرتهاي بزرگ حاصل اجراي همين تئوري هاي اقتصادي غربي است كه نقطه اوج آن در كشور سلطه گر است كه از ‪۲۸۰‬ ميليون نفر جمعيت آن بيش از ‪ ۴۰‬ميليون در فقر مطلق زندگي مي‌كنند.

احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه بايد بدنبال تئوري‌هاي خودي باشيم و خود را باور كنيم، گفت:
متاسفانه هنوز در كشور ما تئوري‌هاي ملي و اقتصادي در مرحله اجرا محقق نشده است و برخي دوستان هنوز ذهنشان در گرو تئوري‌هاي اقتصادي غربي است و حتي قوانين مصوب مجلس نيز درعرصه اجرا دچار آلودگي به تئوري‌هاي رايج سرمايه داري غربي شده است .

رييس جمهوري تاكيد كرد: مجلس با ظرفيت كارشناسي و علمي بالايي كه دارد در كنار دولت مي‌توانيم تئوري‌هاي ملي و اسلامي را براي اقتصاد در اين سرزمين ايجاد كنيم .

احمدي نژاد انجام اصلاحات ساختاري اداري در نظام برنامه و بودجه كشور را ديگر دستور كار مشترك قواي كشور عنوان كرد و گفت : بايد ناكارآمدي و بهره وري پايين و كندي در حركت و تصميم و اجر ، اصلاح شود . دولت كارهايي را آغاز كرده اما تكميل و تحقق آنها نيازمند پشتيباني و ياري و نظارت مجلس است.

رييس جمهوري تنقيح قوانين را از ديگر دستور كارهاي مهم مشترك بين قوا دانست و گفت : امروز شايد به اندازه حجم اين سالن، قانون در اختيار داشته باشيم و قوانين متعدد و ناكارآمد كه جهت‌گيري هاي گوناگوني را ديكته مي‌كند و نمي‌تواند پاسخگوي امروز انقلاب ايران باشد و بايد دسته بندي و اصلاح شوند.

احمدي نژاد تشكيل يك گروه مشترك براي اين كار راپيشنهاد كرد و با تاكيد بر اينكه قانون كامل كشور را به سمت توسعه و پيشرفت هدايت مي‌كند ، افزود: بايد دست به دست هم دهيم و قانون‌گذاري جامع را در كشور تدوين كنيم.

رييس جمهوري قانونگذاري را ارزشمنمدترين كار در كشور عنوان كرد و اظهار داشت : اگر در قانون يك درجه سستي وجود داشته باشد، در اجرا صدها كيلومتر فاصله ايجاد خواهد كرد.

احمدي نژاد تاكيدكرد كه براي اين كار ( تنقيح قوانين ) همه بدنه كارشناسي دولت با افتخار در خدمت مجلس است و بدنه كارشناسي دولت و وزرا ، مشاوران امين شما براي تحقق اين هدف است.

رييس جمهوري در ادامه به اهميت تنظيم قانون پنجم كشور اشاره كرد و آن را ديگر دستور كار مشترك قواي سه گانه كشور دانست و گفت :دولت قانون سازندگي و سياستهاي برنامه پنجم توسعه كشور را تنظم كرده كه در مجمع تشخيص مصلحت نظام در دست بررسي است و اميدواريم هر چه زودتر آماده شود تا ما بتوانيم تقديم مجلس كنيم و بتوانيم قانوني در مسير چشم انداز براي توسعه و پيشرفت ايران اسلامي داشته باشيم.

احمدي نژاد در سخنان خود در مراسم افتتاحيه مجلس هشتم، به تلاش قوا براي مبارزه با برخي مفاسد اقتصادي اشاره كرد و افزود : مناسفانه در اين راه با دو گروه مواجه هستيم .

رييس جمهوري ادامه داد: در راه مبارزه با مفاسد اقتصادي عده‌اي به غلط به تصور اينكه اگر در جايي فريادي از يك مفسده بلند شود به حيثيت نظام خدشه وارد مي‌شود از سر دلسوزي سعي در كوچك كردن آن دارند.

رييس جمهوري اظهار داشت : بعضي هم كه اگر در گوشه‌اي فريادي از مبارزه با مفاسد بلند مي‌شود نظام را به فساد متهم مي‌كنند كه هر دو گروه در گمراهي هستند .

احمدي نژاد تصريح كرد: امروز با افتخار و صداي بلند مي‌گويم كه سالم ترين نظام عالم، نظام اسلامي است و چون پاك است لكه‌هاي كوچك نيز در آن قابل تحمل نيست و حتي يك
دست اندازي كوچك به بيت المال و رابطه بازي هم بد و ناپسند است.

رييس جمهوري تاكيد كرد: فرياد عليه اينها جزو افتخارات ملت و جمهوري اسلامي است و دولت و مجلس پيشگام برخورد با اينگونه تخلفات هستند و اين دستور كار مشترك همه ما است، البته برخورد با مفاسد كار ظريفي است و نيازمند پيگيري و استمرار و تحمل برخي فشارها و جوسازي ها است كه بايد در كنار هم اين مسير را طي كنيم.

احمدي نژاد حضور پر قدرت و الهام بخش درعرصه‌هاي جهاني و استيفاي حقوق ملت و ايستادگي در برابر باج خواهي‌هاي قدرت‌هاي زورگوي جهاني را ديگر دستور كار مشترك قواي سه گانه كشور عنوان كرد و گفت : من ترديد ندارم كه اين مجلس با تمام قامت در برابر زياده خواهي‌ها خواهد ايستاد و با قدرت از حقوق حقه ملت ايران دفاع خواهد كرد.

رييس جمهوري گفت : هنوز برخي از قدرتهاي بزرگ و زورگو در خواب و خيال گذشته هستندو با ادبيات دهه ‪ ۴۰‬و ‪ ۵۰‬با ملتها صحبت مي‌كنند و خيال مي كنند كه مي‌توانند با زبان زور و تهديد با ملتها صحبت كنند.

احمدي نژاد با بيان اينكه دوران آنها رو به پايان است و زنگ اضمحلال قدرتهاي جهاني و استكبار در حال نواخته شدن است و ملتها به لطف پيشتازي ملت ايران در حال بيداري هستند، گفت: قدرتي مبتني بر عدالت در حال شكل گيري است و ملتها مانند جويبارهاي زلال به هم مي‌رسند، رودهاي خروشان
 سه شنبه 7 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 380]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن