تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):علت روزه گرفتن آن است كه به سبب آن ثروتمند و فقير برابر شوند زيرا ثروتمند گرسنگى را اح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816822163




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي‌نژاد در مراسم افتتاح مجلس هشتم:تئوري‌هاي اقتصادي جهان ناكارآمد است


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: احمدي‌نژاد در مراسم افتتاح مجلس هشتم:تئوري‌هاي اقتصادي جهان ناكارآمد است
عكس: دنياي اقتصاد- حميد جاني‌پور.


احمدي‌نژاد:تئوري‌هاي اقتصادي جهان ناكارآمد است
بايد به سمت نظريه‌پردازي اسلامي و ايراني حركت كنيم
دنياي اقتصاد-رييس‌جمهور كشورمان كه ديروز به منظور شركت در مراسم گشايش مجلس هشتم در جمع نمايندگان حضور يافته بود با بيان اينكه دولت و مجلس هر دو وكيل المله هستند، گفت: البته بوده و هستند كساني كه وقتي دولت و مجلس را در كنار هم ببينند، برآشفته مي‌شوند و برمي‌آشوبند و اگر ببينند نمايندگان در دفاع از لوايح دولت پشتيباني مي‌كنند، فوري خلط بحث مي‌كنند و مي‌گويند كه فلاني وكيل‌الدوله است و اين معنايي ندارد.
احمدي‌نژاد كه طي هفته‌هاي اخير با انتقادات شديد مجلس مواجه شده كه بعضا شكل تقابل قوا يافته بود،‌ در ادامه تصريح كرد: اگر دولت و مجلس در كنار هم نباشند، جاي سوال دارد زيرا دولت و مجلس هر دو وكيل‌المله هستند.
وي افزود: دولت با افتخار در خدمت مجلس است. دولت بهترين كارشناس براي مجلس است و بدنه گسترده دولت در خدمت نمايندگان است.
رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر همدلي دولت و مجلس گفت: بايد مراقب باشيم كه بگومگوهاي قدرت‌هاي زورگو در خارج و جاهلان در داخل گريبان‌گير ما نشود زيرا دشمنان و بددلان به دنبال كشف يا ايجاد نكاتي براي ايجاد ياس و نااميدي در ميان ملت هستند.
احمدي‌نژاد وضعيت امروز جهان را حاصل تئوري‌هاي رايج در اقتصاد جهان دانست و گفت: فاصله طبقاتي حاصل اجراي همين تئوري‌هاي غربي است كه بايد به دنبال تئوري‌هاي خودي باشيم و خود را باور كنيم.
وي افزود: متاسفانه هنوز در كشور ما تئوري‌هاي ملي و اقتصادي در مرحله اجرا محقق نشده و برخي دوستان هنوز ذهنشان در گرو تئوري‌هاي اقتصادي غربي است و حتي قوانين مصوب مجلس نيز در عرصه اجرا دچار آلودگي به تئوري‌هاي رايج سرمايه‌داري غربي شده است.
رييس‌جمهور گفت: بايد به سمت نظريه‌پردازي ايراني و اسلامي حركت كنيم.در ادامه مشرح سخنان رييس‌جمهور از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري را مي‌خوانيد:
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري، محمود احمدي‌نژاد، ديروز در آيين افتتاح مجلس هشتم شوراي اسلامي‌در سخناني با اشاره به حضور پرشكوه مردم در انتخابات مجلس گفت: اين حضور حيرت همه جهان را به همراه داشت و داراي پيام‌ها و معاني فراواني بود. اعتماد ملت ايران و انتخاب شما به عنوان نماينده از سوي مردم را صميمانه تبريك عرض مي‌كنم.وي حيات و نشاط سياسي ملت ايران، عزت و اقتدار ايران زمين، وحدت،‌ برادري و همدلي مردم ايران، دلدادگي به ارزش‌هاي الهي و انساني و پايداري بر اصول انقلاب اسلامي‌و هوشمندي و مايوس‌كردن دشمنان را از پيام‌هاي اين انتخابات دانست و خاطرنشان كرد: حضور با شكوه مردم در صحنه، تاكيد مجددي بر اهميت و جايگاه رفيع مجلس شوراي اسلامي‌در ساختار نظام مقدس جمهوري اسلامي‌ايران است.
رييس‌جمهور اضافه كرد: اين حضور پرشور همچنين تاكيدي بر استمرار قانون‌گذاري انقلابي و آرماني، نظارت صحيح، مستمر و همه جانبه و رفع موانع و مشكلات خدمتگزاري و همبستگي و تسهيل در اداره امور كشور است.
همه مسوولان وكيل‌الرعايا هستند
رييس قوه مجريه با تاكيد بر اينكه قوام و دوام همه قوا در كشور به حضور و راي مردم بستگي دارد و همه ما برآمده از حضور و انتخاب مردم هستيم، تصريح كرد: مجلس در هر دوره با حضور مردم قوام و استمرار پيدا مي‌كند و شأن مسوولان اجرايي و قانون‌گذاري به واسطه حضور و انتخاب مردم است؛ بنابراين همه ما وكيل‌الرعايا، وكيل ارزش‌ها و آرمان‌هاي بلند مردم ايران هستيم و نمي‌توانيم و نبايد از حقوق و آرمان‌هاي موكلان خود بگذريم.
آرزوي دولت؛ مجلس مقتدر
رييس‌ قوه مجريه در ادامه با بيان اين كه موفقيت دولت و مجلس به هم پيوند خورده است و مجلس قدرتمند آرزوي دولت است، خاطر نشان كرد: نظارت مجلس پشتوانه صحت عمل و موفقيت دولت است و براي دولت هيچ چيزي بهتر از وجود يك مجلس آگاه، مومن، ‌شجاع و حاضر در صحنه نيست.
احمدي‌نژاد اضافه كرد:‌ تقسيم كار براي انجام بهتر وظايف است و نه براي رقابت و تقابل. مجلس و دولت نيز مكمل و يار و برادر هم و داراي آرمان‌ها و مسووليت‌هاي مشتركي هستند .
رييس‌جمهور با بيان اينكه دولت نهم اجراي قانون و عمل به قانون را وظيفه خود مي‌داند، تاكيد كرد: اين دولت جزو پايبندترين دولت‌ها به قانون است و دولت موفقيت خود را در گرو اجراي صحيح قانون مي‌داند.
رييس‌جمهور، مجلس هشتم را پرنشاط، ‌مومن، شجاع و معتقد به آرمان‌هاي امام و انقلاب و آماده خدمتگزاري و انجام مسووليت‌هاي بزرگ توصيف كرد.وي خطاب به نمايندگان مجلس هشتم گفت:‌ يادآوري آرمان‌ها و مسووليت‌هاي انقلاب از وظايف امروز ما است. انقلاب اسلامي، ملت ايران و نظام، همه اهداف بلندي دارند و تعالي همه‌جانبه ايران عزيز بر اساس خداپرستي و ارزش‌هاي الهي از جمله اين اهداف است.
دستور كارهاي مشترك دولت و مجلس
رييس قوه مجريه در ادامه با بيان اينكه دستور كارهاي مشتركي براي مجلس، دولت و قوه قضائيه وجود دارد، خاطر نشان كرد: اين دستور كارها در راستاي تقويت وحدت و انسجام ملي، رفع مشكلات ساختاري و ريشه‌اي اقتصاد كشور است.وي ادامه داد: دولت و مجلس در كنار هم بايد الگوي همدلي و وحدت را در برابر چشم جهانيان قرار دهند و بايد مراقب باشيم مباحثي كه برخي مي‌خواهند بر آن دامن بزنند، گريبانگيرمان نشود. بدخواهان از اين طريق به دنبال كشف اميد براي خود و ايجاد ناراحتي و يأس براي مردم هستند.
رفع مشكلات اقتصادي
رييس شوراي عالي امنيت ملي، رفع مشكلات ساختاري و ريشه‌اي اقتصاد كشور را از ديگر دستور كارهاي مشترك سه قوه عنوان كرد و گفت:‌ به‌رغم تمام تلاش‌هاي بي‌نظير بعد از انقلاب كه منجر به پيشرفت‌هاي شگرف در عرصه‌هاي گوناگون شده است، به اذعان همه وضعيت اقتصادي در تراز ملت ايران و شايستگي‌هاي نظام نيست؛ مردم از تورم،‌ اتلاف منابع، بي‌انضباطي در اخذ ماليات‌ها، توزيع ناعادلانه يارانه‌ها،‌ بي‌انضباطي در توزيع تسهيلات بانكي، ‌ناكارآمدي ساختار برنامه و بودجه، بهره‌وري پايين، ‌ناكارآمدي ساختار اداري، ‌مشكلات بيمه‌اي و بانكي و ارزش پايين پول ملي رنج مي‌برند؛ اين دستور كار مشترك است كه بايد با يك يا حسين (ع) و يا يك ياعلي (ع) با كار كارشناسي، مشكلات را از پيش پاي ملت برداريم.
تدوين تئوري‌هاي بومي‌و اسلامي‌
رييس‌جمهور با تاكيد بر ضرورت حركت به سمت نظريه‌پردازي‌ ايراني و اسلامي‌گفت: بايد در جهت شكوفايي استعدادها گام برداريم و به ملت و اسلام اعتماد كنيم و راهكارهاي بومي، ملي و اسلامي‌ارائه دهيم و به آن‌ها اعتماد نكنيم. حاصل تئوري‌هاي رايج جهاني وضعيت امروز جهان است كه قحطي‌ها، ركود بي‌نظير اقتصادي و چپاول‌ها نماد و نتيجه آن است.وي با اشاره به ناكارآمدي تئوري‌هاي اقتصادي جهان و به ويژه آمريكا اظهار كرد: تئوري‌هاي اقتصادي در مطرح‌ترين كشور سلطه‌گر دنيا باعث شده كه از 280‌ميليون جمعيت آن 40‌ميليون نفر در فقر مطلق باشند و بايد به دنبال تئوري‌هاي بومي‌باشيم.
رييس‌جمهور با بيان اينكه هنوز در كشور، تئوري‌هاي اسلامي‌و ملي در مرحله اجرا محقق نشده است و عده‌اي ذهن‌شان در گرو تئوري‌هاي اقتصادي سرمايه‌داري است، خاطرنشان كرد: با ظرفيت عظيم مجلس و كار كارشناسي و با بهره‌گيري از ظرفيت عظيم دولت مي‌توانيم تئوري‌هاي ملي و اسلامي‌را بر پا كنيم.
رييس‌جمهور در ادامه‌ سخنان خود دستور كار مشترك ديگر سه قوه را اصلاح ساختار اداري و نظام برنامه‌ريزي و بودجه‌ كشور دانست و گفت: بايد ناكارآمدي‌ها در اين راستا اصلاح شود؛ البته دولت در اين حوزه اقداماتي را آغاز كرده كه تكميل و تحقق كامل آن با پشتوانه، كمك و نظارت مجلس هشتم صورت مي‌گيرد.
رييس‌جمهور در ادامه تنقيح قوانين را دستور كار مشترك ديگر مجلس هشتم و دولت برشمرد و گفت: شايد به اندازه حجم اين سالن قانون داشته باشيم كه بعضا ناقض و متضاد هم هستند و شايد كارآمدي چنداني نداشته باشند؛ از اين رو دولت و مجلس بايد در راستاي تنقيح، دسته‌بندي و اصلاح قوانين حركت كنند كه در اين ارتباط بايد كارگروه مشتركي بين دولت و مجلس ايجاد شود و دولت و مجلس دست به دست هم دهند.
وي گفت: بايد اين قانون را در راستاي چشم‌انداز 20 ساله تنظيم كنيم و قانوني بر اساس توسعه ايراني و اسلامي‌در اختيار داشته باشيم.
مبارزه با مفاسد اقتصادي
رييس‌ قوه مجريه در ادامه مبارزه با برخي مفاسد اقتصادي را مورد تاكيد قرار داد و اظهار كرد: دستور كار مشترك ديگر بين دولت ، مجلس و قوه قضائيه مبارزه با برخي مفاسد اقتصادي است. وقتي در گوشه‌اي فرياد مبارزه با مفاسد اقتصادي بلند مي‌شود، عده‌اي تصور مي‌كنند اين مساله باعث مي‌شود به حيثيت نظام خدشه وارد شود و سعي مي‌كنند آن را كوچك كنند و از روي دلسوزي مي‌گويند كه وجود ندارد.
بعضي ديگر نيز وقتي فرياد مبارزه با مفاسد اقتصادي بلند مي‌شود، چنين مطرح مي‌كنند كه نظام اسلامي‌مملو از فساد شده است. به نظر ما هر دو گروه تصور اشتباهي دارند و در گمراهي هستند.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 464]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن