تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815554334




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس سني مجلس هشتم عنوان كردحفظ شان و منزلت مجلس، اولويت دوره هشتم قوه مقننه


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: رييس سني مجلس هشتم عنوان كردحفظ شان و منزلت مجلس، اولويت دوره هشتم قوه مقننه
دنياي اقتصاد- محمد تقي رهبر، رييس سني مجلس هشتم اولويت‌هاي اين مجلس را حفظ شان و منزلت مجلس، جبران برخي كاستي هاي قانوني و پيگيري مصوبات مجلس هفتم از جمله نظام هماهنگ پرداخت، اصل 44 قانون اساسي‌، ساماندهي بخش مسكن‌، حمل و نقل‌، اصلاحات اداري، ساماندهي اقتصاد و مهار تورم و گراني برشمرد‌.
وي درمراسم افتتاحيه مجلس هشتم، اظهارات رييس جمهور در اين مراسم مبني بر تعامل دولت و مجلس را خواست نمايندگان مجلس هشتم خواند‌. وي از حضور پرشور ملت درانتخابات مجلس هشتم همچنين از هيات‌هاي نظارت و اجرايي، استانداران و فرمانداران و رسانه ها و همه مسوولان امر انتخابات براي ارائه كارنامه قابل قبول قدرداني كرد.
رييس سني مجلس هشتم با اشاره به نامگذاري سال 87 از سوي رهبر معظم انقلاب به عنوان سال نوآوري و شكوفايي افزود: در اين راستا برما لازم است كه با اتكا به خداوند وبا عقلانيت و منطق و اصول پذيرفته شده نظام و آينده نگري عميق و شور انقلابي و وحدت و همدلي به دور ازگرايش‌هاي جناحي، خود را براي ارائه قوانين تحول‌ساز آماده كرده و با نگاه كارشناسانه به منافع كشور و استفاده از ذخاير انقلاب حركت كنيم. وي برخي از اولويت هاي مجلس هشتم را حفظ شان و منزلت مجلس و دفاع از حقوق قانوني نمايندگان و حفظ انضباط در جلسات و حضور فعال در بررسي طرح‌ها و لايحه‌ها جبران برخي كاستي‌هاي قانوني خواند و بر ضرورت پيگيري مصوبات مجلس هفتم از جمله نظام هماهنگ پرداخت، اصل 44 قانون اساسي‌، ساماندهي بخش مسكن‌، حمل و نقل‌، اصلاحات اداري، ساماندهي اقتصاد، مهار تورم و گراني، حمايت از سرمايه گذاري بخش خصوصي و مقابله با بي انضباطي مالي در مجلس هشتم تاكيد كرد‌. رهبر محور وحدت و همگرايي قواي سه گانه را قانون اساسي عنوان كرد و گفت‌: اين ميثاق ملي است كه در تعامل دولت و مجلس نقش بنيادين دارد. به فرموده امام خميني(ره) اگر به قانون خاضع باشيد و قانون را محترم بشماريد هيچ اختلافي پيش نمي‌آيد و به توصيه رهبر معظم انقلاب مجلس دولت را در خدمت رساني به ملت ياري خواهد كرد. همانطور كه دولت حقوق قانوني مجلس را ارج مي‌گذارد. وي گفت: به بيان رييس جمهور محترم، موفقيت مجلس موفقيت دولت است. نظام اسلامي‌ايران با حفظ مواضع اصولي خود در روند توسعه و پويايي علمي‌از جمله فن‌آوري صلح آميز هسته‌اي بدون توجه به فشارهاي خارجي و تهديدات پيش خواهد رفت و لحظه‌اي توقف را بر نمي‌تابد و سياست شفاف سازي و تفاهم را ادامه مي‌دهد.
رييس سني مجلس هشتم افزود: به جهانيان اعلام مي‌كنيم دولت و ملت ايران خواهان صلح و عدالت به ويژه با همسايگان و هم چنين وحدت امت اسلام و دفاع از مظلومان در جهان است و در عين حال هر گونه خشونت و ترور و اشغالگري در كشورها به ويژه عراق، لبنان،افغانستان، فلسطين و به ويژه غزه را محكوم مي‌كند و دولت ها و ملت‌هاي جهان را به دفاع از حقوق انساني ملت هاي تحت ستم فرا مي‌خواند.
وي در پايان تصريح كرد: ملت بزرگ ايران و قواي مسلح ما هر گونه تهديد عليه منافع ملي را به سخره گرفته و به هر متجاوز احتمالي درس فراموش نشدني خواهد داد.

در حاشيه افتتاحيه مجلس هشتم
زنگ آغاز نخستين جلسه علني مجلس هشتم در ساعت 8 و 50 دقيقه و زنگ پايان اين جلسه نيز در ساعت 11 صبح به صدا درآمد.
حدود 130نفر از سفيران كشورهاي مختلف جهان در تهران، جزو ميهمانان افتتاحيه هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي بودند و بيش از 280خبرنگار، عكاس و تصويربردار نيز اين مراسم را پوشش مي‌دادند.
مسن‌ترين نماينده مجلس هشتم كه رياست سني مجلس را نيز بر عهده داشت، محمد تقي رهبر، منتخب مردم اصفهان است كه متولد هفدهم آبان ماه 1314 و 73ساله است. رهبر با احمدرضا دستغيب جوان‌ترين نماينده دوره هشتم، 41 سال اختلاف سن دارد.
غلامعلي حداد عادل و علي لاريجاني، دو رقيب كسب عنوان رياست مجلس هشتم در فراكسيون اصول‌گرايان، در صحن علني مجلس در دورترين نقاط ممكن نسبت به يكديگر استقرار يافتند. حداد عادل در منتهي‌اليه سمت راست رديف دوم و لاريجاني در منتهي اليه سمت چپ رديف سوم.
حداد عادل در كنار علي اكبر ناطق نوري و مهدي كروبي، روساي ادوار پنجم و ششم مجلس نشسته بود و لاريجاني در كنار سعيد جليلي، دبير شوراي عالي امنيت ملي و فرماندهان ارتش و سپاه و نيروي انتظامي.
پس از گزارش سرپرست وزارت كشور از روند برگزاري انتخابات مجلس، رييس سني مجلس از مصطفي پورمحمدي، وزير سابق كشور به عنوان برگزاركننده اصلي انتخابات قدرداني كرد كه اين اقدام وي با فريادهاي «احسنت» نمايندگان همراه شد.
 چهارشنبه 8 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 354]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن